Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det dumt ut med oppbrett på jeansen til andre sko enn sandaler/ballerinasko? Jeg har sett det på andre, men har alltid tenkt at det får beina til å se kortere ut (og det vil jeg ikke). Men i morges prøvde jeg det, egentlig fordi det var så vått ute, og syntes det så OK ut. Jeansene er rette i beina, og jeg har støvletter med kilehæl til.

Innspill? Er jeg helt på jordet? Jeg er ikke så flink til å bedømme slikt, så å si at "du kan gå i det du føler deg vel i" funker ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukar oppbrett ofte sjølv, synes det ser heilt ok ut :)

Skrevet

Kjempefint til støvletter, det!! :)

Skrevet

Så jeg er ikke helt på bærtur, eventuelt kler meg som ei kjerring på 50 :sjenert:

Skrevet

Oppbretta bukser får bena til å virke kortere, og vanligvis synes jeg det kun ser ok ut til sandaler/ballerinasko sånn som deg. Men; nå om dagen med alle de kule støvelettene (og dine med kilehæl høres bare helt råååut!) så synes jeg faktisk ikke at det er så ille.

Men at endel går med oppbretta bukser og sneakers/joggesko til, ja det synes jeg bare ser for teit ut.

Skrevet
Så jeg er ikke helt på bærtur, eventuelt kler meg som ei kjerring på 50 :sjenert:

:ler:

Når du sier det, så synes jeg faktisk at det er flest damer som går med oppbrett på buksa til støveletter. :overrasket: Mulig jeg husker feil her altså....

Skrevet

Når du sier det, så synes jeg faktisk at det er flest damer som går med oppbrett på buksa til støveletter.  :overrasket:  Mulig jeg husker feil her altså....

Det var nemlig mitt inntrykk også.....:roll:

Og jeg identifiserer meg ikke akkurat med den gjengen.

Samtidig ser jeg jentene på jeansbutikkene (JC&Carlings) bruker oppbrettede jeans til Converse-skoene, så er det rart at jeg blir forvirret?

Skrevet

Åssen oppbrettet mener du? Sånn ganske mye eller litt? En eller ti cm liksom?

Skrevet
Åssen oppbrettet mener du? Sånn ganske mye eller litt? En eller ti cm liksom?

For lange bukser brettet opp til de er litt kortere enn normalt, i relativt brede bretter. ;) Jeg testet det ut i går, men det føltes litt merkelig, for å si det som det er.

Skrevet

Er bretten nederst synes jeg det lett kan se litt "Boot Boys" ut... Generelt er jeg for å kjøpe bukser som passer jeg da. Kan til nød overleve brett på olabukse dersom det putselig blir veldig varmt og man bretter den opp et par ganger så den er rett under kneet for å få en shorts-aktig greie. Man bør da ha på sneakers

Skrevet

Personlig liker jeg at buksene er litt for lange, slik at jeg for de under føttene uten sko på.

Skrevet

jeg har i disse våte tider brett nederst på jeansene mine, og bruker sneakers til. :overrasket::ler:

men har bare en liten brett, og buskene er fremdeles lange, nesten så de rører bakken.

liker også buksene best når de er så lange, for lange for mange, og det går helt greit så lenge det er tørt, men når det er vått lager jeg en liten brett akkurat slik at buksene ikke blir våte.

synes ikke det er spesiellt lekkert med olabukser som er brettet opp slik at de er litt kortere en normalt når man bruker det til annet en sandaler og sommersko.

Skrevet

Med oppbrett på jeans kombinert med støvletter KAN det se ut som du har blitt ny med KK. Ta på en litt spenstig, limegrønn topp og noen røffe smykker så har du looken. Litt frekt, hvis du skjønner hva jeg mener...

Vel, jeg synes oppbrett på jeans ser best ut på sommeren sammen med sandaler. Eller Converse og T-skjorte som nevnte over.

Skrevet
Med oppbrett på jeans kombinert med støvletter KAN det se ut som du har blitt ny med KK. Ta på en litt spenstig, limegrønn topp og noen røffe smykker så har du looken. Litt frekt, hvis du skjønner hva jeg mener...

My point, exactly! :hoho: (og hvem vil vel se slik ut?)

Skrevet (endret)

Vel, jeg synes oppbrett på jeans ser best ut på sommeren sammen med sandaler. Eller Converse og T-skjorte som nevnte over.

Er for øvrig helt enig. Jeg bruker det til converse, men jeg ville ikke brukt oppbrettede jeans til støvletter.

Endret av Cassiopeia
Skrevet

Hvorfor er det så kult å brette opp buksene til Converse egentlig? Er det fordi Conversene er så lave at man uansett tråkker på buksen eller skal det være kult? Har ei på jobben her som går med bukser med lavt liv som "sagger" og er trange i bena og alt for lange ben med oppbrett, conversesko og en sliten hvit t-skjorte + langt perlekjede. Er det det som er in nå?

Skrevet

Forresten, til kilehæl kan det vel være ok, det er verre med de som bretter opp buksen til høyhælte støvletter, gjerne med stillethæl..Grøss og gru.

Skrevet

Bretter opp den ene jeansen min fordi jeg ikke har giddet å lagt den opp ennå jeg..... :rodme:

Hmmm.. ... kanskje på tide åfinne fram symaskinen?

Skrevet

Det er greit å brette opp bukser for når det er sølete ute og man må vass osv, men eller ser det utrolig teit ut!

Skrevet

Jeg er jammen glad jeg ikke er så nøye på hva som "ser teit ut" og ikke. :ler: Jeg bretter opp litt hvis jeg ikke gidder å sy (noe jeg selvfølgelig aldri gjør), og det er mulig det ser ur-dumt ut... Men - OK.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...