AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg kom over denne boken, som mottakeren skal fylle ut selv. 300 spørsmål, som når de er besvart, forteller historien om livet til denne personen, så man kan ta vare på historien. Er dette en fin bok å gi til sin far, for eksempel? Det ville jo bli en kjær bok å ta vare på senere når han har gått bort, og man har hele livshistorien hans skriftlig. Hva tror andre? https://www.adlibris.com/no/bok/boken-om-meg---300-sporsmal-som-utgjor-en-livshistorie-9789186907198 Anonymkode: dac1a...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kom over denne boken, som mottakeren skal fylle ut selv. 300 spørsmål, som når de er besvart, forteller historien om livet til denne personen, så man kan ta vare på historien. Er dette en fin bok å gi til sin far, for eksempel? Det ville jo bli en kjær bok å ta vare på senere når han har gått bort, og man har hele livshistorien hans skriftlig. Hva tror andre? https://www.adlibris.com/no/bok/boken-om-meg---300-sporsmal-som-utgjor-en-livshistorie-9789186907198 Anonymkode: dac1a...5c6 Min mor på 70 har fått den i gave, men ikke begynt på eller snakket om å ta i bruk, så vet ikke jeg… Anonymkode: ec324...129 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Høres ut som mye arbeid, og en gave mest til den personens etterkommere. Og litt som om man venter at mottakeren kommer til å dø snart. Men kan jo være en fin gave til en som har mye fritid, kanskje? Anonymkode: 96ab1...0a3 6
Mezzosoprena Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Du skal jo vite om personen liker å drive med slike ting. Det er totalt overflødig for en person som ikke gidder å sitte å pusle med slike ting. Jeg har en slik selv (hatt den i flere år, og elsker å drive med slike ting) så det er slettes ikke en gave bare for eldre. 4
Hulderen Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg ville følt det som skikkelig pes å få en sånn bok. Hvem orker vel å svare skriftlig på 300 spørsmål? Ville du orket det selv, TS? 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Du er gammel og skal snart dø, skriv ned historien din før det er for seint gave. Anonymkode: c5641...46f 6
Gjest Apfel Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 Det kommer nok veldig kommer ann på personen du gir til, har inntrykk av at en del av den generasjonen ikke er så alt for glad å snakke (skrive) om «alt mulig».
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg kom over denne boken, som mottakeren skal fylle ut selv. 300 spørsmål, som når de er besvart, forteller historien om livet til denne personen, så man kan ta vare på historien. Er dette en fin bok å gi til sin far, for eksempel? Det ville jo bli en kjær bok å ta vare på senere når han har gått bort, og man har hele livshistorien hans skriftlig. Hva tror andre? https://www.adlibris.com/no/bok/boken-om-meg---300-sporsmal-som-utgjor-en-livshistorie-9789186907198 Anonymkode: dac1a...5c6 Jeg tror at dette er en bok som ikke vil bli lest eller brukt. Anonymkode: acda1...66b
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 Ga en slik som het «min bestemor». Hun er i slutten av 60 årene og elsket gaven, hun synes det er fint at jeg ønsker å lese om hennes liv. Trur du må se ann om dette er noe for mottaker😅 Anonymkode: df33d...77f 1
Cata Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg ville aldri gitt den til en eldre slektning (eller fått den selv for den del). Boken er grei nok i seg selv, men ikke som gave uten at mottakeren er innforstått med det. Som giver ville jeg hatt en nagende følelse av at mottaker trodde jeg ville han/hun snart skulle dø, og som mottaker selv ville jeg følt det som et press og en forventning om at jeg skulle skrive noe. Hadde jeg hatt etterkommere ville jeg kanskje skrevet noe, men da hadde jeg ønsket det skulle være fritekst og ikke bare svar på ørtifnørten spørsmål. 1
Gjest ti10 Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Nja, det kan være både og. 300 spørsmål er jo mye, og det kommer litt an på hva slags spørsmål det er, men det er ikke alle som liker å fortelle om seg selv, eller som synes at andre har noe med hva de har gjort oppigjennom årene. Jeg hadde nok ikke gitt dem til hvem som helst, tror du bør fiske litt og sjekke interessen før du gir den til noen.
Leo Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 Det er jo en gave som gis med forventning om at mottakeren skal svare skriftlig på 300 spørsmål om sitt liv og det synes jeg er på grensen til frekt. Kanskje har man rett og slett ikke lyst til å svare på disse spørsmålene, og i hvert fall ikke at noen andre skal lese svarene, eller de kan vekke til live vonde minner som man helst ville ha latt ligge. Jeg ville med andre ord ikke ha gitt denne som gave til noen som ikke uttrykkelig hadde uttrykt et ønske om å få den. 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #15 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg hadde ikke satt pris på det, liker ikke at folk gir meg arbeid. Ser heller ikke poenget, skal jeg lese min egen historie? Og en del er vel så privat at man ikke ønsker at andre leser det. Anonymkode: 72f5b...5bc 1
Entern Skrevet 17. oktober 2021 #16 Skrevet 17. oktober 2021 Det kommer vel litt an på mottakeren, jeg har en medarbeider på snart 60 som ville elsket den, men 300 spørsmål er mye og mange ville nok ikke likt den. Ikke gi som eneste presang i alle fall.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. oktober 2021 #17 Skrevet 17. oktober 2021 Noen ville syns det var en kjempefin gave, mens andre, de venter på at jeg skal dø gave.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #18 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg har sett litt på spørsmålene i slike bøker, og det er mye jeg ikke kan eller ønsker å svare på. Kjøp gjerne boken som gave, men pass på å få med byttelapp. Anonymkode: a24b1...a8c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #19 Skrevet 17. oktober 2021 Hulderen skrev (11 timer siden): Jeg ville følt det som skikkelig pes å få en sånn bok. Hvem orker vel å svare skriftlig på 300 spørsmål? Ville du orket det selv, TS? Ja, faktisk. Det var derfor jeg fattet interesse. Kunne tenke meg en sånn selv også. TS Anonymkode: dac1a...5c6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #20 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg vet mange som har fått sånn bok og satt pris på det:) Anonymkode: 7f1ef...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå