AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har midlertidig kontrakt som nå går ut og jeg vil nå få tilbud om fast stilling . Kan jeg forhandle om lønn da? Eller burde jeg vente? Hvordan legger en egentlig slikt frem? Jobben har vist seg å være langt mye mer utenfor ordinær arbeidstid enn det hun sa på forhånd. Skal jeg være såpass tilgjengelig om kveld og helg så hadde det jo vært greit om lønnen gjenspeilet det. Anonymkode: e1665...243
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg råder deg til å forhandle om lønn før du skriver under på ny kontrakt. Det er nå du har mulighet til å gå opp, ikke etter at du allerede har fått ny stilling. Og da legger du frem det du skriver her: at du har ugunstige arbeidstider, og at du forventer at dette gjenspeiles i lønn. Argumenter gjerne med annet du har oppnådd, arbeidsinnsats, resultater og så videre. Det virker som at arbeidsgiver er fornøyd med deg siden du skal få fast kontrakt, og da burde det være mulig å øke en del i lønn. Ikke vær sjenert! Lykke til! Anonymkode: 56ecd...3fe
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg er arbeidsgiver og jeg hater når ansatte prøver å få mer i lønn. De burde slutte å være så grådige og være fornøyd de har et sted å jobbe… Anonymkode: 4b771...c79
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er arbeidsgiver og jeg hater når ansatte prøver å få mer i lønn. De burde slutte å være så grådige og være fornøyd de har et sted å jobbe… Anonymkode: 4b771...c79 Lykke til med å få gode ansatt til å bli hos deg lenge… IKKE hør på dette ts. Jeg betrakter jobbintervjuer som en «date» mellom meg og arbeidsgiver hvor begge skal gi og ta. Lønn er en del av hva jeg krever av arbeidsgiver. Er jeg ikke fornøyd med lønnen så slutter jeg. Anonymkode: 56ecd...3fe 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Det er absolutt nå du må forhandle om lønn. Det er mye vanskeligere å få gjennom større lønnsendringer når du er fast ansatt. Anonymkode: cebcd...2f6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Forhandle om lønn! Jeg gikk opp 20% da jeg gikk fra vikariat til fast stilling. Anonymkode: 82f1a...759
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er arbeidsgiver og jeg hater når ansatte prøver å få mer i lønn. De burde slutte å være så grådige og være fornøyd de har et sted å jobbe… Anonymkode: 4b771...c79 Enig, hvis jeg intervjuer noen og de begynner med "lønnsforhandlinger" så får de ikke jobben, så enkelt er det, er mange andre som er like flinke som ikke er så grådige. Anonymkode: 2251e...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enig, hvis jeg intervjuer noen og de begynner med "lønnsforhandlinger" så får de ikke jobben, så enkelt er det, er mange andre som er like flinke som ikke er så grådige. Anonymkode: 2251e...3b5 Da er dette tydeligvis arbeid som det er mange søkere til og som det tydeligvis ikke er så vanskelig å få rett kompetanse i. Da er det så klart arbeidsgiver som står med makten. Men mange stillinger er ikke sånn. Det står ikke folk i kø for enhver stilling, og noen krever så spesiell kompetanse at arbeidssøker har stor makt til å påvirke lønna. Se dere rundt og ikke bare opp i deres egen ræv... Selv er jeg fjerdemann i min stilling på fire år. Det at de ikke greier å holde på folk i min stilling har påført arbeidsgiver en STOR ulempe. De sliter skikkelig. Nå er jeg på vei ut fordi lønna er dårlig og kompetansen min er ettertraktet, så det å få en annen jobb var easy peasy. Så får bare arbeidsgiver sitte der med skjegget sitt og klage over trange budsjetter og hvor kjipt det er at ingen blir i denne jobben (som er faglig givende) og innbille seg at det er mange andre som er flinke og kan ta denne jobben. Anonymkode: bd5f6...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er arbeidsgiver og jeg hater når ansatte prøver å få mer i lønn. De burde slutte å være så grådige og være fornøyd de har et sted å jobbe… Anonymkode: 4b771...c79 Herregud, kutt ut da.. er du arbeidsgiver?! Det er jo HELT NORMALT å forhandle om lønn! Hvor mange fornøyde ansatte har du hos deg, lurer jeg litt på… Anonymkode: 042c6...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå