AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Aldri hatt en selv, så bare er nysgjerrig på hvordan det fungerer. Er det fritt frem for å henge på Tinder og møte andre i tillegg, eller holder man seg til sin FWB? Anonymkode: 8a3d4...aa0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg tenker nei. Hvis man er eksklusive så er man jo forpliktet og hele vitsen er jo å ikke være det. Anonymkode: 96716...6f7 9
*Mocca* Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 Ikke vanlig nei, som forrige sa, da blir det forpliktende.... Og da forsvinner hele poenget. 2
Blått Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Aldri hatt en selv, så bare er nysgjerrig på hvordan det fungerer. Er det fritt frem for å henge på Tinder og møte andre i tillegg, eller holder man seg til sin FWB? Anonymkode: 8a3d4...aa0 Ja, men har da gitt beskjed dersom vi har ligget med noen andre. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Selvsagt ikke forpliktende, da er man kjærester. Min FBW ble forbannet når jeg hadde hatt (beskyttet) sex med en gammel flamme til tross for at han dater andre, så ikke alle som er modne for slike relasjoner Anonymkode: 49cae...8dc 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker nei. Hvis man er eksklusive så er man jo forpliktet og hele vitsen er jo å ikke være det. Anonymkode: 96716...6f7 Enig. Anonymkode: 2bbac...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg er ikke enig med de over ang at det er greit å ligge med andre, men å kikke etter en kjæreste, treffes uten sex er helt ok. Å ha en fwb er jo for å ha en fast partner fremfor å ligge rundt, for oss i hvert fall. Om personen treffer noen andre den vil ha et forhold til, regner jeg med at jeg får beskjed, slik at vi kan avslutte vårt forhold. Jeg ser ikke på personen som kjæresten min, da jeg ikke har kjærestefølelser for personen, bryr meg om personen, men ønsker ikke at vi skal være kjærester. Det er tydeligvis forskjellig praksis rundt om, men det er noe de som er fwb - forhold må avklare seg i mellom. Det er nok ingen annen fasit enn å være enige om hva hver enkelt ønsker og synes er greit. Anonymkode: 955dc...3cd 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke enig med de over ang at det er greit å ligge med andre, men å kikke etter en kjæreste, treffes uten sex er helt ok. Å ha en fwb er jo for å ha en fast partner fremfor å ligge rundt, for oss i hvert fall. Om personen treffer noen andre den vil ha et forhold til, regner jeg med at jeg får beskjed, slik at vi kan avslutte vårt forhold. Jeg ser ikke på personen som kjæresten min, da jeg ikke har kjærestefølelser for personen, bryr meg om personen, men ønsker ikke at vi skal være kjærester. Det er tydeligvis forskjellig praksis rundt om, men det er noe de som er fwb - forhold må avklare seg i mellom. Det er nok ingen annen fasit enn å være enige om hva hver enkelt ønsker og synes er greit. Anonymkode: 955dc...3cd Det er jo rart at man syns det er ok at den andre dater rundt men klikker (som min FBW gjorde) eller syns det er ugreit å ligge med andre. Så lenge man praktiserer sikker sex har man ingen rett til å kreve at den andre skal være trofast når det bare er en venn? Anonymkode: 49cae...8dc 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er jo rart at man syns det er ok at den andre dater rundt men klikker (som min FBW gjorde) eller syns det er ugreit å ligge med andre. Så lenge man praktiserer sikker sex har man ingen rett til å kreve at den andre skal være trofast når det bare er en venn? Anonymkode: 49cae...8dc Sa ikke noe om å kreve, snakker om å være enige. Kommunikasjon, slik at det ikke ble noe "klikking". Alle har forskjellige tanker rundt det, uansett hva slags forhold man er i, er det greit å avklare hva forholdet faktisk innebærer. Om dere hadde avtalt at date andre var greit og han alikevel klikket, så er det jo ikke du som har gjort noe feil, da er det jo bare han som tydeligvis ikke har kommunisert hva han egentlig ville. Hadde ikke giddet å bruke tid på en fwb som sa en ting, men ville noe annet, da hadde jeg klikket tilbake og avsluttet 😄 Anonymkode: 955dc...3cd 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Sa ikke noe om å kreve, snakker om å være enige. Kommunikasjon, slik at det ikke ble noe "klikking". Alle har forskjellige tanker rundt det, uansett hva slags forhold man er i, er det greit å avklare hva forholdet faktisk innebærer. Om dere hadde avtalt at date andre var greit og han alikevel klikket, så er det jo ikke du som har gjort noe feil, da er det jo bare han som tydeligvis ikke har kommunisert hva han egentlig ville. Hadde ikke giddet å bruke tid på en fwb som sa en ting, men ville noe annet, da hadde jeg klikket tilbake og avsluttet 😄 Anonymkode: 955dc...3cd Jo, hvis begge er enige om det og ønsker det er det jo greit. Ja, han snakket om andre damer og andre dater han hadde vært på stadig vekk og også at han hadde ligget med en dame, og da han spurte hva jeg hadde gjort helgen før og jeg sa jeg møtte og endte til sengs med en gammel flamme ble han forbanna og sa jeg var løs på tråden, ble ikke mer møter med han. Anonymkode: 49cae...8dc 1
wandagirl Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 Kan vel ikke forvente at man er eksklusive. Men, om man er enige om å ha sex uten kondom bør det jo være en eksklusivitet i det i allefall. 3
NysgjerrigPiken Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 Det varierer en del fra relasjon til relasjon, så det viktigste er å snakke om det slik at dere er enige og unngår sure miner. I min erfaring har en del villet være eksklusive (dating er ofte ok, men ikke sex med andre). Jeg ønsker ikke å være eksklusiv, men syns det er viktig med «regler» hvis vi ligger med andre mtp sykdommer. 2
norw Skrevet 17. oktober 2021 #14 Skrevet 17. oktober 2021 Entern skrev (6 timer siden): En eksklusiv fwb er jo en kjæreste🙂 Ikke nødvendigvis. 2
Bamseklemmer Skrevet 18. oktober 2021 #15 Skrevet 18. oktober 2021 wandagirl skrev (23 timer siden): Kan vel ikke forvente at man er eksklusive. Men, om man er enige om å ha sex uten kondom bør det jo være en eksklusivitet i det i allefall. Det er kjempeeklusivt... man tar jo også en del av ansvaret da, og at man er ærlig på kjønnsykdommer og testing. Jeg tør nesten ikke hvor flaut det har vært hvis jeg skulle ha smittet en FWB. Ikke bare flaut, men da han man jo også ikke vært seriøs og forsiktig nok... Man er jo tross alt glad i vennen sin og vil det beste for å holde på vennskapet... Det viktigste for min del er være positiv og trofast... å ha respekt for hverandre selv om man bruker humor, og ikke ta seg selv så høytydelig. Blir det for stivt og seriøst, blir nok sexen deretter.
Bamseklemmer Skrevet 18. oktober 2021 #16 Skrevet 18. oktober 2021 NysgjerrigPiken skrev (21 timer siden): Det varierer en del fra relasjon til relasjon, så det viktigste er å snakke om det slik at dere er enige og unngår sure miner. I min erfaring har en del villet være eksklusive (dating er ofte ok, men ikke sex med andre). Jeg ønsker ikke å være eksklusiv, men syns det er viktig med «regler» hvis vi ligger med andre mtp sykdommer. Gjør som meg, test deg ofte for sykdommer... forlang det samme av partneren, og krev bildebevis av testen med dato. Uten den lille oppfølgingen, er det igrunn også lite vennskap igjen. Jeg synes også troskap hører hjemme i FWB forhold, det skal igrunn greie seg med en slik venn.
Hr. Aktiv Skrevet 18. oktober 2021 #17 Skrevet 18. oktober 2021 Bamseklemmer skrev (13 minutter siden): Det er kjempeeklusivt... man tar jo også en del av ansvaret da, og at man er ærlig på kjønnsykdommer og testing. Jeg tør nesten ikke hvor flaut det har vært hvis jeg skulle ha smittet en FWB. Ikke bare flaut, men da han man jo også ikke vært seriøs og forsiktig nok... Man er jo tross alt glad i vennen sin og vil det beste for å holde på vennskapet... Det viktigste for min del er være positiv og trofast... å ha respekt for hverandre selv om man bruker humor, og ikke ta seg selv så høytydelig. Blir det for stivt og seriøst, blir nok sexen deretter. Tja mange trekker bare på skulderene og skjønner ikke problemet om de har smittet noen. Sånn har verden blitt.
17.11 Skrevet 18. oktober 2021 #18 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har alltid holdt meg til én om gangen, og dersom vi har sex uten kondom så forventer jeg selvsagt det samme av motparten. Men dette løser seg enkelt med kommunikasjon, og i motsetning til det flere som har svart tidligere her liker å tro, så finnes det ingen fasit. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #19 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har hatt min fwb i flere år,vi er eksklusive,men har ikke kjæreste følelser. Vi avslutter hvis vi dater noen, det har kun skjedd et par ganger. Men det skal sies at vi ofte treffer par eller andre sammen da. Anonymkode: e48f5...151 1
Bamseklemmer Skrevet 18. oktober 2021 #20 Skrevet 18. oktober 2021 Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå): Tja mange trekker bare på skulderene og skjønner ikke problemet om de har smittet noen. Sånn har verden blitt. Tror nok det er en god del som er smittet uten at de merker det... de går bare ikke til legen før de blir anbefalt av den som ble smittet med... I ONS forsvinner jo mulighetene med å varsle også, hvis man ikke kjenner vedkommende eller har et telefonnummer. Den tid er heldigvis forbi, å ha sex uten telefonnummer er uaktuelt uansett. Vi vil jo så gjerne treffes igjen, men da må vi være såpass respektfull, sykdomsfri og tatt våre tester...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå