Gå til innhold

Nye briller, dårlig økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg trenger nye briller, da jeg kjenner at jeg ser dårlig med de jeg har. Men har dårlig råd. 

Er det noen som har gor opplevelser med brillebutikker på nett? Eller er det bare tull?

Jeg ønsker ikke gå inn i noe brilleabonnmet eller noe sånt. 

Hva sier brillebutikkene om man bare skal ta synstest og ikke kjøpe briller der. Og kan brillebutikk se hvilken styrke jeg har på de brillene jeg har, så jeg kan se hvor mye sterkere briller jeg bør ha. Det ble en del spm det, men takknemelig for svar.

Anonymkode: 5459e...be8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lensway har mye billig og ofte tilbud. 

på brillebutikk kan du helt fint kun ta synstest, men du må være veldig tydelig på at du ikke skal kjøpe. de ønsker og presser mye for å selge. 

Anonymkode: 63055...997

Skrevet

Ta deg en tur på biltema, de har briller med mange forskjellige styrker og de koster ikke mer enn en kaffekopp fra starbucks.

Anonymkode: f6e34...a7b

Skrevet

du må bok ta ny synstest, men de store kjedene har ofte kampanjer. se på nett om de har noen kampanjer :)

på ocuve. no kan du av og til få prøvelinser gratis for noen uker. 

Skrevet

Specsavers har rimelige briller. Man kan få det ned i 300kr men skal du bruke de hele tiden er det nok greit å oppgradere glassene. Men blir jo fortsatt rimelige briller da

Anonymkode: 9971b...612

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta deg en tur på biltema, de har briller med mange forskjellige styrker og de koster ikke mer enn en kaffekopp fra starbucks.

Anonymkode: f6e34...a7b

Det forutsetter at man trenger lesebriller, at man har samme styrke på begge øyne, og at man ikke har skjeve hornhinner.

Er man derimot nærsynt med skjevhet på hornhinnen eller behov for ulik styrke på brilleglassene, kan ikke Biltema, Nille eller Clas Ohlson hjelpe.

Anonymkode: 1c607...3d7

Skrevet

Du kan ta synstest hos optiker og få med brilleseddel hjem, ingen tvang om at man  kjøpe. Jeg har gjort dette, og deretter kjøpt briller på Extra Optical. Har progressive briller med litt styrke, og betalte i overkant av 1000 kr samlet for disse brilleneinkludert glass. Superfornøyd!

Skrevet
Virpi skrev (59 minutter siden):

Du kan ta synstest hos optiker og få med brilleseddel hjem, ingen tvang om at man  kjøpe. Jeg har gjort dette, og deretter kjøpt briller på Extra Optical. Har progressive briller med litt styrke, og betalte i overkant av 1000 kr samlet for disse brilleneinkludert glass. Superfornøyd!

Ts her takk for svar

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det forutsetter at man trenger lesebriller, at man har samme styrke på begge øyne, og at man ikke har skjeve hornhinner.

Er man derimot nærsynt med skjevhet på hornhinnen eller behov for ulik styrke på brilleglassene, kan ikke Biltema, Nille eller Clas Ohlson hjelpe.

Anonymkode: 1c607...3d7

Ja har skjevehorhinner så dette er nok inget alternativ for meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

lensway har mye billig og ofte tilbud. 

på brillebutikk kan du helt fint kun ta synstest, men du må være veldig tydelig på at du ikke skal kjøpe. de ønsker og presser mye for å selge. 

Oki takk for svar. ja kommer til og gi de beskjed om dette på forhånd, de vil nok gjerne selge ja. Hilsen ts

Skrevet

Ts her. tenker jeg tar en sjekk på brillebutikk og kjøper linser der også kjøper jeg briller et anna sted. hadde uansett tenkt og prøve linser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...