AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Når tenker dere at utendørs belysning kommer opp i år? Mener at vi i fjor hang det opp første helgen i november (og at det var det tidligste vi hadde gjort det), men at det var kanskje litt ekstra tidlig enn normalt? 🎅 Synes det er så utrolig koselig med lys ute når det begynner å bli mørkt ute. Anonymkode: 6f8d7...454 2
GammelKaktus Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Det varierer vel både her og der. Vi har det alltid oppe til Halloween og tar på lyset samme dag den dagen. Dette året så hengte jeg de tidlig opp, frøys slik forrige år når jeg skulle ta de opp og været var dritt så jeg hengte de opp for en stund siden i strålende sol og behagelig temperatur. Mye kjekkere. 😄 Lyset kommer på 31 oktober. 2
momboss Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 FrøkenMånestråle skrev (10 minutter siden): Det varierer vel både her og der. Vi har det alltid oppe til Halloween og tar på lyset samme dag den dagen. Dette året så hengte jeg de tidlig opp, frøys slik forrige år når jeg skulle ta de opp og været var dritt så jeg hengte de opp for en stund siden i strålende sol og behagelig temperatur. Mye kjekkere. 😄 Lyset kommer på 31 oktober. Lurt!
GammelKaktus Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 momboss skrev (Akkurat nå): Lurt! Ja, jeg følte meg smart når jeg kunne dille rundt med kaffen og vinterlysene i god temperatur. Var over gjennomsnittet fornøyd den dagen, skal ikke så mye til. 3
Raven.Writingdesk Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Ja, jeg følte meg smart når jeg kunne dille rundt med kaffen og vinterlysene i god temperatur. Var over gjennomsnittet fornøyd den dagen, skal ikke så mye til. Vi har ikke lys hengende på huset men trær. Tidligere har jeg sikkert brukt en hel dag på å henge de opp og en he dag på å plukke alt ned. I fjor bestemte jeg meg bare for å la de bli hengende på trærne, også fikset vi kontakten med plastikk rundt. Man ser ikke lysene når trærne har vært grønne og fine, også slipper jeg å gjøre noe annet enn å bare sette i støpselet, føler meg sååå lur jeg også 👏🏼💃😄 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Med strømpris i morgen på over 3 kroner kwt så tror jeg at jeg prioriterer varme fremfor lys ute, selv om det ikke trekker nevneverdig med strøm. Anonymkode: 6eb30...d10 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Med strømpris i morgen på over 3 kroner kwt så tror jeg at jeg prioriterer varme fremfor lys ute, selv om det ikke trekker nevneverdig med strøm. Anonymkode: 6eb30...d10 Åh jævlar. 260 øre kWt kl 0800 i morgen! #StrømKablerTilUK Anonymkode: e46d7...a70 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg tenker å henge opp i slutten av november, men ser en nabo allerede har noe oppe. Det er jo fint da, men må finne noe som er led eller går på batteri. Flyttet i vinter og trenger nytt, må egentlig bare få tak i Anonymkode: a9e3e...8fb 1
GammelKaktus Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Raven.Writingdesk skrev (13 minutter siden): Vi har ikke lys hengende på huset men trær. Tidligere har jeg sikkert brukt en hel dag på å henge de opp og en he dag på å plukke alt ned. I fjor bestemte jeg meg bare for å la de bli hengende på trærne, også fikset vi kontakten med plastikk rundt. Man ser ikke lysene når trærne har vært grønne og fine, også slipper jeg å gjøre noe annet enn å bare sette i støpselet, føler meg sååå lur jeg også 👏🏼💃😄 Vi har det på terrassen, hadde det ikke vært for at det irriterer meg på sommeren så hadde jeg nok latt de henge året rundt. Ser det er mange andre som gjør det, jeg har bare ikke klart det ennå. Skal prøve å la de bli dette året... Greit når man ikke ser de men når man ser de så må man liksom rydde de... Skulle hatt noe grønt som kunne skjult de men jeg eier jo ikke grønne fingre. 1
Ardwinna Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg kommer til å henge opp rundt første søndag i advent, som i år er 29. november. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Henger oppe hele året, men vi setter vel i strømmen i slutten av november. Bor på et sted uten gatelys, og med få naboer, så det er veldig mørkt og trist når desember kommer 😅 Anonymkode: 54ecd...fed
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Naboen pleier å være ekstra tidlig ute, nå i slutten av oktober Synes det bare er koselig Selv pleier jeg å ha de opp i slutten av november Anonymkode: f53dd...131
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 Man må kalle det vinterlys, ikke julelys. Da kan man henge dem opp allerede nå! 😄 Anonymkode: 8dd22...58e 1
Alauda Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 Det blir vel i slutten av november. Synes noe av kosen blir borte om de henger oppe og lyser i flere måneder.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 Med dagens strømpriser så vet jeg ikke om jeg gidder å henge opp i det hele tatt. Jeg nekter at julelys på vegne av andre (henger ute for andres velbefinnende) skal koste skjorta. Anonymkode: e46d7...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå