AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Del Skrevet 16. oktober 2021 Hei Jeg lurte på om det er lov å forbikjøre når det er varsellinje på veien? Har dere noen gang gjort det før? Hvordan gikk det? Jeg har lest litt i boken og sett på nettet. Det er ikke forbudt men den angir at sikten er for kort til vanlig forbikjøring. Anonymkode: 54a9c...a7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #2 Del Skrevet 17. oktober 2021 Nei, har ikke gjort det. Alt for farlig. Anonymkode: a963b...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 17. oktober 2021 #3 Del Skrevet 17. oktober 2021 Kun ved sperrelinje er forbikjøring direktr definert som ulovlig. Men så er det likevel at man skal ferdes aktpågivende og varsomt, og slik sett kan forbikjøring også ellers være ulovlig. Jeg kjører til tider forbi saktekjørende kjøretøy selv om det er varsellinje. Det forutsetter selvsagt at min sikt er god nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #4 Del Skrevet 17. oktober 2021 Som de ande skriver, nei, det er ikke ulovlig, men det kan være ulovlig på andre måter. Du må vurdere sikt og forhold. Og hvor fort den du ønsker å forbikjøre i utgangspunktet. Ligger forankjørende 5km/t under fartsgrensa er det umulig å komme forbi uten å bryte fartsgrensa med ganske mye. Anonymkode: 1e2fd...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei Jeg lurte på om det er lov å forbikjøre når det er varsellinje på veien? Har dere noen gang gjort det før? Hvordan gikk det? Jeg har lest litt i boken og sett på nettet. Det er ikke forbudt men den angir at sikten er for kort til vanlig forbikjøring. Anonymkode: 54a9c...a7e Første spørsmål har du selv gitt svaret på. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har kjørt forbi noen der det var varsellinje. Anonymkode: 035e9...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Del Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første spørsmål har du selv gitt svaret på. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har kjørt forbi noen der det var varsellinje. Anonymkode: 035e9...915 Aldri kjørt forbi syklister eller gående? Anonymkode: 1e2fd...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Del Skrevet 17. oktober 2021 Klart jeg har det, kanskje særlig med den todelte, der det er sperret for én side, men ikke den andre. Men i praksis ser jeg altså knapt forskjell når jeg kjører. Som alle andre sier: Se an forholdene. I en sprek bil, på tørr vei, med klar sikt, kjører man selvsagt annerledes enn med familien i en bobiltynget, undermotorisert kjerre i tåke. Anonymkode: 70838...b46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå