edlih96 Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Hei. Jeg og samboeren min har vært samboere i 13 år, vi har vært kjærester i 16. Vi møtte hverandre på videregående. Vi har ingen barn. Forholdet vårt har de siste 5 årene vært preget av dårlig kommunikasjon/ingen kommunikasjon og fravær av sex. Jeg har de siste 5 årene vært ordentlig forelsket i 3 andre gutter (har ikke vært utro). Jeg har de siste 6 mnd forsøkt å snakke med samboeren min om forholdet. Tatt opp ting jeg syns er problematiske og spurt hva han tenker/føler. Har fått svært lite ut av han, hans hovedproblem er at jeg ikke kommer ås godt overens med hans familie og han mener at dersom jeg treffer de oftere vil forholdet vårt blir utmerket. Jeg har så mange ganger i løpet av de siste mnd forsøkt å bli enig om å avslutte samboerskapet, men opplever at han prater seg bort eller rett og slett ikke tar meg seriøst. Han ønsker åpenbart ikke at vi skal flytte fra hverandre. Samtidig gjør han fint lite for å bedre forholdet her hjemme- grei han vasker/rydder mer enn før, men tar ikke insjativ til ordentlig/dype samtaler. Andre som har vært i lignende situasjon før? Råd? Etter samtalene vår får jeg dårlig samvittighet og blir redd for at jeg "sier fra meg" en fantastisk mann.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Dere blir ikke "enige". Hvis du ønsker å avslutte samboerskapet må du gjennomføre det ved å flytte ut. Anonymkode: a863e...e11 16
got2go Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Dere trenger ikke å være enige om et brudd. Vil du gå, så bare varsler du han at forholdet er over, og at dere må få unna det praktiske. 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Bare få han ut. Drev på sånn med eksen min også og det tok lang tid før jeg fikk overtalt han til at forholdet faktisk var slutt. Og når bruddet endelig ble et faktum tok han seg laaaaaaang tid med å finne seg en ny leilighet. Jeg ble gal av det og orket nesten aldri være hjemme. Jeg var alt for svak og fant meg i alt mulig rart. Ikke gå i samme fella!! Si til han at det er SLUTT og gi han en dato for når han skal være ute. Hvis han ikke finner seg et sted å være før fristen så er det hans problem. Han har nok en sofa han kan låne et sted eller foreldre han kan være hos. Han er ikke lenger ditt ansvar Anonymkode: 4554a...60d 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Hva mener du..? Han trenger da ikke å være enig. Rareste jeg har hørt. Anonymkode: b311f...2ea 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 edlih96 skrev (1 time siden): Jeg har så mange ganger i løpet av de siste mnd forsøkt å bli enig om å avslutte samboerskapet, men opplever at han prater seg bort eller rett og slett ikke tar meg seriøst. Han ønsker åpenbart ikke at vi skal flytte fra hverandre. Samtidig gjør han fint lite for å bedre forholdet her hjemme- grei han vasker/rydder mer enn før, men tar ikke insjativ til ordentlig/dype samtaler. Andre som har vært i lignende situasjon før? Råd? Etter samtalene vår får jeg dårlig samvittighet og blir redd for at jeg "sier fra meg" en fantastisk mann. Pakk sakene dine og dra. Du trenger ikke hans godkjennelse for å avslutte et forhold. Om dere leier sammen med begges navn på kontrakten, sier du opp hos utleier. Om dere eier felles bolig, finn ut om en av dere skal kjøpe den andre ut eller legg ut på det åpne markedet. Anonymkode: 693f8...a50 4
GulSitron Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 Er da bare å si at det er slutt og at han/du flytter ut? 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 edlih96 skrev (12 timer siden): men tar ikke insjativ til ordentlig/dype samtaler. Men da må du ta initiativet? Vil du at HAN skal slå opp med deg? Det er jo du som vil slå opp! Du må slutte å gå rundt grøten og hinte. Han vil jo tydeligvis ikke bryte opp med deg. Han vil ordne opp. Hvorfor skal han slå opp da? Det er DU som vil slå opp. Da er det DIN jobb å ta intitiativ til denne samtalen. Og DIN jobb til å si at nå er det slutt. Nå har du prøvd nok, og nå flytter du ut, eller nå må han flytte ut. Anonymkode: e4d60...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 For en idiotisk tråd. De sekunder jeg leste dette som jeg ikke får tilbake av mitt liv. Anonymkode: 2e867...e3e 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva mener du..? Han trenger da ikke å være enig. Rareste jeg har hørt. Anonymkode: b311f...2ea Det er en sånn moderne ting. Folk klarer ikke uenighet lenger. Den som vil ut, vil løse det ved å mishandle forholdet helt til en andre blir "enig" i at det bør bli brudd. Anonymkode: a863e...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå