Gjest Sidsel Skrevet 8. oktober 2002 #1 Skrevet 8. oktober 2002 En venninne av meg giftet seg for noen uker siden, og til bryllupet fikk hun en helt genial gave av en venninne. Bruden hadde kjent venninnen siden barndommen, og det venninnen gjorde, var å lage en bok til bruden! Hun samlet gamle og nye bilder, dikt og sangtekster bruden likte, tekster som betydde mye for bruden etc. Hun laget alt i word (scannet inn bilder og kopierte inn tekster etc.) og fikk et firma til å lage det som en bok for henne. Alle gjestene var superimponerte og bruden ble kjemperørt for en så personlig gave - og jeg fikk et veldig godt gavetips! Venninnene som deltok på utdrikningslaget fikk også et eksemplar av boken, og det var kjempekoselig! Bildene fra utdrikningslaget var også med, og vakte stor munterhet.... Om en stund skal jeg i en 30-årsdag til en god venninne, og da har jeg rett og slett tenkt å rappe ideen. Jeg tror firmaet het Kolofon eller Kolon el.l., men hvis noen her er interesserte, kan jeg sjekke det opp og melde tilbake når jeg vet sikkert. Uansett var det en vanvittig flott gave - jeg ble nesten litt bitter for at jeg ikke hadde kommet på det selv!
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2002 #2 Skrevet 8. oktober 2002 Supert tips! Kan du ikke finne ut hva firmaet heter og hva det koster pr kopi?
Gjest Veronal Skrevet 9. oktober 2002 #3 Skrevet 9. oktober 2002 http://www.kolofon.com/about/makemybook/default.htm
Gjest Sidsel Skrevet 10. oktober 2002 #6 Skrevet 10. oktober 2002 Supert tips! Kan du ikke finne ut hva firmaet heter og hva det koster pr kopi? Jeg sjekka litt nå, og det er Kolofon som er riktig (følg linken som en annen bruker hadde lagt ut). Jeg har fått skikkelig blod på tann, og sitter nå og snekrer sammen bøker til alle jeg kjenner! Vel, ikke riktig alle, da, men tror det blir mange originale julegaver fra meg i år. Gøy å lage noe sjøl også - det er ikke så ofte jeg gjør det!
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #7 Skrevet 10. oktober 2002 Kjempeidé! Har vært inne på sidene til Kolon og lest, og det ser veldig bra ut. Men jeg har et par spørsmål til Sidsel: - hvordan er trykken på bøkene? Ser det "profft" ut? - hvor mye betalte du? Vet at det avhenger av hvor mange eks. du bestiller + farger eller ikke etc. - derfor lurer jeg på dét også! Håper du skjønte dette!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #8 Skrevet 10. oktober 2002 ooops :oops: Det var jeg som skrev innlegget over med spørsmålene til Sidsel. Når jeg leste det første innlegget ditt om igjen, så jeg jo at det var en venninne av deg som hadde gjort dette. Da blir det kanskje vanskelig for deg å svare på spørsmål om pris, opplag etc.? Sånn kan det gå når man er litt for kjapp på tastaturet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #9 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg husker ikke helt hva venninnen min sa hun betalte, men lurer på om det var rundt 150 kr per bok. Det var ikke en veldig tykk bok, rundt 80 sider, men den ble kjempefin! Det er ikke stive permer dessverre, tror ikke man kan få den med den trykkemetoden de bruker, men det ble veldig stilig med pocket også. Det var ikke fargebilder i boka, men fine svart/hvitt-bilder. Utenpå boka var det et fint fargebilde av de som gifta seg. Det så veldig proft ut, men det avhenger vel sikkert av hvor flink man er selv, i og med at man så vidt jeg forstår, gjør det meste selv. Hun som lagde boka er ikke noe datageni eller noe, men fikset fint å scanne inn bilder og ordne med teksten og sånn. Hun hadde snakka med en dame i Kolofon som visstnok var veldig hyggelig og hjalp til med spørsmål underveis. Når det gjelder prisen på boka er det sånn at de blir billigere hvis man bestiller flere. (Er ikke helt sikker på hvor mange venninna mi trykket opp.) Vi som var på utdrikningslaget fikk bøkene av hun som laget dem, men du kan jo også høre med venner av bruden om de er interesserte i å betale for boken dersom du ikke har råd til å sponse alt selv. Det er i alle fall et kjempekoselig minne å ha, både for oss vennene (selv om noe i boken selvfølgelig ble litt internt) og ikke minst for bruden. Det blir vel ikke den billigste gaven akkurat, men det er jo i allefall innmari spesielt. Sidsel
idak Skrevet 11. oktober 2002 #10 Skrevet 11. oktober 2002 Hei. Ja, dette er ganske gøy !! Jeg laget en lignende gave selv, til min mor i 60 års gave !! Jeg kjøpte et nydelig album på qxl som jeg har satt inn bilder, tegninger, dikt o.l. i. Tema for boken var barnebarna !! Dette ble veldig godt mottatt og mine tanter ble veldig misunnelige !! :D Her er bilde av albumet jeg kjøpte. (Vet ikke hvor lenge denne linken virker, da den ikke er lagt opp av meg, men av hun jeg kjøpte det av.) http://ranneih.antimon.org/auk/Album.jpg idak
monja Skrevet 11. oktober 2002 #11 Skrevet 11. oktober 2002 For en utrolig original gave. Tror jeg satser på noe sånt til min mors 50 års dag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå