Gå til innhold

Dere som ble raskt gravide, gjorde dere noe spesielt, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden som handler om de som måtte prøve lenge før de ble gravide, lurer jeg på hva dere som ble raskt gravide gjorde?

Innser at mye er tilfeldigheter, flaks, gode gener m.m., men er det noe deres om lyktes raskt har til felles?

Noe spesielt dere gjorde i prøveperioden? Har dere noen tips til de av oss som bruker lenger tid?

Anonymkode: 54d2a...715

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid på første forsøk , hadde sex samme dag som eggløsningsdagen bare. 

Anonymkode: 8ed2c...8ff

Skrevet

Jeg planla to av mine svangerskap. Vi hadde sex like etter mensen. Med engang mensen var over. 

Anonymkode: 1edcb...e8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg planla to av mine svangerskap. Vi hadde sex like etter mensen. Med engang mensen var over. 

Hver dag etter mensen var ferdig mener du? Eller annenhver dag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ble gravid på første forsøk , hadde sex samme dag som eggløsningsdagen bare. 

Heldige du. :)  Brukte du eggløsningstester?

Skrevet

Jug bruker Clue Appen, og før de hadde det som betalt tillegg, så viste de hvilke dager som var eggløsning også, ikke bare mensen. Så jeg hadde sex når den sa det var eggløsnings dag , og jeg ble gravid på første forsøk. Jeg har også brukt den i flere år nå for mensen, så den hadde nok kalkulert ganske bra akkurat når jeg hadde eggløsning. 

Anonymkode: 91b80...c7a

Skrevet

Det finnes ingen tips de som prøver i årevis ikke har forsøkt. Dette er et håpløst spørsmål. 

Anonymkode: 35a33...07b

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror egentlig det er mest flaks og gode gener. Jeg har regelmessig syklus der jeg tydelig merket at eggløsning er på vei i form av tydelig slim og andre tegn. (Har også brukt Clue til å logge syklusen en stund.) Vi passet bare på å ha sex to-tre ganger i løpet av de mest fruktbare dagene, har blitt gravid på henholdsvis første, første og tredje forsøk. 

Anonymkode: 4aa77...06e

Skrevet

Gjorde ikke en drit, egentlig. Hadde ikke planlagt å bli gravid med det første, men så glemte vi at jeg var nær å få eggløsning og hoppet derfor ikke av i svingen. Ble rett og slett gravid på første "forsøk".

Anonymkode: d0bc1...dc7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror egentlig det er mest flaks og gode gener. Jeg har regelmessig syklus der jeg tydelig merket at eggløsning er på vei i form av tydelig slim og andre tegn. (Har også brukt Clue til å logge syklusen en stund.) Vi passet bare på å ha sex to-tre ganger i løpet av de mest fruktbare dagene, har blitt gravid på henholdsvis første, første og tredje forsøk. 

Hvor gammel var du når du ble gravid? Det med å bli raskt gravid eller ikke, er litt forvirrende siden man kan lese om en 25-åring som sliter lenge med å bli gravid, og så er det ei på 40 som blir gravid på første forsøk. Det er liksom ingen måte å vite hvem som lykkes raskt og ikke.

Er det slik at noen, som f.eks. du, som blir raskt gravide, alltid blir det? eller er du et unntak? :)  Om noen lett blir gravid, vil de bli det i hele sin fruktbare "periode" av livet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det finnes ingen tips de som prøver i årevis ikke har forsøkt. Dette er et håpløst spørsmål. 

Anonymkode: 35a33...07b

Hvorfor være så negativ? Tenkte dette kunne bli en positiv og interessant tråd. Jeg har prøvd i noen måneder nå, og er bare nysgjerrig på og ønsker å vite litt om hva de som lett lykkes gjør, eller ikke gjør. Vet at det ikke finnes noen fasit her, men likevel et interessant tema synes jeg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hver dag etter mensen var ferdig mener du? Eller annenhver dag?

Pga jobben min var jeg kun hjemme i de periodene. Altså da jeg hadde mensen og 3-4 dager etter mensen, før jeg reiste på jobb. Vi hadde sex hver dag i disse dagene før jeg dro. Jeg lå med føttene i været etter sex. 

Skrevet

Vi hadde hyppig sex 👍

Anonymkode: 2e3ff...c00

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Heldige du. :)  Brukte du eggløsningstester?

Nei, jeg la bare inn starten av mens i en app, også kom det opp når eggløsningsdagen skulle være. Så tok vi en sjans og hadde sex den dagen 😬 Og den satt. Er gravid i 9 uke nå.

• Liker 2
Skrevet

Sex sex sex🙉 og en god dose flaks og tilfeldigheter vil jeg tro. 
Blitt gravid på første forsøk med alle mine tre, skal sies at min mor som forøvrig har 4 barn alltid sa hun ble gravid bare hun vasket trusene sine sammen med far sine boksere. 

Anonymkode: 6d177...fd6

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Pga jobben min var jeg kun hjemme i de periodene. Altså da jeg hadde mensen og 3-4 dager etter mensen, før jeg reiste på jobb. Vi hadde sex hver dag i disse dagene før jeg dro. Jeg lå med føttene i været etter sex. 

Du må ha hatt veldig kort syklus eller tidlig EL, eller mannen din veldig levedyktige sperm / livmoren din trivlig miljø så spermen levde lenge. Tror ikke dette er en god løsning for de aller fleste altså siden de fleste er fruktbare bare 3-4 dager før EL og EL gjerne er iallfall 10 dager etter mensslutt i en normal syklus?

Anonymkode: 45a6c...5e5

Skrevet

Sluttet på p-piller med de 2 første, gravid måneden etter. Spysyke, og antageligvis kastet opp p-piller med nr. 3, gravid mnd etter... men oppdaget ikke dette før en stund etter. 

Anonymkode: 0da13...6d3

Skrevet

Meg over, var i 20 årene med alle tre, om det har noe å si. 

Anonymkode: 0da13...6d3

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel var du når du ble gravid? Det med å bli raskt gravid eller ikke, er litt forvirrende siden man kan lese om en 25-åring som sliter lenge med å bli gravid, og så er det ei på 40 som blir gravid på første forsøk. Det er liksom ingen måte å vite hvem som lykkes raskt og ikke.

Er det slik at noen, som f.eks. du, som blir raskt gravide, alltid blir det? eller er du et unntak? :)  Om noen lett blir gravid, vil de bli det i hele sin fruktbare "periode" av livet?

33 første to gangene (ene endte i SA), 36 siste gangen. Så ikke veldig gammel i fruktbarhetssammenheng, men ikke akkurat ung heller. 

Hvor fort fruktbarheten synker er ganske individuelt. Jeg var redd vi skulle bruke lengre tid når jeg hadde bikka 35, og det gjorde vi jo forsåvidt, men tre måneder vil jeg fremdeles regne som raskt gravid. 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde sex annenhver dag den siste uken før jeg forventet eggløsning, inkludert den dagen jeg fikk positiv EL-test. Brukte EL-test for å være sikker på når/at EL inntraff, men det hadde jo egentlig ikke vært nødvendig, da det stemte helt med når jeg trodde det var.

Anonymkode: a194d...406

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...