Gå til innhold

P-pille start-gjorde jeg feil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det står jo at man skal begynne med den første pillen, den første dagen i perioden. Jeg er egentlig ganske regelmessig, og skulle hatt det på fredag. På søndag så fikk jeg ganske mye brunlig utflod lignende greier, som alltid pleier å være starten på noe mer som kommer et par timer senere. Men det stoppet imidlertid med det denne gangen. Men jeg hadde jo tatt den første pillen i den tro at jeg skulle få mensen..Jeg fikk derimot ordentlig mensen idag.

Spørsmålet mitt er derfor om hva som er konsekvensen av at jeg tok pillen en dag før? Er det noen konsekvens? Kan søndag faktisk regnes som første dag i perioden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, det tror jeg ikke du skal bekymre deg for jeg.

Tror ikke det er noe krise at du begynte en dag før mensen satte inn for fullt.

Du kan lese mer om p-piller på denne siden her.

Skrevet

Det er neppe noe stort problem at du begynte på p-pillene det som muligesn vzr en dag for tidelig nei.

Du regner mensen fra første dag med rødt, friskt blod, så brunlig utflod teller ikke som første dag.

Men, det er ikke noe stort problem i forhold til p-pillene.

Poenget er at dersom man begynner med p-pillene midt i en syklus er de ikke sikre før etter 14 dager, men dersom man begynner den dagen mensen kommer er de sikker fra første dag. At du begynte en dag før skal neppe ha noen særlig påvirkning der, men du kan alltids være forsiktig de første ukene. (jeg var det selv om jeg begynte på første dag jeg, nervøs, husker jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...