Gå til innhold

Sliter med helsen etter nattevakter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en nattevaktstilling i to år. Hver sommer er det en rovdrift på oss der vi jobber mellom 4-6 vakter per uke, selv om stillingen er 60 %. I fjor fikk jeg en knekk i ferien med sykdom hele ferien, og infeksjoner av ulikt slag utover høsten. Det ble bra igjen etter jul. I år ser jeg det samme mønsteret, syk hele ferien og nå er infeksjonene tilbake. Jeg har sluttet i jobben etter sommerferien, har en ny jobb nå, men føles veldig bittert. Jeg føler dette har en sammenheng med alle nettene jeg har jobbet. Jeg merket siste tiden med nattevakter et forferdelig kroppslig ubehag om nettene og dårlig søvn selv i lange friperioder. 
Er det flere som har opplevd det samme? Aldri mer nattevakter på meg, det er sikkert!

Anonymkode: 11cc1...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet natt i 1 år, hadde ofte hodepine mot slutten, var konstant sliten, følte meg nedfor og engstelig. 

Det tærer på kroppen, ja. 

Skrevet

Ja! Det var utrolig interessant å høre noen som har det på samme måte! Jeg har jobbet natt i tre år. Vi går hovedsakelig natt i fire døgn i strekk, og jeg synes det er alt for mye. Sliter da med å snu døgnet tilbake igjen. Og i tillegg fått influensa flere ganger siste året. Kan være tilfeldig, men før var jeg nesten aldri syk. Har en tid hatt utrolige smerter i brystet på morningen etter nattevakt. Og ubehag generelt i kroppen. Skjør i psyken også etter de fire nettene. 

Så nå er det nok. Ser etter ny jobb. 

Anonymkode: 3a842...868

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja! Det var utrolig interessant å høre noen som har det på samme måte! Jeg har jobbet natt i tre år. Vi går hovedsakelig natt i fire døgn i strekk, og jeg synes det er alt for mye. Sliter da med å snu døgnet tilbake igjen. Og i tillegg fått influensa flere ganger siste året. Kan være tilfeldig, men før var jeg nesten aldri syk. Har en tid hatt utrolige smerter i brystet på morningen etter nattevakt. Og ubehag generelt i kroppen. Skjør i psyken også etter de fire nettene. 

Så nå er det nok. Ser etter ny jobb. 

Meg igjen. Du vet du har krav på ny ferie hvis du blir syk i ferien? Men det forutsetter at du ringer sjefen og legen ned en gang, får time og legeerklæring🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...