Gå til innhold

Hva hadde du pakket for to overnattinger med jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser bort onsdag til fredag. Kort reise, så konferanse fram til middag. Regner med litt penere til kvelds to kvelder? Baren etterpå. 

Hvor mange bukser/gensre ville du pakket? 
Hvor pent, forslag til hva en har på om kvelden? 
Og ikke minst, hvilke type sko til hvilket antrekk?

Jeg er helt grønn når det kommer til klær. Setter pris på all god hjelp!

Anonymkode: 16232...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til det jeg har på meg den dagen jeg reiser pakker 1 bukse, 2 overdeler, 2 kjoler (en til hver middag).

Et par behagelige sko på reisen, et par boots og et par pensko. Prøver å velge kjoler som jeg kan bruke samme skopar til.

Anonymkode: 5a57b...29b

• Liker 4
Skrevet

Kjoler må du ta med.

Skrevet

Et par kondomer er lurt å ha med

Anonymkode: 66c1f...066

Skrevet

Du vet best kleskoden i yrket ditt. Men det er normalt i mitt yrke at på dagtid går man i det samme man ville gått i på jobb, og litt penere på kvelden.

Er det planlagt gallamiddag eller tilsvarende er det normalt at det opplyses om så man kan forberede seg og ha rett klær med.

Ellers liker jeg å ta minst et ekstra skift med. Just in case.

Skrevet

Om jeg feks pakker slik:

Onsdag pen bukse og overdel, ankelstøvletter. Kjole og pumps til kvelden.

Torsdag, en ny bukse og ny overdel, støvletter/småsko. Ny kjole og samme pumps som kvelden før. 

Fredag, en av de to buksene og ny overdel. Samme sko.

@nomore82 du nevnte ett ekstra sett. Ser for meg å må bruke større koffert i såfall?

ts

Skrevet

Ett sett penklær, ekstra bukse/kjole, ekstra skjorte/genser/bluse sånn i tilfelle og 3-4 sett med undertøy og sokker 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om jeg feks pakker slik:

Onsdag pen bukse og overdel, ankelstøvletter. Kjole og pumps til kvelden.

Torsdag, en ny bukse og ny overdel, støvletter/småsko. Ny kjole og samme pumps som kvelden før. 

Fredag, en av de to buksene og ny overdel. Samme sko.

@nomore82 du nevnte ett ekstra sett. Ser for meg å må bruke større koffert i såfall?

ts

Og selvfølgelig strømper, undertøy og sokker i tillegg.

ts

Skrevet

Et sett penklær, en ekstra bukse, 2 topper. 3 sett undertøy, et par sokker. 1 par innesko som også kan brukes til penklærne. En T-skjorte til å sove i. Første dag har jeg klærne jeg reiser i. 

Skrevet

Du vet best selv hva dere går kledd i på jobb. Hadde jeg stilt med kjole hadde kollegaene mine lurt fælt. 
Erfaringsmessig kan det være lurt med både litt tynne og tykkere klær, gjerne et ullsjal. Varierende temp i konferanselokaler. 

Anonymkode: d88ed...46b

Skrevet

Kan umulig få plass til alt dette i en liten flykoffert? Hva pakker dere i til slike turer?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan umulig få plass til alt dette i en liten flykoffert? Hva pakker dere i til slike turer?

ts

Jeg bruker "flykoffert" til turer med en overnatting og større koffert til 2 eller flere overnattinger.

Anonymkode: 5a57b...29b

Skrevet

Et ekstra dagtidsantrekk (skjørt + topp) hvor begge plaggene kan kombineres med det jeg reiser i.
Ekstra jakke/sjal.
En kjole/penantrekk til middagene (riktignok er jeg jåle og liker å variere, men jeg drar ikke med meg to penantrekk på en kort jobbtur...).
Et par innesko.
Undertøy+nattøy.

Det får fint plass i en håndbagasjekoffert.

Skrevet

Joda,du får plass. Et godt tips er alltid å reise i de klærne (sko, jakke + resten av antrekket) som tar størst plass og er tyngst og pakke resten. Dette tipset fikk jeg av bestemor for 25 år siden, det fungerer hver gang jeg tenker at det blir knapt med plass. 

Anonymkode: cd3df...776

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Joda,du får plass. Et godt tips er alltid å reise i de klærne (sko, jakke + resten av antrekket) som tar størst plass og er tyngst og pakke resten. Dette tipset fikk jeg av bestemor for 25 år siden, det fungerer hver gang jeg tenker at det blir knapt med plass. 

Anonymkode: cd3df...776

Jeg hører og vil gjerne tro det er sant. Men jeg tror jeg er nødt å ha tre par sko. Dra i støvletter, ta med joggesko og pumps. Dette tar mye plass. 

I tillegg tar hårføner, toalettsaker litt plass. Spesielt hår produktet og slike ting.

Glemte helt at vi skal ute en tur, så må ha med ett turantrekk, ullundertøy, lur og votter. Så tror jeg uansett må lande på en litt større koffert.

Takk for gode tips!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

At du skal fly er vel strengt tatt relevant info du burde hatt i åpningsinnlegget.

Her må du ha en realistisk fot i bakken. Du kan pakke alt du vil med deg, men får da mye bagasje. Eller du kan pakke mindre bagasje men må da være selektiv med innholdet.

Trenger du virkelig hårføner?

Skrevet

Min plan hadde vært: 

Onsdag: Pen bukse, overdel, ankelstøvletter dag. Kjole og hæler kveld.

Torsdag: Jobbkjole, strømper, ankelstøvletter. Ny kjole og samme hæler kveld. 

Fredag: Samme bukse som onsdag, ny overdel, ankelstøvletter. 

Jakke: trenchcoat som går sammen med absolutt alt, et sort ullskjerf da konferanserom ofte er kjølige. 

Veske: en større skulderveske som også rommer PC, skjerf, vannflaske og slikt. En liten clutch som du har i veska på dagtid, som også inneholder kort, telefon, etc, slik at denne enkelt kan plukkes ut for kveldsbruk. 

Turantrekk: Tights (med foring), superundertøy (genser), kompakt dunjakke, buff, lette joggesko med spor i sort, slik at du også kan bruke de om det blir trasking ellers. 

Toalettsaker: Her klarer jeg meg med en gjennomsiktig toaletmappe for væske, og en mappe for sminke og annet. Travelsize i alt. 

Hår: vask det før avreise, og pakk travelsize av tørrshampoo. Da slipper du alt av hårprodukter. 

Pleier å holde meg til samme fargeskala, typisk hvitt, sort, blått/beige, slik at alt går sammen med alt, men slenge inn en rød topp en av dagene for variasjonen. Gå også gjennom garderoben og plukk ut plagg i tynt materiale, har du med ullskjerf som jeg anbefaler har du likevel noe som kan varme skuldrene. 

Dette er null problem. Klarer meg også med in-cabin koffert, og skulderveske, 5 slike dager. Forutsatt at hotellet har hårføner og produkter. 

Anonymkode: 050a0...3b3

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor må du ha med joggesko?

Hvis dette var meg, og under forutsetning at det ikke er gallamiddag 2 dager på rad:

Dag en: jobbantrekk og de skoene som tar størst plass i kofferten og den eneste medbrakte ytterjakke. Trenger du kåpe av en eller annen grunn så er det denne du har på når du reiser.

Dag to: jobbantrekk - gjerne samme bukse som dagen før. Ny topp/bluse, samme strikkejakke (jeg bruker ikke gensere) som dagen før. Jeg foretrekker å gå med sneakers til jobbantrekk fordi jeg trenger å gå med gode sko.

Dag tre: jobbantrekk - gjerne samme eller eventuelt ny bukse. Ny topp/bluse, samme strikkejakke (jeg bruker ikke gensere) som dagen før. 

Kveld dag en: pen bukse eller skjørt med pen topp. Pen sko. Eventuelt jobbukse med en "fest topp".

Kveld dag to: kjole, pen sko samme som dag en.

Håndveske: en som kan brukes om kvelden alle dager.

Dersom turen inneholder aktiviteter i skog og mark og man er nødt til å ha med turantrekk og sko ville jeg gått for innsjekket bagasje og stor koffert.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, glemte helt at dersom det skal være medbrakt PC må man selvsagt ha denne med i egen bag, eller på toppen av kofferten. Sjekk med flyselskapet om du kan ha denne i egen veske slik at du kan ha to håndbagasjer.

Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Ja, glemte helt at dersom det skal være medbrakt PC må man selvsagt ha denne med i egen bag, eller på toppen av kofferten. Sjekk med flyselskapet om du kan ha denne i egen veske slik at du kan ha to håndbagasjer.

Jeg flyr med trillekoffert og stor skulderveske 4 ganger i uka. Alle flyselskap i Norge aksepterer dette i og med at veska kan være under setet foran. Men vær obs på at Norwegian krever betalt for in-cabin koffert. 

Anonymkode: 050a0...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...