AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #1 Skrevet 17. oktober 2021 Min bror er gift og har barn, annenhver jul tilbringer han julen med kona sin familie og annenhver med sine egen som er meg søster, som har vært enslig og våres far som er enslig, vi har da vært hos min bror. De andre gangene har jeg og min far feiret sammen hos han. Nå har jeg også fått partner og barn, jeg må jo da riktig nok være annenhver gang med min partners familie og annenhver med min. Når vi er med min familie betyr det at jeg enten må være hos bror og hans familie hvor far også er med, men da blir far alene annenhver gang. Eller jeg er hos far og får ikke feiret med min bror og barna hans. Løser det seg hvis vi arrangerer det annenhver gang hos oss selv med hans familie og min far, og de andre gangene er vi hos søster? Andre forslag? Kan jo tenkes at mannen innimellom vi reise over landet for å besøke familien i jula der. Beklager rotete og langt innlegge, håper det ble forståelig. Hvordan løse dette, jeg blir sprø😵😵😵 Anonymkode: 6c3c4...493 2
Olaug Olsen Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Din far kan være annenhver jul med din bror. Du er med, og din familie med partner og barn. De andre gangene er dere med din partners familie, og din far er med deg. Skjønner ikke at dette er vanskelig? 21
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min bror er gift og har barn, annenhver jul tilbringer han julen med kona sin familie og annenhver med sine egen som er meg søster, som har vært enslig og våres far som er enslig, vi har da vært hos min bror. De andre gangene har jeg og min far feiret sammen hos han. Anonymkode: 6c3c4...493 Bare for å ha det klart, dere er 3 søsken + far? Anonymkode: fd5c7...a18 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Det må da gå an å ta med far til svigerfamilien? Eller invitere både svigerfamilien og faren din til dere? Anonymkode: 10b10...30e 32
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Uansett, har dere mulighet til å invitere til julefeiring hos dere? Annethvert år din familie, og annethvert år hans familie + din far og evt søster? Anonymkode: fd5c7...a18 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min bror er gift og har barn, annenhver jul tilbringer han julen med kona sin familie og annenhver med sine egen som er meg søster, som har vært enslig og våres far som er enslig, vi har da vært hos min bror. De andre gangene har jeg og min far feiret sammen hos han. Nå har jeg også fått partner og barn, jeg må jo da riktig nok være annenhver gang med min partners familie og annenhver med min. Når vi er med min familie betyr det at jeg enten må være hos bror og hans familie hvor far også er med, men da blir far alene annenhver gang. Eller jeg er hos far og får ikke feiret med min bror og barna hans. Løser det seg hvis vi arrangerer det annenhver gang hos oss selv med hans familie og min far, og de andre gangene er vi hos søster? Andre forslag? Kan jo tenkes at mannen innimellom vi reise over landet for å besøke familien i jula der. Beklager rotete og langt innlegge, håper det ble forståelig. Hvordan løse dette, jeg blir sprø😵😵😵 Anonymkode: 6c3c4...493 Det var gyselig mye «må» i dette innlegget, ts. Din bror velger å feire annenhver jul med ex-svigers (hurra for moderne mann, foresten). Du velger å feire annenhver jul med svigers. Det oppsummerer innlegget ditt. Da kan din far velge fritt. Vil han være alene? Feire med dama eller typen? Feire med søsken eller venner? Feire med deg eller din bror og nevnte svigers? Alt går helt bra. Men er altså din fars valg. Kanskje oppdager dere i dialogen at han mest har lyst til å tilbringe annenhver jul på granka med sine to elskere? Hva vet vi. Anonymkode: bd851...4ee 16
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Vi har og annen hvert år med partner sin familie, de er fire søsken alle med barn. Og annen hvert år med min familie, vi er to søsken med barn. Det året vi feirer med min familie er svigermor og svigerfar med oss. Så de to ikke sitter aleine da resten av familien bor andre plasser i landet og feirer med sine partneres familier. Anonymkode: a2d79...a2c 2
minister-mio Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Din bror velger å feire annenhver jul med ex-svigers (hurra for moderne mann, foresten). Anonymkode: bd851...4ee Hvor leser du det? 19
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Når din far bare er seg så må det da være uproblematisk å ha med han til en av svigerfamiliene (din eller din brors)? Når farfar ble enslig hadde vi alltid med han på mors side av familien så han ikke skulle sitte alene. Og vi har hatt med moren og broren til kona til søskenbarnet når det har kræsjet med deres juler. Ikke noe problem. Anonymkode: 6c0a1...f3d 12
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 Olaug Olsen skrev (45 minutter siden): Din far kan være annenhver jul med din bror. Du er med, og din familie med partner og barn. De andre gangene er dere med din partners familie, og din far er med deg. Skjønner ikke at dette er vanskelig? Så du tenker min far skal være med meg og min n partner over landet for å feire med min partners familie? Det er veldig rart. Anonymkode: 6c3c4...493 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Bare for å ha det klart, dere er 3 søsken + far? Anonymkode: fd5c7...a18 To søsken med man og barn, en enslig far. Anonymkode: 6c3c4...493 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Ser ikke problemet, han er en mann, han burde være velkommen til dere hver eneste jul, og om du og bror begge skal til deres svigerforeldre burde han så absolutt være velkommen der også. Så sære kan ikke svigerfamilien være, vel? Anonymkode: 24bdb...9d3 13
Cata Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 Du feirer med din familie og inviterer far (og evt bror de årene han ikke feirer med svigers) . Din bror feirer med sin familie og inviterer svigers og din far annethvert år, og evt. deg med familie de årene svigers ikke er hos ham. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #14 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du tenker min far skal være med meg og min n partner over landet for å feire med min partners familie? Det er veldig rart. Anonymkode: 6c3c4...493 Det er da ikke rart. Han er familie. Anonymkode: e363b...879 22
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 Min far er alltid sammen med oss i jula. Om vi er hjemme eller hos svigerforeldre eller svogeren, det spiller ingen rolle. Han har ingen andre å feire jul sammen med. Og de koser seg i hverandres selskap både min far og mine svigerforeldre. Dere er jo to søsken, så det kan vel ikke være så vanskelig å ordne mellom dere. Anonymkode: f759d...1df 9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #16 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så du tenker min far skal være med meg og min n partner over landet for å feire med min partners familie? Det er veldig rart. Anonymkode: 6c3c4...493 Innlegget ditt var ikke 100% lett å forstå, så at dette var på andre siden av landet er nytt for meg i alle fall. Men det aller viktigste er jo at din far ikke skal måtte feire alene. Kan dere invitere din manns familie til dere i stedet da? Eller kan han feire sammen med din bror og hans familie? Anonymkode: 5107e...723 10
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Innlegget ditt var ikke 100% lett å forstå, så at dette var på andre siden av landet er nytt for meg i alle fall. Men det aller viktigste er jo at din far ikke skal måtte feire alene. Kan dere invitere din manns familie til dere i stedet da? Eller kan han feire sammen med din bror og hans familie? Anonymkode: 5107e...723 Det er altså hvis det er vanskelig for ham å reise, hvis han er litt gammel eller noe. Hvor gammel er han omtrent, TS? Hvis han fint klarer å reise og vil det så kan dere jo ta ham med også. Anonymkode: 5107e...723 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Skrevet 17. oktober 2021 Cata skrev (24 minutter siden): Du feirer med din familie og inviterer far (og evt bror de årene han ikke feirer med svigers) . Din bror feirer med sin familie og inviterer svigers og din far annethvert år, og evt. deg med familie de årene svigers ikke er hos ham. Når man blir invitert av foreldre til mannen eller søsteren til mannen så spør man ikke om man kan ta med mamma eller pappa. Anonymkode: 6c3c4...493 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #19 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er da ikke rart. Han er familie. Anonymkode: e363b...879 Så han skal ta inn på hotell mens jeg og mannen sover hos svigerfamilien? Anonymkode: 6c3c4...493 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #20 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er altså hvis det er vanskelig for ham å reise, hvis han er litt gammel eller noe. Hvor gammel er han omtrent, TS? Hvis han fint klarer å reise og vil det så kan dere jo ta ham med også. Anonymkode: 5107e...723 Joda, det er bare så frekt og ta med ekstra gjester når som er invitert noe sted. Det er vertskap som inviterer. Føles veldig rart å ta med far til svigers når han ikke er invitert, så godt forhold har jeg heller ikke til min far, har behov for å ha noe for meg selv også, han har vært veldig kontrollerende i oppveksten. Anonymkode: 6c3c4...493 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå