AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Er det andre her som nesten ikke husker noe fra barndommen? Jeg vet ikke helt når man begynner å huske noe fra barndommen? Men kan si at jeg ikke har noen minner før jeg var kanskje 8 år (er litt usikker). Etter dette har jeg også mange hull der jeg ikke husker noe. Egentlig husker jeg lite frem til jeg var 12 år. Har en del minner, men føler det kanskje er mye jeg ikke husker. Har ikke skjedd noe spesielt, hadde en helt vanlig barndom. Hvor mye er det vanlig å huske? Hvorfor er det slik tror dere, at noen husker mye mens andre husker ingenting? Anonymkode: e68b5...96e 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg husker lite i forhold til barndomsvennene mine. I mitt tilfelle tror jeg det er pga 1)jeg flyttet fra hjemstedet etter vgs og har ingenting som trigger minner, 2)har ikke barn/kontakt med barn som trigger minner generelt og 3) jeg er en person som alltid legger ett kapittel bak meg og ser fremover, mens andre mimrer og snakker om fortiden. Anonymkode: 143f4...b22
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #3 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg husker lite i forhold til barndomsvennene mine. I mitt tilfelle tror jeg det er pga 1)jeg flyttet fra hjemstedet etter vgs og har ingenting som trigger minner, 2)har ikke barn/kontakt med barn som trigger minner generelt og 3) jeg er en person som alltid legger ett kapittel bak meg og ser fremover, mens andre mimrer og snakker om fortiden. Anonymkode: 143f4...b22 Det høres ut som logiske forklaringer. Jeg har og hørt at om man har en bra barndom så husker man lite fordi der er "ingenting å huske", da man husker negative opplevelser best. Vet ikke om det stemmer da men? Anonymkode: e68b5...96e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #5 Skrevet 17. oktober 2021 Husker svært lite og det jeg husker er traumer. Anonymkode: aff4b...bd7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #6 Skrevet 17. oktober 2021 Dette er vanlig for mennesker som har opplevd omsorgssvikt, og spesielt dersom dette har medført traumer. Trenger ikke være snakk om alvorlige traumer, men også milde/mindre alvorlige traumer, feks at man ble neglisjert, ikke fikk dekket emosjonelle behov eller omsorgsperson(er) var borte over lengre tid. Anonymkode: 178c8...ba8 1
Hatsumomo Skrevet 17. oktober 2021 #7 Skrevet 17. oktober 2021 (endret) . Endret 17. oktober 2021 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #8 Skrevet 17. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke være snakk om alvorlige traumer, men også milde/mindre alvorlige traumer, feks at man ble neglisjert, ikke fikk dekket emosjonelle behov eller omsorgsperson(er) var borte over lengre tid. Anonymkode: 178c8...ba8 Dette kan stemme ja. Anonymkode: e4179...b15
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2021 #9 Skrevet 17. oktober 2021 Jeg husker alt for mye dessverre. Skulle ønsker jeg ikke husket noe. Uansett, det første minnet jeg har er fra da jeg var 4 mnd gammel. Opplevde noe jeg senere har fortalte til mine foreldre, som de aldri hadde fortalt til meg. Og jeg kan også skildre omgivelsene jeg bodde i, som vi flyttet fra da jeg var et par år gammel. Finnes ikke bilder fra disse omgivelsene. Anonymkode: a7d8e...5b3
Mari Y Skrevet 20. oktober 2021 #10 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg husker mye og mye har jeg helt glemt. Det er gode minner og det er dårlige minner. Det er ting jeg skammer meg over og ting jeg er stolt over. Og så er det ting jeg egentlig er usikker på om har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #11 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg husker heller nesten ingen ting før jeg ble ungdom. Mamma er helt lik, så det ligger tydeligvis i familien. Husker episoder der jeg følte meg dum f.eks, det er liksom det som har festet seg 😅 Anonymkode: 81ae0...c55
17.11 Skrevet 20. oktober 2021 #12 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg husker nesten ingenting fra noe som helst. Husker vel aller mest fra jeg var rundt 20 år gammel kanskje. Har nettopp gjenopptatt kontakten med en gammel barndomsvenninne, og det er interessant for å si det mildt. Hun har hjulpet meg å huske mye rart.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2021 #13 Skrevet 20. oktober 2021 Jeg har fortrengt det meste, jeg har traumer etter oppveksten. Det er noen ting som dukker opp, men det er ikke bra ting, flashback og minner som utarter seg som en slags film- det handler ikke om meg, men et lite barn som jeg ser utenifra. Anonymkode: b07a9...460 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå