Gå til innhold

Når barn en ute og leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kontakter dere barna på mobilen når de er ute med venner? En lørdag/søndag når de er ute fra tidlig av? Gjerne hele dagen.. er det kun når de må komme hjem? Eller sjekker dere inn om de har det bra og hvor de er?

jeg tror jeg maser litt mye, datter mi har ikke klaget, men jeg vil ikke overdrive..

Anonymkode: 09f37...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle barn er det snakk om? :)

Anonymkode: 843a6...6a3

Skrevet

9 og 12

Anonymkode: 09f37...138

Skrevet

Min er 10 og jeg ringer som regel å spør hvordan det går. Han har forståelse at jeg maser litt så han lever fint med det. 😄 

Vi har og lagt hverandre til i google maps slik at vi kan se hvor vi er og så gir vi beskjed til hverandre om vi går utenom de vanlige plassene. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender nesten aldri meldinger annet enn når de må komme hjem (hvis det ikke var avtalt på forhånd). Skal sies at de aldri er ute og bare vaser gatelangs, de er alltid hos en venn så jeg vet hvor de er. Jeg hadde kanskje hatt større behov for å sjekke litt hvis jeg ikke ante hvor de var eller hva de drev med. 

Skrevet

Aldri. De kommer hjem når de kan og vil 🙂

Anonymkode: 64cff...221

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer helt an på barnet. Vårt barn stoler jeg på i forhold til at vi har grenser innenfor visse rammer. Kan gjerne være ved "område a", så lenge det ikke går til "område b". 

Vi har også intern regel om at barnet ringer oss ved ankomst til de ulike stedene.

Andre barn er annerledes. Kjenner barn som i løpet av to minutt finner ut at de ville gjøre noe helt annerledes enn opprinnelig planlagt, barn som til og med løper bort fra utflukter ute med klassen og hjem til besteforeldrene. De trenger man å ha mer kontroll over. 

Anonymkode: 268f0...a50

Skrevet

Min er 10 år. Når det er lyst ringer jeg og hører hvordan det går hvis jeg ikke har sett eller hørt noe til ham på 3-4 timer. Når det blir mørkt blir det oftere, for å sjekke at han har refleksvesten på, jhusker å bare gå der det er fortau eller gangvei osv. Han synes jeg maser litt da, men da sier jeg bare at det er jobben min. Han er vimsete og distré, så litt mas må til. 😛

Anonymkode: 346ad...5ce

• Liker 1
Skrevet

En til to meldinger

Anonymkode: 3e646...8d1

Skrevet

Ringer når de må komme gjem :)

Anonymkode: afb74...96d

Skrevet

Min yngste er 12. Jeg sjekker en og annen gang på appen Hvor er? for å følge med hvor barnet mitt er. Ringer eller sender melding kun for påminnelser eller for å komme hjem. Får jeg ikke svar pinger jeg telefonen, det høres lettere og så får jeg kontakt.

Anonymkode: 0b883...c6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...