Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Fikk akkurat en telefon fra min mor, hun var på gråten da hun fortalte følgende: Min søster på 39 år ringte og lurte på om Mamma var hjemme i kveld, hun hadde besøk av sin nyeste kjæreste, og lurte på om de kunne komme innom. Sakens kjerne er at min søster bytter kjæreste 2-3 ganger i året, og er like forelsket, like sikker på at dette er verdens mest fantastiske mann og like ivrig hver gang. Hun syns det er naturlig å ta med seg sin nye "kjæreste" på kaffebesøk til familie og venner etter bare noen "dater" Hun har to barn, og disse møter en del av mennen, men de blir presentert som venner, men jeg mener at barn skjønner at det er noe mer, for barna er 7 og 10 år... Min mor oppfatter dette som veldig slitsomt, hun er gammel og syk, og orker rett og slett ikke å forholde seg til alle disse kjærestene. Mamma sa at hun ikke orket å treffe noen flere nå, søsteren min kunne ta med seg kjæresten når de hadde vært sammen en stund og de var sikre på at dette skulle vare. Mamma ringte som sagt, og hun lurte på om jeg syns at hun hadde vært for krass. Søsteren min mener Mamma er helt urimlig, og ganske så ugjestmild.Jeg syns det ikke, fordi både jeg og resten av familien har opplevd dette som slitsomt. Vi har møtt mange kjærester oppigjennom årene, og søsteren min forventer at alle skal bli tatt imot like hjertlig. Selvsagt håper både jeg og Mamma at søsteren min skal ha møtt den store kjærligheten, men er det vi som er urimlige i denne saken? Er det andre som har lignende erfaringer?
Gjest Violetta Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg synes det virker som din søster er et veldig åpent og sosialt menneske, og at hun dermed forventer at alle andre også er det. Kanskje hun ikke legger så mye i det at kjæresten møter familien? Kanskje hun er stolt av familien sin og vil vise den frem? Men din mor er så absolutt i sin rett å avvise besøket. Det er da hennes hjem og hun som bestemmer når og av hvem hun skal ha besøk. Om hun ikke vil er det ingen som kan bestemme noe annet.
Gjest Gjesta Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg syns mammaen din gjorde det rette. Jeg syns ihvertfall ikke det er noe moro når søsteren min bytter kjæreste, ungene blir lei seg hver gang en "onkel" forsvinner også....... Når det er sagt, står det fritt opptil hver eneste single kvinne (og mann) å bytte kjæreste hver gang man har lyst, skulle bare mangle. Men det er ikke like moro for omverdenen bestendig.
Mrs. K Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Bare en liten søt historie jeg nettopp kom på. Datteren i huset byttet kjærester som andre bytter truser og faren var ved å bli lei av å forholde seg til alle de unge mennene (og kanskje også lei av å bli litt glad i noen av dem) så en dag hadde han fått nok og sa til den nyeste: "Du kan sette deg der. Det er der de pleier å sitte!". Med til historien hører at nettopp denne ungen mannen ikke ble byttet ut. Han ble sittende.
Gjest Violetta Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Bare en liten søt historie jeg nettopp kom på. Datteren i huset byttet kjærester som andre bytter truser og faren var ved å bli lei av å forholde seg til alle de unge mennene (og kanskje også lei av å bli litt glad i noen av dem) så en dag hadde han fått nok og sa til den nyeste: "Du kan sette deg der. Det er der de pleier å sitte!". Med til historien hører at nettopp denne ungen mannen ikke ble byttet ut. Han ble sittende. ← Kanskje det var det som skulle til?
Gjest Milah Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Men din mor er så absolutt i sin rett å avvise besøket. Det er da hennes hjem og hun som bestemmer når og av hvem hun skal ha besøk. Om hun ikke vil er det ingen som kan bestemme noe annet. ← Helt enig! Når søsteren din har blitt såpass voksen synes jeg faktisk at hun burde skjønne at å introdusere kjæreste etter kjæreste ikke er det lureste. Og da tenker jeg spesielt på barna! Selv om hun sier at han er en venn, så skjønner barna fort at det er noe mer!
Twigi Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 Kjenner problemstillingen, ja. I vår "storfamilie" har vi nå signalisert til de "innimellom-single" at vi ikke ønsker å bli presentert for midlertidige kjærester, men kom gjerne på besøk og vis frem forlovelsesringen. Jeg orker ikke å forholde meg til nye familiemedlemmer som forsvinner igjen etter to måneder. En kamerat av meg sa det godt. Han ble presentert for kjæresten til sin noe ustadige svigerinne, og oppfattet ikke navnet hans. Han spurte "hva var det du het igjen? Nei forrresten , det spiller ingen rolle, du kommer vel ikke tilbake" Nå holdt denne svogeren en stund, da
Gjest Gulltopp Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg synes ikke dere er urimelige i det hele tatt. Når søsteren din er 39 år og oppfører seg som om hun er 15, bør hun ikke bli overrasket eller fornærmet over at andre reagerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå