Gå til innhold

Hva tenker lærer når hun får en ræva besvarelse fra en flink og flittig elev?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er på universitetet i en klasse med få elever ( som dukker opp hver gang). Jeg har alltid møtt opp, og er flittig og gjør alltid lekser.

Tenker lærer når hun ser besvarelsen at studenten ikke har skjønt oppgaven? hun har gitt blanke f, og skrevet noe ufullstendig som en protest? Eller rett og slett at studenten ikke har hatt tid til å gjøre en ordentlig jobb og derfor leverte noe elendig istedenfor å ikke levere?  Tror lærer ble veldig overrasket og litt sjokkert over at jeg sendte en så dårlig besvarelse. Men hva hun tenker om det lurer jeg på.

Anonymkode: 56c7a...7c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at hun vet at alle kan ha en dårlig dag. 

Anonymkode: ee3d9...8a9

• Liker 2
Skrevet

Hun tenker nok "skal jeg ha pannekaker eller fårikål til middag på tirsdag, mon tro?"

Anonymkode: c0a2a...4cd

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun tenker nok "skal jeg ha pannekaker eller fårikål til middag på tirsdag, mon tro?"

Anonymkode: c0a2a...4cd

Dette 😀

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker at hun vet at alle kan ha en dårlig dag. 

Anonymkode: ee3d9...8a9

Det er snakk om en kvalifiseringsoppgave som vi har hatt god tid til å skrive. Men jeg er ikke så strukturert at jeg ble ferdig før jeg skulle reise  bort

Anonymkode: 56c7a...7c3

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt "oisann, hva har skjedd?" Og kanskje sendt eleven min en melding der jeg lurte på om noe spesielt hadde skjedd? Så ville jeg nok snakket med han/henne på skolen, og lurt på om det trengtes litt mer tid? :)

Hadde ikke giddet rette, men gitt en sjanse til for å forbedre.

-men jeg er ungdomsskolelærer, da. 😉

Anonymkode: a46cf...c75

• Liker 3
Skrevet

Altså..nå er jeg lærer for 12-åringer, og ikke voksne. Men, jeg har nå opplevd flere ganger at en elev leverer et arbeid som er veeeeeldig langt fra «normalen» fra den eleven. Som lærer tenker jeg litt over det, fordi jeg vet at dette er uvanlig. Raskt vil jeg nok tenke over flere av scenarioene du nevner, pluss sikkert enda flere. Men samtidig vite at dette kan jeg ikke tenke meg til grunnen til - og dermed legge tanken bort til jeg får snakket med vedkommende. Var det på ungdomskolen måtte jeg satt en karakter basert på besvarelsen, men hadde uansett tatt en prat i ettertid. 

Med studenter er det ikke sikkert at læreren tar den praten, men det er du fri til å ta initiativ til om du ønsker. Viss du vil forklare liksom (for din egen del, ikke lærerens) 😊 Viss dere i en liten tett klasse har den relasjonen til læreren så kan jeg forstå det om du ønsker det.

Kort sagt: læreren vil jeg tro tenker over det, veldig kort. Det hovedtanken min ville vært er «Hm, så rart, jaja dette kan ha mange årsaker». Punktum, ferdig. 

Anonymkode: bdabf...2e7

Skrevet

Det hadde jeg sannsynligvis ikke ofret en tanke. Derimot reagerer jeg på studenter som tror at de er elever og at jeg er læreren deres. 

Anonymkode: dab84...fc4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde nok tenkt "oisann, hva har skjedd?" Og kanskje sendt eleven min en melding der jeg lurte på om noe spesielt hadde skjedd? Så ville jeg nok snakket med han/henne på skolen, og lurt på om det trengtes litt mer tid? :)

Hadde ikke giddet rette, men gitt en sjanse til for å forbedre.

-men jeg er ungdomsskolelærer, da. 😉

Anonymkode: a46cf...c75

Oi. Gjør du dette med de som vanligvis ikke gjør så godt arbeid også? Det er jo veldig urettferdig at en elev får sjansen til å forbedre noe bare fordi de ikke har brukt tiden godt nok (TS innrømmer at hun ikke var strukturert nok), mens de som mest sannsynlig har enda større vansker med det, ikke får samme mulighet. 

Anonymkode: 50483...55d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...