Gå til innhold

Hva er det positive med å være kvinne? Hva er det negative med å være kvinne? Og hva ville du forandret på dersom du måtte besteme det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det positive med å være kvinne?

Hva er det negative med å være kvinne?

Og hva ville du forandret på dersom du måtte besteme det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordel å uhemmet kunne bruke alle typer klær. Få føde barn og amme.

Bakdel å ha mens og ikke kunne tisse så lett som menn når en går tur.

Anonymkode: 3a96a...067

• Liker 3
Skrevet

Å være kvinne er generelt dritt. 

Anonymkode: 16be6...258

• Liker 3
Skrevet

Dritt å være i møter og oppleve at menn henvender seg til mine mannlige underordnede i stedet for meg, som er sjef.

Anonymkode: efc09...c68

• Liker 2
Skrevet

Å være menneske generelt er dritt

Anonymkode: 05e05...836

Skrevet

Holdningene til kvinner enkelte steder i arbeidslivet har vært dritt i mitt tilfelle. Jeg trodde ikke det var mulig da jeg begynte å jobbe, jeg var sikker på at diskriminering var et tilbakelagt stadium.

Anonymkode: 1a5c0...f00

• Liker 1
Skrevet

Å bli tatt seriøst på lik linje som menn i næringslivet er noe jeg ønsker å endre på. 

Skulle ønske jeg slapp menstruasjon, hormonsvingninger og svangerskap.

Skulle også ønske at jeg slapp å være daglig leder i Familien AS. 

Anonymkode: 74347...d1e

• Liker 1
Skrevet

Det verste med å være kvinne er menn.

Anonymkode: ebb85...ec8

• Liker 3
Skrevet

Det mest positive er at man kan pynte seg mer og er penere. Man kan snakke ut om følelser og er ofte bedre i kontakt med dem enn menn. Har lettere for å skape og vedlikeholde gode relasjoner

Det negative er at man er generelt mindre fysisk sterk og mer utsatt for vold. Man har også dårligere helse generelt. Kvinner er kvinners verste fiende, mye sladring og baksnakking fra andre kvinner.

Anonymkode: 29622...c45

Skrevet

Negativt: Menstruasjon med påfølgende hormoner som svinger i vilden sky mens syklusen går sin gang. Det frister å bare røske ut livmoren..men da må man jo gå på medisiner som påvirker hormonene..

Positivt; Vi lukter bedre enn menn..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd, men jeg har også vært heldig. Og ja, jeg ser på det som bare flaks, for alt som rammer kvinner er så sinnsykt.. vanlig. Aldri blitt voldtatt. Aldri blitt trakassert av sjef, aldri blitt slått av en kjæreste, aldri opplevd psykisk mishandling. Har ikke endometriose og ikke brystkreft i familien, heller ikke vært til konisering. Har aldri blitt uheldig gravid og dermed aldri måttet ta abort eller opplevd spontanabort.

Men jeg har fortsatt hemmende smerter flere ganger hver måned som kjæresten min garantert hadde vært slått ut av. Ser meg over skuldera hver kveld jeg går hjem og tar forbehold i situasjoner der ingen mann hadde tenkt seg om to ganger. Drar jevnlig til legen eller apoteket for ting som ingen mann trenger å tenke på. Er livredd hver måned mensen er en dag for sen. Det er MYE jeg gjerne skulle ha forandret på - eller i det minste fordelt mer rettferdig.

Anonymkode: 2fe52...991

• Liker 2
Skrevet

Positivt: Vi kan være frem barn, synes kvinner ofte er penere en mange menn.  

Negativt: Mensen, mer utsatt for seksuell trakassering/overgrep, dårlige holdninger til kvinner blant ganske mange menn. Var lokalpolitiker før, og da var ideene mine kun gode om de kom fra eksen min. Om jeg sa det selv var det håpløst, ba jeg han si det var det super smart 😂

Anonymkode: 21207...96c

• Liker 1
Skrevet

Positivt er at livet er mer på tilbudssiden. I studier og arbeidsliv, men også i kjærlighetsliv opplever jeg at ting oftere "kommer min vei" enn hva som er tilfelle med menn jeg kjenner godt, f.eks. de to brødrene mine eller min beste kompis.

Negativt vil jeg faktisk si at for min del er helsa. Ikke noe alvorlig, men mange kvinnerelaterte helseplager eller ting som i hvert fall er mer utbredt blant kvinner. Også den hersens p-pillen.

Anonymkode: 1ab96...b35

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det negative er at man er generelt mindre fysisk sterk og mer utsatt for vold.

Menn er mye mer utsatt for vold

Anonymkode: f5a39...bc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...