AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Noen som har noen bilstoler med isofix forovervendt de kan anbefale å sjekke ut?🙂 Anonymkode: b4d59...c7f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Hvorfor forovervendt? ,:) Man skal vel ikke ha bilstoler forovervendt før barna er gamle nok til å bruke beltestol, og de bruker jo bilens belter og ikke isofix. Og noe med at fempunktsele ikke skulle brukes forover, tror jeg? Vi har forøvrig maxi-cosi pearl og veldig fornøyd med den Anonymkode: c672a...af4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor forovervendt? ,:) Man skal vel ikke ha bilstoler forovervendt før barna er gamle nok til å bruke beltestol, og de bruker jo bilens belter og ikke isofix. Og noe med at fempunktsele ikke skulle brukes forover, tror jeg? Vi har forøvrig maxi-cosi pearl og veldig fornøyd med den Anonymkode: c672a...af4 Jeg er sikker på at alle de som vil ha forovervendt barnesete er folk som ikke brukte kondom eller p-piller og derfor håper å komme i en kollisjon med bilen mens setet er forovervendt. Anonymkode: a2348...805
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor forovervendt? ,:) Man skal vel ikke ha bilstoler forovervendt før barna er gamle nok til å bruke beltestol, og de bruker jo bilens belter og ikke isofix. Og noe med at fempunktsele ikke skulle brukes forover, tror jeg? Vi har forøvrig maxi-cosi pearl og veldig fornøyd med den Anonymkode: c672a...af4 Mange beltestoler bruker isofix da, men ellers helt enig med deg. Vi bruker max way plus Anonymkode: 13871...be0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg er sikker på at alle de som vil ha forovervendt barnesete er folk som ikke brukte kondom eller p-piller og derfor håper å komme i en kollisjon med bilen mens setet er forovervendt. Anonymkode: a2348...805 😅 Anonymkode: 13871...be0
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Tenker du beltestol slik at setet sitter fast? For forovervendt med 5punktssele er bare godkjent til 18 kg, og inntill 18 kg (25kg egentlig) bør barn absolutt sitte bakovervendt. Anonymkode: ede2f...be3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er sikker på at alle de som vil ha forovervendt barnesete er folk som ikke brukte kondom eller p-piller og derfor håper å komme i en kollisjon med bilen mens setet er forovervendt. Anonymkode: a2348...805 For en tåpelig kommentar.. Anonymkode: bfcbf...e2e 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 Nå vet ikke dere alderen på mitt barn da, så unødvendig med de kommentarene🥴 det jeg derimot lurte på, er om det finnes noen der ute med gode seter forovervendt som har Isofix feste? Altså ikke bare med bilbeltet? Og kanskje det finnes årsaker til at større barn også har fempunktsele?👍 Som dere sikkert alle vet siden dere vet best, så kommer også barn i ulik størrelse, med ulike funksjoner som fungerer og ikke fungerer😉 Ts Anonymkode: b4d59...c7f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Vi har maxi cosi rodifix. Er veldig fornøyd med den, og den kan festes med isofix. Eldste flyttet ut av den nå i høst. Han var da 145cm og 35 kg. Anonymkode: 78f73...870
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #10 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå vet ikke dere alderen på mitt barn da, så unødvendig med de kommentarene🥴 det jeg derimot lurte på, er om det finnes noen der ute med gode seter forovervendt som har Isofix feste? Altså ikke bare med bilbeltet? Og kanskje det finnes årsaker til at større barn også har fempunktsele?👍 Som dere sikkert alle vet siden dere vet best, så kommer også barn i ulik størrelse, med ulike funksjoner som fungerer og ikke fungerer😉 Ts Anonymkode: b4d59...c7f Du må nesten oppi alder, vekt og lengde på barnet, ellers er det umulig å gi deg råd. Er det beltestol du et ute etter? Hvilken stol sitter ungen i nå og hvorfor vil du bytte? Anonymkode: 583a6...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #11 Skrevet 17. oktober 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Nå vet ikke dere alderen på mitt barn da, så unødvendig med de kommentarene🥴 det jeg derimot lurte på, er om det finnes noen der ute med gode seter forovervendt som har Isofix feste? Altså ikke bare med bilbeltet? Og kanskje det finnes årsaker til at større barn også har fempunktsele?👍 Som dere sikkert alle vet siden dere vet best, så kommer også barn i ulik størrelse, med ulike funksjoner som fungerer og ikke fungerer😉 Ts Anonymkode: b4d59...c7f Det finnes noen ytterst få gode grunner og de fleste av dem gir rett på stol fra hjelpemiddelsentralen for 5 punkt fremover. Uansett hvilken type stol du er på jakt etter må man vite hvilken bil og mål på barnet for å gi godt svar. For som du sier barn er ulike Anonymkode: 13871...be0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #12 Skrevet 17. oktober 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: Mange beltestoler bruker isofix da, men ellers helt enig med deg. Vi bruker max way plus Anonymkode: 13871...be0 Ja, det er sant, jeg tenkte på base 🙈 3 hours ago, AnonymBruker said: Nå vet ikke dere alderen på mitt barn da, så unødvendig med de kommentarene🥴 det jeg derimot lurte på, er om det finnes noen der ute med gode seter forovervendt som har Isofix feste? Altså ikke bare med bilbeltet? Og kanskje det finnes årsaker til at større barn også har fempunktsele?👍 Som dere sikkert alle vet siden dere vet best, så kommer også barn i ulik størrelse, med ulike funksjoner som fungerer og ikke fungerer😉 Ts Anonymkode: b4d59...c7f Men du må nesten spesifisere hva du er ute etter :) Alder/høyde på barnet? Fempunktsele fremover går utover sikkerheten så i utgangspunktet er det jo ingen som vil anbefale det :) Anonymkode: c672a...af4 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #13 Skrevet 17. oktober 2021 Søker du på beltestol på google så får du opp mange fremovervendte bilstoler med isofixfeste😊 Anonymkode: 1f3da...e1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå