Gå til innhold

Har du erfaring med hypnoterapi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bestille time til hypnoterapi/hypnose, men er usikker på om det virker. Har noen prøvd?

Jeg vil gjerne prøve det mot angst/traumer, gjerne også i håp om bedre søvn og mindre overspising. 

Anonymkode: c3800...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det finnes en "følger"-knapp her. Jeg vil også gjerne vite mer om dette. Så håper noen kan svare på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne høre om noen har erfaringer med dette. Ønsker å prøve det mot en fobi som er veldig hemmende i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring, men etter det hypontisør og psykiater Dr. Irene Shestopal har fortalt så trenger pasientene ca 4 behandlinger (hvis jeg husker rett) for å ta bort et problem som f.eks. røyking.

Anonymkode: 9d8be...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke erfaring, men etter det hypontisør og psykiater Dr. Irene Shestopal har fortalt så trenger pasientene ca 4 behandlinger (hvis jeg husker rett) for å ta bort et problem som f.eks. røyking.

Anonymkode: 9d8be...b38

Hvem er hun og hva er kilden din for å si dette, i og med at du ikke har erfaring?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd! Hadde vel 7 behandlinger, men funket ikke litt engang på meg dessverre..

Anonymkode: 7f6e9...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har prøvd! Hadde vel 7 behandlinger, men funket ikke litt engang på meg dessverre..

Hva var din problematikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (3 minutter siden):

Hva var din problematikk?

Jeg tok cellegift i form av piller en gang i uken, og ble ganske slapp og kvalm av disse. Tilslutt klarte jeg ikke å svelge dem (sikkert fordi jeg visste hva som ventet). Så testet det for å komme over denne "angsten"/ "sperringen" slik at jeg skulle klare å ta medisiner og smertestillende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler det. En fantastisk måte å reprogrammere hvordan du ser på ting, eller mønster/vaner som du egentlig ikke vil ha i livet ditt.

Men, lurt å se litt hypnosevideoer på youtube i forkant. Og velger en behandler som du føler deg trygg på 🙂

Anonymkode: ba8b7...b95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg anbefaler det. En fantastisk måte å reprogrammere hvordan du ser på ting, eller mønster/vaner som du egentlig ikke vil ha i livet ditt.

Men, lurt å se litt hypnosevideoer på youtube i forkant. Og velger en behandler som du føler deg trygg på 🙂

Anonymkode: ba8b7...b95

Du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring hjalp det meg mot spiseforstyrrelser. Tror jeg gikk 10 ganger. Hadde prøvd vanlig terapi først og det hjalp ikke. Brukte ofte teknikken til innsovning i ettertid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikitaspin skrev (1 minutt siden):

Da jeg var tenåring hjalp det meg mot spiseforstyrrelser. Tror jeg gikk 10 ganger. Hadde prøvd vanlig terapi først og det hjalp ikke. Brukte ofte teknikken til innsovning i ettertid.

Ti ganger - dvs rundt 10.000 kroner… det har jeg faktisk ikke råd til. Men bra at det hjalp for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ti ganger - dvs rundt 10.000 kroner… det har jeg faktisk ikke råd til. Men bra at det hjalp for deg!

Jeg vet ikke hva vi betalte, det var en allmennpraktiserende lege som gjorde det på si. Er jo ikke sikkert du trenger så mange ganger da, det er muligens lettere når man er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikitaspin skrev (49 minutter siden):

Brukte ofte teknikken til innsovning i ettertid.

Hva går teknikken ut på? 

Anonymkode: 83098...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva går teknikken ut på? 

Anonymkode: 83098...2df

Det er sikkert forskjellig, men jeg skulle forestille meg at jeg gikk ned en trapp. Og for hvert trinn skulle jeg føle meg mer og mer avslappet. Men det fungerer dårlig om man ikke har praktisert, jeg får det ikke til lengre for det er gått så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vurderer å bestille time til hypnoterapi/hypnose, men er usikker på om det virker. Har noen prøvd?

Jeg vil gjerne prøve det mot angst/traumer, gjerne også i håp om bedre søvn og mindre overspising. 

Eg har prøvd det og det funkar! Var 2 gonger til ein hypnoterapeut i Bergen og vipps: Røykfri!

Likar godt å slappe av med ulike videoar, feks denne: 

Anonymkode: fdfda...5b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Jeg anbefaler å prøve hypnose terapi. Jeg har ved to anledninger fått hypnose med meget god effekt begge gangene. Gjør litt research først på hvilken behandler du bruker. 

Effekten av hypnosen vil nok gå over etter en tid dersom dårlige vaner reetableres, så om du er flink å holder det ved like så er det verdt pengene.

Første gang jeg gikk til hypnose var det for å få hjelp med kjærlighetssorg. Ikke bare dreit jeg i hele gubben etterpå, men jeg fikk mer selvtillitt og begynte å jogge( noe jeg ikke klarte eller ville før). Det var helt rått. 

Andre gangen var det pga sukkeravhengighet. Dette hadde god effekt i flere mnd, men jeg dro aldri tilbake for time nr 2 og dermed sklei det litt ut igjen. Jeg har klart å hente meg inn igjen på egenhånd etterpå, dette tror jeg er fordi hypnosen gav meg litt drahjelp. 

Anonymkode: eb864...b92

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd hypnoterapi i kombinasjon med EFT (noe ala tankefeltterapi), og det var svært bra. Brukte det for å komme over (ekstrem) flyskrekk. Tror kjemi med terapeuten er viktig her, at man føler seg trygg og klarer å slappe av nok. 

Anonymkode: 6db4d...19d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...