Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lurt å ha samleie 3 dager før eggløsning og på eggløsningsdag? Da ligger det vel sædceller å venter?

Anonymkode: 06765...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies det er størst sjans for graviditet hvis man har sex kvelden Før eggløsningen.

sex 3 dager før tror jeg stort sett er for lenge. Selv om sæd Kan leve 5 døgn dør visst de fleste ila 1-2 dager. Sex PÅ eggløsningsdagen kan være for sent fordi de trenger litt tid på å svømme opp.

Skrevet
Laura80 skrev (1 time siden):

Det sies det er størst sjans for graviditet hvis man har sex kvelden Før eggløsningen.

sex 3 dager før tror jeg stort sett er for lenge. Selv om sæd Kan leve 5 døgn dør visst de fleste ila 1-2 dager. Sex PÅ eggløsningsdagen kan være for sent fordi de trenger litt tid på å svømme opp.

Mente alle dager fra tre dager og til eggløsningsdag. 

Anonymkode: 06765...68f

Skrevet
Laura80 skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette med at det kan være for sent. Hvis egget slippes så lever det i 24 timer og kan bli befruktet denne perioden. De treigeste svømmerene bruker fortsatt 12 timer maks opp dit. Så jeg er ikke helt med på den  😕

• Liker 2
Skrevet
Fame skrev (6 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette med at det kan være for sent. Hvis egget slippes så lever det i 24 timer og kan bli befruktet denne perioden. De treigeste svømmerene bruker fortsatt 12 timer maks opp dit. Så jeg er ikke helt med på den  😕

Ja jeg er enig i takegangen din Men hvis man googler finner man fort ut at det står at størst sjans for graviditet er dagen Før eggløsning, er noe med at egget stort sett befruktes veldig tidlig om det befruktes , sånn at det er størst sjans om spermen Er framme Når egget slippes. Jeg vet ikke, er ingen ekspert men dette er hva jeg har lest meg til. 

Skrevet

Hadde samleie 3 dager på rad hvor enten siste eller dag 4 sannsynligvis var eggløsningsdagen.

Anonymkode: 7a957...4c9

Skrevet

Sædceller kan leve lenge under gode forhold. Andremann her ble til av en sprukket kondom med eggløsning 5 dager etterpå. Tok privat ultralyd og fortalte historien til fødselslegen/gynekologen . Han sa det var fult mulig , og da er det kun de sterkeste hardføre sædcellene igjen .

Og lillebror ble en viljesterk, sterk, sta og utrolig herlig fyr. Bestemt var han, helt fra unnfangelsen 🤣

Anonymkode: 67636...364

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...