Gå til innhold

Erfaring med portør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal gå denne utdanningen! Noen erfaringer?

Anonymkode: 18d5b...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før rettskrivningspolitet kommer å tar meg: erfaring SOM portør…🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke utdannelse for å få deg jobb som portør. Ta en tlf til sykehuset og meld interesse 

Anonymkode: 39491...1e2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er portør på sykehuset, jobben er utrolig vanskelig og tøff, hanskes med folk som må legges i bakken, en kollega måtte hente et lik etter selvmord på psykiatrisk, vill slåssing fra pasient som ville ha mer smertestillende +++++. 

Tenk deg godt om denne jobben er noe for deg. Det er ikke bare å trille pasienter på dagtid, det er på kveld og natt det skjer, og du kan ikke alltid velge vaktene dine. 

Anonymkode: 29c27...c52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjæresten min er portør på sykehuset, jobben er utrolig vanskelig og tøff, hanskes med folk som må legges i bakken, en kollega måtte hente et lik etter selvmord på psykiatrisk, vill slåssing fra pasient som ville ha mer smertestillende +++++. 

Tenk deg godt om denne jobben er noe for deg. Det er ikke bare å trille pasienter på dagtid, det er på kveld og natt det skjer, og du kan ikke alltid velge vaktene dine. 

Takk for svar! 
Høres kanskje dumt ut men dette gleder meg, jeg var redd det «bare»var å kjøre pasientene rundt. Glad i utfordringer. Hmm kanskje denne jobben er for meg. Jeg er glad i turnus.: hva er lønnen? 😇 Hvor lenge har han jobbet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2021 den 6.02):

Du trenger ikke utdannelse for å få deg jobb som portør. Ta en tlf til sykehuset og meld interesse 

Anonymkode: 39491...1e2

Det var vel i gamle dager? Portør er et eget fagbrev.

Anonymkode: 29138...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min jobbet som portør, var ikke fagutdanning da men. Han synes det var en veldig hyggelig og sosial jobb, mye småprating med pasienter på vei fra a til b, noen ganger litt utfordrende med de som var engstelige før en undersøkelse for eksempel. Det er mye gåing, mye heiskjøring, mye henting, mye venting. Du blir veldig godt kjent på sykehuset, og ja- du må ned til kjøla innimellom med lik. Hvis du ikke er redd for å prate med folk, ta utfordringer på strak arm, eller å bli sliten i beina så er det verdt å prøve 😊

Anonymkode: 38924...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var vel i gamle dager? Portør er et eget fagbrev.

Anonymkode: 29138...2f2

Det er nok ikke et krav. Har sett utlysninger hvor de ikke etterspør utdannelse, men legger vekt på personlig egnethet og at man tåler en fysisk jobb. 

Anonymkode: 382fe...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 0.09):

Portører har IKKE lov til å legge folk i bakken. Ikke vektere heller. 
At det kan være pasienter som gjør sterkt inntrykk er nok sant, for eksempel barn på intensivavdelinger som må kjøres til CT, MR etc (leger/sykepleiere er selvsagt med i tillegg på den typen oppdrag). 

Anonymkode: 085f9...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...