Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #1 Skrevet 3. oktober 2005 Ja jeg lurer på hvor lenge før mensen dere blir snurte og kjipe? Selv sitter jeg her og depper over at bestevennen min skal til danmark 2 netter fra onsdag Og etter helga drar han ned dit igjen for å besøke kamerat i 5 netter! også blir jeg alltid forbanna emosjonell og følelser og piss og BAAAH dagene før mensen, denne pms begynte 2 dager før. Hva med dere? SUTRE >:--(
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #2 Skrevet 3. oktober 2005 Min PMS starter gjerne ca 10 dager før mens
Gjest Xavia Skrevet 3. oktober 2005 #3 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg blir ikke sutrete og sur før mens. Om jeg føler meg grinete, så tar jeg meg sammen. Fordi om jeg venter mens, så skal ikke det gå ut over alle andre.
Gjest Milah Skrevet 3. oktober 2005 #4 Skrevet 3. oktober 2005 Har ikke PMS jeg.. Under mensen hender det jeg blir litt mer emosjonell, i den grad at jeg gråter av søte dyr på TV'en og slike ting, men blir ikke sint og sur! Heldigvis!
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #5 Skrevet 3. oktober 2005 Nei jeg er ikke sint og sur jeg heller, men mer nedfor og kjip i humøret. Blir jeg provosert nok derimot, kan jeg lett klikke fort. Kan ikke se bilder av kattunger heller
Wonderwoman Skrevet 3. oktober 2005 #6 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg kan begynne så mye som EI UKE før mensen.. Da grubler jeg på alt, overanalyserer enda mer enn vanlig, blir sentimental, nærtagende, føler meg fææææl og blir derfor lett aggressiv . De utroligste ting kan få meg helt ut av likevekt. Hormoner suger big time! Hadde jeg klart å ta meg sammen, så hadde jeg selvfølgelig gjort det, føler meg som verdens største bitch i ettertid. Hvis du klarer å ta deg sammen så har du ikke PMS, bare føler deg litt utafor, og det er noe helt annet...
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Føler meg bare sånn utafor som dette før mensen, så har vel en liten sammenheng. Idiotisk å sitte her og grue meg flere uker i forveien til ting for at kanskje jeg blir avvist på diverse ting og er redd for å være for innpåsliten. Sitter og savner kameraten allerede selv om jeg skal dit i morra. For en NISSE! herreminhatt på jord, jeg må slutte nå >:--O
Gjest jamsi Skrevet 3. oktober 2005 #8 Skrevet 3. oktober 2005 Min PMS kan i ekstreme tilfeller starte opptil to uker før jeg får mensen, men oftest en uke før. Noen ganger er jeg skikkelig bitchy, freser til folk som sniker i køen og glesfer for den minste ting. Mens andre ganger blir jeg tungsindig og alt er bare grått og trist og jeg stenger meg inne i meg selv. Eller jeg sipper over såpeserier som "days of our life" som jeg vanligvis synes er det teiteste som vises på tv. En emosjonell berg og dalbane, men har også perioder hvor jeg ikke merker noe. Det rare er at hvis jeg har hatt en forferdelig pms periode så får jeg en kortvarig og behagelig mensperiode. De gangene jeg ikke merker noe pms får jeg en forferdelig mens med smerter og store blødninger. Snakk om å velge mellom pest og kolera - jævlig pms og behagelig mens, eller ingen pms og en jævlig mens?
My Skrevet 3. oktober 2005 #9 Skrevet 3. oktober 2005 Jeg blir ofte litt emosjonell. Men mest av alt så blir jeg så huslig. Jeg rydder, vasker, skifter gardiner, kjøper stearinslys, lager god mat og omøblerer litt. Det er en lettelse når mensen kommer, da kan jeg jo slappe av litt
Gjest (Ursula) Skrevet 3. oktober 2005 #10 Skrevet 3. oktober 2005 Umiddelbart den dagen jeg tar av p-plasteret er det som om det skjer noe i hodet mitt..... Men jeg er HARDT angrepet altså, og kan bli helt vill, rasende, lei meg, deprimert og, ja alt på en gang. Også går det over etter en 3-4 dager, og jeg er like harmonisk som om ingenting var skjedd.
Gjest Anki Skrevet 3. oktober 2005 #11 Skrevet 3. oktober 2005 Begynner ofte en uke før, blir sur, bitchy og føler mange ganger at jeg skikkelig misliker samboeren min. Hvis jeg ber ham gjøre noe skal han helst sprette opp og gjøre det med EN gang, ellers blir jeg skikkelig pottesur. Med en gang jeg får mensen er alt helt greit, og jeg liker ham igjen. Synes det er helt fælt å ha det sånn, og har prøvd masse ting for å få det bort. Har tenkt på å prøve akupunktur, har hørt om ei som ble kvitt både pms og smerter etter det! Kan jo håpe, av og til tror jeg samboeren min kunne solgt meg ganske billig ja...
Gjest gjest1 Skrevet 3. oktober 2005 #12 Skrevet 3. oktober 2005 Vi får vel alle begynne på yasmin, eller hvilke nå enn piller du kan ta og aldri få mensen Det frister veeeldig mye å bytte iallfall, det skal være visst! Tenk et liv uten å blø! jeg blir rørt til tårer! Heldigvis fant jeg noe som hjalp for deppaheten: En liten handletur og masse glad musikk
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2005 #13 Skrevet 3. oktober 2005 7-10 dager før mens er jeg en skikkelig bitch! Stakkars mannen min, jeg er skikkelig sur, grinete, sippete og lei meg. Det er absolutt ikke gøy og jeg hadde gjort mye for å bli kvitt det.
tøydukke Anna Skrevet 4. oktober 2005 #14 Skrevet 4. oktober 2005 Vi får vel alle begynne på yasmin, eller hvilke nå enn piller du kan ta og aldri få mensen Det frister veeeldig mye å bytte iallfall, det skal være visst! Tenk et liv uten å blø! jeg blir rørt til tårer! Heldigvis fant jeg noe som hjalp for deppaheten: En liten handletur og masse glad musikk ← Jeg har aldri vært plaget av PMS, men når jeg brukte Yasmin ble jeg humørsyk som bare fy!!!!!
minienthe Skrevet 4. oktober 2005 #15 Skrevet 4. oktober 2005 har ikke mensen jeg... har litt pms før jeg egentlig skulle hatt blødning men slipper unna det meste
aline Skrevet 4. oktober 2005 #16 Skrevet 4. oktober 2005 jeg kan bli skikkelig pms hele uken før jeg skal ha mensen, det skjer ikke alltid, men ganske ofte blir det en eller annen humørendring den uken. på det værste kan jeg bli fly forbanna av bagateller som at det ligger en ting i veien akkurat der jeg hadde tenkt å gå, slik at jeg må gå et helt skritt til siden.... andre ganger føler jeg meg bare stygg og fæl og blir heller depressiv. atter andre ganger får jeg bare ett fryktelig (enda mer en vanlig altså...) søtsug som bare MÅÅÅÅÅ tilfredsstilles, ellers er jeg rimelig sikker på at jeg kunne gått på veggen, fysisk! og kan man "bare ta seg sammen", så er man heldig nok ganske så svakt angrepet. hormoner opptrer forskjellig, er man hardt rammet så er det ikke for min del annet å gjøre en å unngå mennesker, for å "ta meg sammen" går ikke. det kommer av seg selv.
Gjest jamsi Skrevet 4. oktober 2005 #17 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg har aldri vært plaget av PMS, men når jeg brukte Yasmin ble jeg humørsyk som bare fy!!!!! ← Jeg brukte p-piller før i tiden og da var jeg et helvete hele tiden, så vi fant andre prevensjonsmetoder. Han synes det er bedre å leve i korte perioder i skjærsilden enn hele måneden året rundt.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #18 Skrevet 4. oktober 2005 Jeg er premenstruell i 1-2 uker før mensen og blir fryktelig agressiv. Nesten så ille at jeg er en fare for omgivelsene.. Skulle ønske det fantes noe mot PMS jeg....
minienthe Skrevet 4. oktober 2005 #19 Skrevet 4. oktober 2005 p-sprøyter tok bort mye av pmsdriten for meg, og jeg mistet i tilegg selve blødningen, noe som absolutt ikke gjør noe
Arkana Skrevet 4. oktober 2005 #20 Skrevet 4. oktober 2005 PMS er helt ukjent for meg. Blir hverken sutrete, grinete eller fort sint, ingen søthunger e.l. heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå