Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen 3 år og han har hatt besøk to ganger og vært på besøk 3 ganger (5 av de besøkende er samme kompis). Han har mange bekjente men ingen nære utenom han ene. Han har også en nabo han begynner å bli kjent med nå (ble kjent gjennom meg).

Jeg får meg veldig lett nye venner og har flere venner som bor i samme borettslag. 

Hva gjør dere ang deres samboer? Jeg er redd han er ensom og skulle ønske han hadde flere. Pusher dere på? 

Anonymkode: b82ca...07f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, nei pusher ikke på for han trives med å

ha det sånn. Hvorfor skal jeg pushe da

Anonymkode: 8c544...56f

• Liker 9
Skrevet

Hva konkret er problemet med at han ikke har venner? Virker han ensom? :klo:

Anonymkode: da5d5...a53

• Liker 17
Skrevet (endret)

Kanskje han ikke har lyst å ha flere venner, er ikke alle som har det. Husk at folk trives med forskjellige ting. Å pushe han fører til ingenting positivt.

Endret av Madah
  • Liker 9
Skrevet

Både jeg og samboer har få, nære venner/venninner. Har ikke tid eller ork til å pleie mere vennskap.

Sikker på at ikke han er fornøyd som det er?

• Liker 7
Skrevet

Jeg er den venneløse i vårt forhold, og det er vel mer selvvalgt. Ikke alle har behov for så mange rundt seg.. Jeg lar selvfølgelig mannen min være sosial og ha besøk. 

Anonymkode: 05478...bba

• Liker 13
Gjest Martineroxyy
Skrevet (endret)

Jeg har ikke energi og tid till å ha masse venner… hade det i ungdomstiden men nå går mye tid till arbeid Og jeg har i tillegg blitt Litt eldre. Setter så mye pris på alenetid! så bruker den lille tiden jeg har igjen på fis nærmeste og familen min. Det må jo vare opp till var og en :) 

Endret av Martineroxyy
Skrevet

Ja, min mann 🤣

Anonymkode: 136bb...cac

• Liker 1
Skrevet

Ja, og det er ikke noe problem egentlig. Heller det enn at huset blir rent ned av folk. 

Anonymkode: c01e2...2bd

• Liker 3
Skrevet

Min eks hadde knapt venner. Jeg hadde mange og en stor omgangskrets. Han var med på mye, men ikke typiske jentekvelder. Konsekvensen var at han kom med små stikk når jeg gjorde ting alene. Den andre konsekvensen var at jeg aldri fikk ha huset alene for han var jo aldri borte!

Anonymkode: d8d72...bb2

• Liker 2
Skrevet

Ja min samboer har INGEN venner. Jeg er utrolig sosial og liker å ha besøk/gå på besøk. Han er BARE hjemme. For oss er det ett problem da han blir mer og mer isolert, irritabel og ensom. Det positive for meg er at jeg aldri trenger barnevakt for å finne på noe for han vil aldri være med på noe. Men blir irritert om jeg inviterer folk hjem til oss. 

jeg prøver å pushe men det funker dårlig. Vi har vært sammen i 7 år og han hadde noen venner de første Årene som nå bare er forsvunnet. 

• Liker 3
Skrevet

Venner kan være mas, forpliktelser og utgifter i én og samme bolke, så skjønner godt at folk ikke gidder. 

Ikke alle har behov for venner. Jobb/kolleger, familie og slekt metter mye uansett. 

Spørsmålet er om at han ikke har venner har blitt et problem/bekymring for deg, han eller dere? Jeg tror det handler om deg.

Anonymkode: 1f585...05a

• Liker 4
Skrevet

Vel jeg er venneløs. Det har jeg vært størsteparten av livet. 

Anonymkode: 81abd...c1b

Skrevet

Mistrives han da? Jeg er som han, min samboer er som deg. Jeg er med han på fester osv med hans gjeng, kan fint ha kompiser m/følge over noen kvelder i uka - men jeg har ikke behov for flere egne venner. Har 2 nære venninner, thats it i grunn - og jeg stortrives med det.

Anonymkode: e5b31...075

• Liker 1
Skrevet

Nei. Her er jeg selv venneløs. Har ikke noen nære venninner en gang. Syns ikke synd på meg selv fordet om. 

Eneste jeg kjenner litt på er når sambo har det årlige julebordet med guttaboys 🙂

Anonymkode: 07381...47b

• Liker 4
Skrevet

Jeg møtte henne da jeg bodde 10 år i utlandet. Vi flyttet til slutt sammen tilbake til mitt hjemland, Norge. Så ikke bare har hun ingen venner her, men heller ingen familie. Det er bare meg.

Men hva så? Vi er begge to introverte personer. Liker oss best hjemme. Hun har ikke noe behov for å være sosial med andre, sier hun, og det trur jeg på.

At hun ikke har venner er ikke noe som går negativt ut over meg, mener jeg. Synes det faktisk er deilig at hun alltid er hjemme, og alltid har tid til meg. Ikke har vi barn heller.

Anonymkode: 6a886...62a

• Liker 1
Skrevet

Ja, kjæresten min har ganske få venner. Jeg har mange....selv om de med små barn ikke har så mye tid til meg. Jeg blir veldig lett kjent med nye folk. 

Anonymkode: d2d8d...18c

Skrevet

Heller 1 lojal venn enn 50 medgangsvenner… 

Anonymkode: 8f351...7a2

• Liker 6
Skrevet

Ingen av oss har venner, så vi stiller likt. Vi har bodd 12 år i denne leiligheten, og foruten vår familie, og foreldre som skal hente barn som har vært på besøk her, har det ikke vært voksne innom leiligheten her på de 12 årene

Anonymkode: a55a9...dc5

Skrevet

Min mann har ingen venner. Han er utenlandsk og synes det er vanskelig å bli kjent med nordmenn. Jeg er enig. Så jeg har ikke mange venner selv. Det plager meg ikke. Har mange bekjente og klarer meg med det. Foretrekker alltid å være med ham. 
Jeg tror det kan være vanskelig for ham i perioder, og han er mye lykkeligere i sitt hjemland. Men MEG plager det ikke. 

Anonymkode: 1de86...dc3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...