Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mye forskjellig på nett. Både at te kan drikkes så lenge det er innenfor anbefalte mengder av koffein til at man må unngå det som gravid. Da spesielt bringebærte. Stemmer det at bringebærte kan føre til prematur fødsel? Synes selv det høres litt ekstremt ut at en sjelden kopp i ny og ne kan være så farlig, men er såklart åpen for å høre om det er noen som kan mer om temaet enn meg selv.

Anonymkode: defb0...4bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bringebærte vet jeg flere bruker til modning. Ville lest mer om te på svenske livsmedelsverket sine sider, de har ganske mye retningslinjer om te og graviditet.

feks at roibos-te, ingefær-te og fennikel-te er noe man bør styre unna, da det er usikkert hvordan det påvirker fosteret.

Anonymkode: 4ffb8...7d6

Skrevet

Te er ikke nødvendigvis te.

Svart, grønn og hvit te er ekte te, og inneholder koffein. Noen kopper om dagen er greit som gravid.

Så finnes deg diverse former for urtete. Noen er bare bra for gravide, mens andre bør unngås. Der må du nesten lete opp hver enkelt type.

Mint er trygt. 

Anonymkode: bf888...c94

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er det med nypete? 

Anonymkode: cabc8...1ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan er det med nypete? 

Nå har både jeg og den over skrevet at man må lese seg opp på hver enkelt te, så

vær så god 

Anonymkode: 4ffb8...7d6

Skrevet

Spurte bare i tilfelle noen visste om akkurat den typen te, da det kommer mye forskjellig når man Googler. Og noen kunne jo ha brukt tid på å google det tidligere og dermed visste svaret. Men fant svar på det selv. Skjønner ikke poenget med å svare så frekt heller egentlig. Må da være mye bedre å ikke svare om slike spørsmål irriterer? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...