Gå til innhold

Er alltid dyre sko best til barn? Som eks viking osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid kjøpt dyre vintersko til mine barn,men han har endt opp med kalde føtter likevel,selvom han hadde ullsokker på. 

Nå kjøpte jeg noen ikke fult så dyre,men vanntette og med ull(for) inni. Men så blir jeg skeptisk burde jeg gått for dyrere sko som sikkert er bedre? Disse kosta 400 kr.

Anonymkode: 221e4...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På KG så er det kun pengene som betyr noe. 

Anonymkode: 0250d...015

• Liker 4
Skrevet

Hvilket merke har du kjøpt? Jeg kjøper bare viking eller ponny, men riktignok brukt.

Anonymkode: 4afdb...666

Skrevet

Vi har alltid brukt Viking, men det er fordi vi har god erfaring med de.

Jeg tenker at dersom skoene du nå har kjøpt er gode så er det ingen grunn til å bruke mer penger. Viser det seg at de er dårlig så er det ikke så mye penger tapt.

Vinn, vinn.

Anonymkode: 4f52c...d74

Skrevet

Nei, sko som passet til ditt barns fot og som holder vedkommende varm/tørr/ikke klam er de beste skoa. Å kjøpe sko etter hva naboen kjøper til sine barn er ca like verdifullt som å fyre for kråkene. For mitt barn er feks de beste gummistøvlene de støvlene vi får på obs, for de sitter best på foten hans 🤷‍♀️

Anonymkode: bb4d6...068

Skrevet

Jeg bor i Trøndelag og har kjøpt både Viking og de billige som OBS bruker å ha og har aldri merket forskjell. Ungene har ikke vært våtere eller kaldere på beina når de har brukt vintersko til under 500. Det samme gjelder vinterdressene og underbuksene til OBS. Har ikke merket forskjell i forhold til Reimadressene eller Bergans.

Anonymkode: bb17c...7a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvilket merke har du kjøpt? Jeg kjøper bare viking eller ponny, men riktignok brukt.

Brukt??? Er det noe du helst ikke skal kjøpe brukt så er det jo barnesko. De risikerer å gå inn skoene helt feil, og misforme føttene sine

Anonymkode: 0ff46...c6b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i Trøndelag og har kjøpt både Viking og de billige som OBS bruker å ha og har aldri merket forskjell. Ungene har ikke vært våtere eller kaldere på beina når de har brukt vintersko til under 500. Det samme gjelder vinterdressene og underbuksene til OBS. Har ikke merket forskjell i forhold til Reimadressene eller Bergans.

Underbukser er vinterbukser 

Skrevet

Merke har ikke så mye å si. Du må finne en sko som passer barnets fot. Her har vi brukt viking, men disse ble hun kalde i. Så vi prøvde superfit med ullfor i og disse funket veldig bra! Viktig med goretex for at de skal være vanntette da :)

Anonymkode: a174c...3ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brukt??? Er det noe du helst ikke skal kjøpe brukt så er det jo barnesko. De risikerer å gå inn skoene helt feil, og misforme føttene sine

Ordet brukt kan bety så mye, du vet ikke hvilken tilstand disse skoene er i. Hva tenker du da forresten om barn som arver sko av søsken? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en myte.

Anonymkode: 10574...b94

• Liker 7
Skrevet

Viking og Ponny her. Eldstemann har en helt vanvittig brei fot så Viking er eneste alternativ fordi de har brede modeller(og egentlig er heller ikke de brede nok). Opplever at dyrere sko er bedre, dessverre. Begge ungene har fått nye sko til vinteren og det gjorde vondt å dra kortet 🤑 Ingen vintersko på meg i år…

• Liker 1
Skrevet

Hvis barna er kalde på føttene er det 2 ting jeg stadig ser (jobber i barnehage)

1: skoene er for små. Det hjelper 0 med dyre sko hvis ikke det er luft rundt.  

2: barna har fuktige sokker. Eks. gått med ullsokker inne i tøfler/sandaler og blitt svett. Da kan det være lurt å skifte før man går ut.

Anonymkode: b47f5...bcd

• Liker 5
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Det der er så fantastisk seiglivet myte, at bruktmarked for dyre sko er veldig bra for kjøperen. Kvalitetssko, vintersko som Viking, eller Pony eller Cherrox, ser knapt brukt ut etter en sesong og et barn. De er fult like gode sko til barn nr 2 og også barn nummer 3. Det er ingenting av passformen som er endret seg, og de tåler vask hvis man er redd for bakterier. 

Anonymkode: 6e101...63b

• Liker 6
Skrevet

Som regel ja, billige varianter har stivere såle.

Min har brukt VIKING og ECCO. sparte heller inn på annet, sko er superviktig for barn og ungdom som vokser.👏

Anonymkode: 46432...d4d

• Liker 2
Skrevet

Kjøper aldri brukte sko. Det er ikke bra for foten. Jeg kjøper Bundgaard og Ecco. Veldig dyre sko, stabile, men de har god kvalitet, passer smale og lange føtter, og har et godt utvalg. 

Anonymkode: 6c912...6a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en myte som er satt ut og stadig understrekes av skobutikkbransjen. Fysioterapeuter, barneleger og skoprodusentene sier at dette ikke er tilfellet.

Anonymkode: bb4d6...068

• Liker 5
Skrevet

Hvis du har kjøpt Gore-Tex sko, så skal de ikke bruke ullsokker. Det er da de blir kalde, uansett pris på skoene.

Anonymkode: 50f48...c56

Skrevet

Min erfaring er at dyrere sko gjerne er bedre. Vi liker godt viking og ponny. Har prøvd noen billig-sko fra Jollyroom. Han ble kald, og syns selv dem var ekle å gå i. Nå er min litt sær da. Men det samme gjelder joggesko. Har kjøpt han joggesko fra spar-kjøp og HM med kule motiver, men han syns ikke dem er gode å gå i. 

Anonymkode: a74eb...54e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...