AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg møtte ei dame for to år siden, internajsonal student fra asia, skulle være i norge totalt i 4 år for å ta phd. Møttes ute, og hang sammen noen uker. For å ikke villede noen, tok jeg tidlig praten om hva hun tenkte om fremtidige planer. Hun sa klart ifra at hun savnet hjemlandet, ønsket en mann med høyere akademiske ambisjoner. Jeg syntes dette var helt topp da jeg ikke kunne se for meg at hun var flammen i mitt liv, samtidig som vi hadde det hyggelig ilag. Månedene gikk, og under covid ble det til at vi hang veldig mye ilag. Vanskelig for henne med hjemmekontor uten noe større nettverk i norge. Skjønte etterhvert at hun hadde blitt mye mer knyttet en hva jeg følte meg komfortabel med. Nå har vi kommet i den situasjonen at det er mye mere krangling enn det er trivelig situasjoner, og jeg ønsker å komme meg bort fra denne relasjonen. Problemet er at hun tar det veldig tungt. I starten har jeg prøvd å ta det sakte da jeg skjønner at det ikke er lett for henne å være i denne situasjonen. Nå har jeg prøvd å ta i litt mer for å sette grenser. Når hun har vært i leiligheten min og vi har kranglet har jeg sagt at hun må reise hjem. Da sier hun bare nei, og fortsetter å være hos meg. Vi henger ute i byen, og jeg sier at jeg skal møte noen andre, da følger hun bare etter og skal være med, selv i situasjoner jeg sier det ikke passer. Vi krangler i bilen, jeg kjører henne hjem, da nekter hun å gå ut fordi hun skal fortsette å være med meg. Jeg sier jo klart å tydelig fra at dette ikke er greit. Jeg er virkelig bekymret for henne. Har håpet at det skal åpnes opp i hjemlandet uten karantene sånn at hun skal få tatt en tur hjem snart. Men det drar ut veldig... Selv når jeg tror det har tatt slutt så dukker hun opp utenfor leiligheten og stør ute i regnet og venter på at jeg skal slippe henne inn. Jeg får helt vondt avden situasjonen hun er i, og har ikke hjerte til å lå henne stå ute i regnet sent på kvelden. Jeg har virkelig prøvd en sakte avskjed, og at det hele skal skli over, men det går ikke lenger.. Må jeg rett og slett skru av hjertet og være beinhard en periode. Vil det være det beste for oss? Anonymkode: e314e...e09
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Riv av plasteret. Anonymkode: c04b3...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg møtte ei dame for to år siden, internajsonal student fra asia, skulle være i norge totalt i 4 år for å ta phd. Møttes ute, og hang sammen noen uker. For å ikke villede noen, tok jeg tidlig praten om hva hun tenkte om fremtidige planer. Hun sa klart ifra at hun savnet hjemlandet, ønsket en mann med høyere akademiske ambisjoner. Jeg syntes dette var helt topp da jeg ikke kunne se for meg at hun var flammen i mitt liv, samtidig som vi hadde det hyggelig ilag. Månedene gikk, og under covid ble det til at vi hang veldig mye ilag. Vanskelig for henne med hjemmekontor uten noe større nettverk i norge. Skjønte etterhvert at hun hadde blitt mye mer knyttet en hva jeg følte meg komfortabel med. Nå har vi kommet i den situasjonen at det er mye mere krangling enn det er trivelig situasjoner, og jeg ønsker å komme meg bort fra denne relasjonen. Problemet er at hun tar det veldig tungt. I starten har jeg prøvd å ta det sakte da jeg skjønner at det ikke er lett for henne å være i denne situasjonen. Nå har jeg prøvd å ta i litt mer for å sette grenser. Når hun har vært i leiligheten min og vi har kranglet har jeg sagt at hun må reise hjem. Da sier hun bare nei, og fortsetter å være hos meg. Vi henger ute i byen, og jeg sier at jeg skal møte noen andre, da følger hun bare etter og skal være med, selv i situasjoner jeg sier det ikke passer. Vi krangler i bilen, jeg kjører henne hjem, da nekter hun å gå ut fordi hun skal fortsette å være med meg. Jeg sier jo klart å tydelig fra at dette ikke er greit. Jeg er virkelig bekymret for henne. Har håpet at det skal åpnes opp i hjemlandet uten karantene sånn at hun skal få tatt en tur hjem snart. Men det drar ut veldig... Selv når jeg tror det har tatt slutt så dukker hun opp utenfor leiligheten og stør ute i regnet og venter på at jeg skal slippe henne inn. Jeg får helt vondt avden situasjonen hun er i, og har ikke hjerte til å lå henne stå ute i regnet sent på kvelden. Jeg har virkelig prøvd en sakte avskjed, og at det hele skal skli over, men det går ikke lenger.. Må jeg rett og slett skru av hjertet og være beinhard en periode. Vil det være det beste for oss? Anonymkode: e314e...e09 Sakte avskjed? Du er jo bare slem og kommuniserer uklart som faen. Tål ubehaget med å være direkte, det har hun fortjent! Anonymkode: ca127...c50 4
Vimsepims Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Det er bedre å være direkte enn unnvikende. Si at dette er en dealbreaker for deg, du var jo ikke det hun var på jakt etter så du så på dette som noe litt mer uforpliktende enn det hun tydeligvis gjør. Men, drit i å holde henne på gress i ettertid. Dere kan ikke være venner. 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Du er ikke klar og tydelig. Skjerpings. Du må gjennomføre bruddet. Anonymkode: 529bd...7db
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Du forvirrer henne bare, du må ta praten, på ordentlig. Har hun noen andre der i det hele tatt, er nettverk? Jeg skjønner det er en lei situasjon, men du må være helt tydelig med henne. Anonymkode: 07a3c...b28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå