Gå til innhold

Menn som jobber i barnehage - normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at voksne menn har en så stor interesse for å dulle og dalle med andres barn at de velger det som yrke?  Jeg finner det helt unaturlig, du? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Airman skrev (3 minutter siden):

Er det normalt at voksne menn har en så stor interesse for å dulle og dalle med andres barn at de velger det som yrke?  Jeg finner det helt unaturlig, du? 

Tipper du troller men siden du spør tar jeg Sovjetisk gulagopphold leenge før jeg tar jobb i barnehage..

Skrevet

De kom vel ikke inn i gynekologskolen som er det eneste naturlige valget for menn. 

Anonymkode: f750f...e5c

• Liker 9
Skrevet

De hadde vel ikke høyt nok snitt til å komme inn på medisin, da 🤷‍♀️ Eller kanskje de vil ha en grei og ukomplisert jobb og trives med å jobbe med barn? 

Anonymkode: 31366...fce

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det lukter ekstremt troll. 

Skrevet

helt naturlig at det jobber menn i barnehager. Vi lever i 2021  

Anonymkode: 8ef96...080

• Liker 11
Gjest Alterego666
Skrevet

I min kommune jobber man aktivt med å rekruttere menn inn i både barnehager og barneskolen, og oppnår en økt andel mannlige ansatte begge steder som et resultat av dette.

Skrevet

De duller og daller ikke så mye i grunn

Anonymkode: d0e83...18c

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Opplagt trolletråd.

Anonymkode: 19c43...860

Ikke trolketråd.. Jeg syntes det virker unaturlig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

helt naturlig at det jobber menn i barnehager. Vi lever i 2021  

Hvorfor er det mer naturlig at menn jobber i barnehage i 2021? Har det naturlige endret seg siden før 2021?

Anonymkode: 905b2...a25

• Liker 4
Skrevet

Jeg finner det unaturlig å tenke på måten du gjør.

Anonymkode: 161c8...6f0

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det mer naturlig at menn jobber i barnehage i 2021? Har det naturlige endret seg siden før 2021?

Anonymkode: 905b2...a25

før så var det ikke så vanlig at det motsatte kjønn jobbet i barnehage. Jeg mener at vi burde ha kommet lenger i 2021 enn og syntes at det er unaturlig at det jobber menn i barnehagen. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis en har en hund så blir en veldig glad i sin egen hund, men det betyr ikke at en blir så veldig begeistret for andres hunder. 

Hvis du har barn så blir du veldig glad i ditt eget barn, men ikke nødvendigvis så begeistret for naboens barn.  

Skrevet
Airman skrev (Akkurat nå):

Hvis en har en hund så blir en veldig glad i sin egen hund, men det betyr ikke at en blir så veldig begeistret for andres hunder. 

Hvis du har barn så blir du veldig glad i ditt eget barn, men ikke nødvendigvis så begeistret for naboens barn.  

Poenget var? 

• Liker 7
Gjest Tohjørning
Skrevet (endret)

Vet du, hvis det hadde vært sånn som du skisserer, at menn jobbet i barnehage fordi de bare elsker å "dulle og dalle med andres barn", ville jeg vært like skeptisk som du. Men ingen av de mennene jeg kjenner som jobber i barnehage gjør det av sånne årsaker.

De gjør det fordi det er lett å få en sånn jobb som mann i utgangspunktet, og når de først har den, finner de ut at det er ganske ok å være eneste hane i høneflokken rundt en masse barn. Typisk får de mange av de hyggeligere oppgavene med lek og sånn, fordi ungene foretrekker dem. Og ellers er det ikke en sånn type jobb som du tar med deg hjem (med mindre du er pedagogisk leder).

Ingen jeg kjenner som jobber i barnehage (av menn) gjør så fordi de planla det og det var deres store drøm. Det er mer at det bare ble sånn, og så fant de det komfortabelt. Typisk har de også andre utdannelser (barnevernspedagog, lærer, musiker etc.) eller ingen utdannelse.

Endret av Tohjørning
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg finner det unaturlig å tenke på måten du gjør.

Anonymkode: 161c8...6f0

Enig. TS virker svært psyk.

Anonymkode: 3fe35...372

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Poenget var? 

Hva som er naturlig.. At kvinner har den naturlige omsorgs personen i seg er nedarvet, men ikke hos menn

Skrevet

Nei, det er fremdeles mest kvinner som jobber i barnehage, så normalt er det ikke at det er menn. Men, takk og lov for at vi nå lever i en tid der endel menn faktisk ser det som greit å jobbe i barnehage. Så mye tid som barn oppholder seg i barnehagen, så blir det Max feil at de skal omgås kun kvinner. Så enhver mann som velger å jobbe i barnehage bør få mye positiv feedback. Bla er menn ofte flinkere til å sette seg på gulvet og delta i barnas lek, på barnas premisser. Det er jo bare helt fabelaktig.

• Liker 8
Skrevet

Dulle og dalle? Så det er det du tror ansatte i barnehager gjør og har utdannet seg til?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...