Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til onsdag er jeg blitt kaldt inn på sykehuset tidelig på morgen. Da er jeg 5 dager over terminen min. Vil det si at de mest sannsynlig setter i gang fødselen min viss jeg ikke har født innen da? Jeg har 4 cm åpning nå. Det hadde vært kjempe greit hvertfall. Dritt lei nå. Hode er festet og laaangt nede så klar er han hvertfall. 

Anonymkode: a9465...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er en spesiell grunn for det så settes man normalt ikke i gang 5 dager over termin, nei. 

Skrevet

Nei, det er bare en overtidskontroll, en får gjerne dato for igangsetting på den kontrollen, mener det er 11 dager over de setter i gang, 14 dager over skal barnet være ute, dersom de ikke endelig har endret på de reglene.

Anonymkode: 8ce25...e11

• Liker 4
Skrevet

Du skal på trivselskontroll :) Da måler de aktivitet, mengde fostervann, etc. Dersom alt ser bra ut får du gå litt lenger. Dersom de oppdager noe så kan du bli satt i gang. Hos meg oppdager de lite fostervann så måtte komme til igangsetting dagen etterpå.

Anonymkode: d34c4...912

Skrevet

Her hjalp de meg i gang ved å tøye litt ekstra da de sjekka åpning. Det var før termin, men siden jeg hadde gått med 3 cm i flere uker og var helt moden, var det en gynekolog som forbarmet seg over meg (tøft svangerskap). 

Så det kan du nok be om når du skal inn på kontroll, men de setter nepoe i gang med medisiner/ballong så sant alt er fint ellers :)

Anonymkode: bfc93...6ea

Skrevet

Okey, ja men det var greit å vite, så slipper jeg å glede meg og tenke på at jeg kanskje blir satt i gang også skjer det ikke. ☺️☺️  Da får jeg krysser fingrene og håpe at de kan sjekke om det er noe mer åpning og tøying ihvertfall da og se om det kan hjelpe litt. Eller at han kommer før. Tusen takk for svar alle ☺️

Gjest 96erjente
Skrevet

Ser du har fått svar alt, men ville bare si masse lykke til😄

Skrevet
96erjente skrev (17 timer siden):

Ser du har fått svar alt, men ville bare si masse lykke til😄

Tusen takk for det 😍💖💖

Skrevet

Det kommer litt an på flere ting, men i hovedsak hvordan babyen og du har det. Dersom du har et sterkt mål om igangsettelse så tar de med det i betraktning. Vær isåfall tydelig på hva du ønsker :) Jeg fikk satt inn ballong dag 2 etter termin selv om babyen hadde det topp i magen, utelukkende fordi jeg ikke orket mer. 

Anonymkode: c4d02...34c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer litt an på flere ting, men i hovedsak hvordan babyen og du har det. Dersom du har et sterkt mål om igangsettelse så tar de med det i betraktning. Vær isåfall tydelig på hva du ønsker :) Jeg fikk satt inn ballong dag 2 etter termin selv om babyen hadde det topp i magen, utelukkende fordi jeg ikke orket mer. 

Lykke til forresten 😍 Du er nær nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...