AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Bor med kjæresten og barnet som er her 50% av tiden. Barnet har en hund som bor her hele tiden. Både hunden og barnet er elsket høyt, det handler ikke om det. Vi leier et hus sammen pga fordeler angående jobb og avstand mens vi vurderer å bygge hus sammen etterhvert. Jeg er 100% hjemmekontor, min jobb gjøres hjemmefra til diverse tider. Dvs jeg kan ha fri mellom 9-12 og sitte fast foran dataen 12-17. Kjæresten reiser kl 7 og er hjemme ca 16-17. Vi deler alt likt økonomisk. Så problemet. Det er gammelt hus og det støver mye. Det støver fra kjeller og opp hele gangen når vaskemaskin og tørketrommel går. Jeg bruker så mye tid på å vaske, rydde og tørke støv og jeg er så lei!! Han ser ikke vits i vaskehjelp og han tar bare tak av og til siden "du har jo en del fritid hjemme". Skal ikke lyve, i starten trodde jeg at jeg kunne få huset greit i orden i en fei. Nå har jeg lenge kjent på at jeg ikke orker. Jeg vurderer å kutte ned på min del av leia og heller ansette en vaskehjelp som kan komme en gang i uka eller noe. Kjæresten min mener det ikke er såå ille og at det er jeg som overdriver. Jeg renser den støvsugeren for hundehår hver gang jeg skal bruke den!! Hva hadde dere gjort her? Anonymkode: dc117...69c 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Få dere vaskehjelp. Du er ikke hushjelp fordi du har hjemmekontor. Anonymkode: 5615a...078 3
KjøttOPP Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Hvis han mener at det ikke er "sååå ille" (som du siterer), så la ham få 1 ukes prøvetid, hvor alt arbeid tilfaller ham. Deretter kan du spørre om det var "sååååå ille" 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Slutt å vaske på dagtid. Ta det sammen i helger eller etter jobb. Nå ser han jo ikke arbeidetbsom gjøres. Anonymkode: 59446...545 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Fordi om du har hjemmekontor så skal vel ikke du automatisk være hans hushjelp. Du får ta betalt fra ham hver gang du vasker, siden han tydligvis anser det som din jobb. Det naturlige her ville jo vært at HAN vasker mer siden det er hans hund og barn, men dere skal iallfall dele 50/50. Anonymkode: d811b...4a9 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Har bare en ting å si: Robotstøvsuger Anonymkode: d6e15...a7d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Skaff dere robotstøvsuger. Det hjelper utrolig godt på å redusere støv og skitt, spesielt når en har hund. Om hunden får gå i hele huset, forsøk å redusere det til en etasje. Fortrinnsvis den hvor robotstøvsugeren går. Og vasking er åpenbart begges ansvar. Sett av felles tid til vaskedag er par timer en gang i uka f.eks. Ikke gjør problemet og arbeidsbelastningen usynlig ved å ta det når han ikke er hjemme. Gjør det heller til en greie, hvor dere f.eks bestiller take-away og ser film etterpå, eller noe annet hyggelig. Anonymkode: 8b5a9...494 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå