AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Baby er 2 mnd. Vi skal på ferie med storfamilien i desember, og kjæresten syns det er en ypperlig anledning til å få barnevakt noen timer, så vi kan gå på restaurant. Nå føles det utenkelig. Har ikke prøvd å gi flaske. Jeg sier jeg tror det blir uaktuelt, og at han må respektere mitt ønske. Tanker? Anonymkode: 05a75...3be
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Baby er 2 mnd. Vi skal på ferie med storfamilien i desember, og kjæresten syns det er en ypperlig anledning til å få barnevakt noen timer, så vi kan gå på restaurant. Nå føles det utenkelig. Har ikke prøvd å gi flaske. Jeg sier jeg tror det blir uaktuelt, og at han må respektere mitt ønske. Tanker? Anonymkode: 05a75...3be Har hatt barnevakt siden baby var tre uker.. ammer og gir flaske. Anonymkode: 5acb9...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Noen timer er jo fint! Babyen sover kanskje. Anonymkode: 50c11...542 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Om du ammer rett før du går bør et par timer gå? Den generelle anbefalingen er opptill én time med barnevakt per måned barnet har levd, opp til ett år, da er det et døgn per år tror jeg. Anonymkode: 7478e...751 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du ammer rett før du går bør et par timer gå? Den generelle anbefalingen er opptill én time med barnevakt per måned barnet har levd, opp til ett år, da er det et døgn per år tror jeg. Anonymkode: 7478e...751 «Den generelle anbefalingen» - høres ut som du mener den kommer fra FHI. Anonymkode: 50c11...542
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: «Den generelle anbefalingen» - høres ut som du mener den kommer fra FHI. Anonymkode: 50c11...542 Hørte det i en foreldrepodcast, kan ikke gå god for kilden. Men grei tommelfingerregel likevel. Anonymkode: 7478e...751 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Noen timer går vel bra:) bare gi mat og prøv å time med søvn. La det være en barnevakt babyen kjenner godt Anonymkode: 4030c...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg kjenner venner som hadde noen timer barnevakt rundt den alderen iallfall, det gikk helt fint. Men de hadde øvd med flaske før de hadde barnevakt første gang slik at barnet tok flaske. Du bestemmer jo selv om du vil dra fra baby og det kommer vel også helt an på hvem som er barnevakt men tenker om det er en du stoler på som baby kjenner så er det jo bare fint og man må kanskje pushe seg litt, en gang blir første gang og det blir sikkert alltid litt skummelt og rart så lurt å starte med bare få timer Men ikke noe du trenger å bestemme NÅ. Heller ikke noe samboer skal presse deg til. Anonymkode: 7d5e6...9d0
Besant Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Vi har hatt barnevakt flere ganger siden barnet vårt var tre uker. Alt fra 1-2 timer til 6 timer da vi var i bryllup. Klart det er skummelt og ubehagelig, men på en annen side er det fantastisk deilig med litt «fri». Jeg ammer og gir henne mme i ny og ne. Hun tar flaske fint og for meg har det vært et poeng å introdusere henne for flaske slik at jeg faktisk kan ta meg en tur alene, gå på kino osv. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Vi benytter oss av "barnevakt" av familie stadig vekk,hvis man tar det på dagtid og på tidspunkt baby uansett sover og setter igjen en flaske morsmelk i tilfelle er det veldig uproblematisk og lav terskel Pleier å spise lunsj ol. fordi på kvelden er baby mer fussy. Anonymkode: a48a6...36c 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Skjønner deg godt. Men hvis det er et par timer fordi mannen din trenger det og du stoler på barnevakten, så ville jeg vurdert det lell. Det er viktig å huske å ta vare på forholdet og relasjonen dere foreldre imellom. Men husk at familien også er på ferie for å være på ferie, ikke for å være barnevakt. Anonymkode: 2bb48...d76 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #12 Skrevet 18. oktober 2021 Regner med at barnevakt i så fall er en fra storfamilien dere er på ferie med. Hvis du ammer rett før dere går, restauranten ikke er lengre enn en kjapp gå/taxitur unna så bør det gå supert. Ta det som et forsøk, men vær forberedt på å gå hvis babyen overhodet ikke roer seg. Det kan være godt for deg og mannen å få en liten pause og gjøre noe hyggelig sammen uten babyen også. Bare ikke legg lista for høyt. Anonymkode: e4523...36c 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #13 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg skjønner deg godt jeg. Minste min er 4,5 mnd og jeg kunne ikke hatt barnevakt til henne. Hun ble nemlig skeptisk til at andre holder henne allerede da hun var 3,5 mnd gammel. Vi måtte til og med venne henne til faren sin på nytt (fordi han så å si aldri holdt henne) Ingen av mine har tatt flaske heller, og dupper over 40 min har vært sjeldne så har ikke kunnet utnytte en lang dupp. Men uansett så er det jo ikke noen vits i å gjøre det om du ikke har lyst og ikke kommer til å kose deg. Anonymkode: 97deb...d32 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #14 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Baby er 2 mnd. Vi skal på ferie med storfamilien i desember, og kjæresten syns det er en ypperlig anledning til å få barnevakt noen timer, så vi kan gå på restaurant. Nå føles det utenkelig. Har ikke prøvd å gi flaske. Jeg sier jeg tror det blir uaktuelt, og at han må respektere mitt ønske. Tanker? Anonymkode: 05a75...3be Jeg tenker at det får være helt opp til deg. Du skal ikke venne baby på flaske kun for at far ønsker at dere skal gå på restaurant i noen timer. Det synes jeg er unødvendig. Vi hadde barnevakt første gang da barnet var 1 år. Var da ute på restaurant i noen timer. Neste gang vi hadde barnevakt var hun over 2 år, da i forbindelse med fødsel. Jeg personlig hadde ikke klart å slappe av på restaurant når barnet var 4 mnd. Gjør det som føles riktig for deg. Ikke for mannen. Anonymkode: 56a36...bca 1
Luckiness Skrevet 19. oktober 2021 #15 Skrevet 19. oktober 2021 Tenker det er litt tidlig å avfeie det nå. Er jo enda en stund til. Litt pass skader ikke og er sikkert bra for forholdet. Går jo an å legge restaurantbesøket til et tidspunkt hvor baby sover (om dere skulle se et fast mønster), den som passer kan trille tur hvis dere opplever at baby er roligst da, gi flakse om babyen klarer det. Det trenger jo ikke å være så lenge heller. 1,5-2t om restauranten er i nærheten funker jo. Behøver ikke å være mange timer. 1
Harepucifer Skrevet 19. oktober 2021 #16 Skrevet 19. oktober 2021 Hva med å la det ligge og diskutere det når det faktisk er aktuelt? Mye kan skje (eller ikke skje) på et par måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå