Gå til innhold

Kan man sende melding til lege om kvalmestillende og voltarol gele? Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt kvalm. Kaster opp og er kvalm hele tiden. Jobber på sykehus. 

Har også vondt i korsryggen.

Noen som vet om man kan sende en melding på e-konsultasjon om det er mulig å få voltarol for ryggen og evt kvalmestillende? Eller må man ha time?

🤨

Anonymkode: 6a795...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo forsøke med postafen, det er jo respetfritt. Det er nok det som er førstevalget uannsett, med mindre man er så kvalm at man ikke klarer å fungere. Da får man typisk litt sterkere. Usikker på om det er noe de gjør over e-konsultasjon men ser ikke noen grunn for at de ikke skal kunne gjøre det 🙂

Skrevet

Jeg sendte melding om kvalme, fikk resept på postafen. Det gikk fint på e-konsultasjon iallfall. Det er nok vanligst å prøve Postafen først har jeg hørt, som bruker over også sier. Det selges reseptfritt på apoteket men er billigere på resept da.

Man skal jo ikke ta ibux som gravid så ville hørt med lege hvilke smertestillende kremer det er greit å bruke. 

Anonymkode: 641f2...54e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg sendte melding om kvalme, fikk resept på postafen. Det gikk fint på e-konsultasjon iallfall. Det er nok vanligst å prøve Postafen først har jeg hørt, som bruker over også sier. Det selges reseptfritt på apoteket men er billigere på resept da.

Man skal jo ikke ta ibux som gravid så ville hørt med lege hvilke smertestillende kremer det er greit å bruke. 

snurk skrev (1 time siden):

Du kan jo forsøke med postafen, det er jo respetfritt. Det er nok det som er førstevalget uannsett, med mindre man er så kvalm at man ikke klarer å fungere. Da får man typisk litt sterkere. Usikker på om det er noe de gjør over e-konsultasjon men ser ikke noen grunn for at de ikke skal kunne gjøre det 🙂

Takk for svar dere :)

Har lest at man kan bli trøtt av Postafen, men hvordan opplevde dere den?

Skrevet
snurk skrev (1 time siden):

Skal kun tas i samråd med lege under graviditet!!!

Anonymkode: f07ed...08e

• Liker 2
Skrevet

Jeg sendte fastlegen en melding inne på Helsenorge og fikk da resept på Afripran. 

Skrevet

Du kan laste ned app og ringe nettlege :)

Anonymkode: ecb1e...84e

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ro ned. Det trenger absolutt ikke være i samråd med lege. 

Anonymkode: b8724...7f1

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok men det står jo overalt at det er første medisin leger pleier å prøve mot svangerskapskvalme? Jeg vet ikke helt hva samråd jeg gjorde men min lege men jeg sa jeg var veldig kvalm og hun sa her er resept på Postafen forsøk det.. Men altså TS bør jo uannsett be legen om en e-konsultasjon så får hun medisinsk råd ikke råd fra KG. Det kan hende det er mer gunstig for deg med en sykemelding enn medisiner feks. 

TS - jeg ble kjempetrøtt av Postafen og var jo veldig trøtt fra før.. men man reagerer forskjellig. Har tidligere tatt det mot sjøsyke og da ble jeg ikke like trøtt så mulig jeg reagerte mer nå fordi jeg allerede var så trøtt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar dere :)

Har lest at man kan bli trøtt av Postafen, men hvordan opplevde dere den?

Ja, jeg ble ganske trøtt av postafen. Men heller trøtt enn kvalm 😅

Skrevet

Jeg følte ikke jeg ble trøttere av postafen. På meg så hjalp det ikke så mye på kvalmen men den tok de ekstreme spontane brekningene som førte til oppkast der jeg ikke rakk søppelbøtte/do/vask. Og det ble generelt mye mindre oppkast, så det var deilig. 

Det er forsket på hvor ille svangerskapskvalme er, og det kan oppleves opptil 5 ganger værre enn en pasient som mottar cellegift, så det kan bli skikkelig ille når det står på. Anbefaler å teste e-konsultasjon og spørre om resept på postafen. Det er mye(!) billigere på resept enn reseptfritt. Det kan hende legen vil ha deg inn til konsultasjon, hvis ikke så får du jo bare e-resept. Absolutt ingenting å tape på å spørre. 

Anonymkode: 3ea15...cad

Skrevet

Jeg fikk resept på Afipran :) takk alle.

Voltarol, ibux eller annet fikk jeg ikke fordi det ikke var anbefalt skrev han. Så da ble det ikke det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 19.50):

Jeg er så sinnsykt kvalm. Kaster opp og er kvalm hele tiden. Jobber på sykehus. 

Har også vondt i korsryggen.

Noen som vet om man kan sende en melding på e-konsultasjon om det er mulig å få voltarol for ryggen og evt kvalmestillende? Eller må man ha time?

🤨

OBS! Man kan ikke bruke voltarol i svangerskapet.

Anonymkode: 9c70f...f2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

OBS! Man kan ikke bruke voltarol i svangerskapet.

Anonymkode: 9c70f...f2f

Det visste jeg ikke. Men du har rett, fikk svar fra legen min at Voltarol kom han ikke til å skrive ut til meg 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...