Gå til innhold

Dere som leier umøblert: Garderobeskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier et hus umøblert. Det er forsåvidt ok, men jeg har ingen skap. Jeg har ikke så veldig lyst til å kjøpe skap, heller, siden de garantert blir vanskelige å få med seg når jeg drar. Hva gjør dere andre som leier umøblert?

Anonymkode: 50911...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kjøpte stativ til å henge klær på. Sånn:
https://www.rusta.com/no/no/klesstativ-elsaform-p954013740101.aspx

Til sokker, undertøy og annet småtteri, brukte jeg trådkurver i stativ. Kommode til sengetøy og andre klær.

Anonymkode: 0ad79...aff

Sånn har jeg også gjort det, men synes det ser så utrolig rotete ut. 

Skrevet

Kjøp eller få på finn, selg eller gi bort når du flytter :)

Anonymkode: 64964...6d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjøp eller få på finn, selg eller gi bort når du flytter :)

Der hadde vært en god ide om jeg skjønte hvordan jeg skulle frakte det og få det inn i huset?

Gjest rampenissen72
Skrevet

Skaff deg et gratis et fra finn eller facebook grupper. Da kan du enten la det stå igjen, eller bare knuse det og kaste. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Der hadde vært en god ide om jeg skjønte hvordan jeg skulle frakte det og få det inn i huset?

Kjenner du ingen der som kan hjelpe til å bære eller som har bil? Da jeg studerte var det en i klassen som hadde bil og hjalp meg med stort møbel mot pizza og en øl.

• Liker 2
Skrevet

Jysk har også sånne skap i tøy som er veldig billige, da ser det ikke så rotete ut. Kanskje det kan hjelpe?

• Liker 1
Skrevet

Selvom jeg har leid umøblert har det stort sett vært skap i husene/leilighetene. Ellers får du bruke mest mulig kommoder, og heller kjøpe en sånn som dette til klær som må henge. Da kan du enten lage til en dør eller henge en gardin foran om du synes det ser rotete ut... 

https://www.ikea.com/no/no/p/nordmela-kommode-med-garderobestang-blasvart-00421656/

Anonymkode: 4881c...d9b

Skrevet

jeg bodde i en kjellerleilighet uten klesskap, og jeg måtte kjøpe et tøyklesskap på ikea. Tok det med meg og kastet det i søpla da jeg flyttet ut. Denne leiligheten var og veldig liten og trivdes ikke der. Bor nå i større og bedre leilighet med klesskap. 

Anonymkode: 0a9f8...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor nå i større og bedre leilighet med klesskap. 

Jeg har liksom tenkt at garderobeskap er noe som bør følge boligen, selv om den er umøblert, på lik linje som lamper, toalett og kjøkkenbenk. Men det er ikke kjøkkenskap her, heller. Syns bare det er rart. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du henter det med en stor nok bil, eventuelt får det tilkjørt av selger og så bærer du det sammen med en eller flere? 

Anonymkode: 8e396...3e0

Skrevet

Du kan kreve at huseier stiller med skap. Det er faktisk en av kravene for å ha en utleieenhet. 

Anonymkode: a204e...4af

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bestiller på for eksempel Jysk så kan du bestille med innbæring. Det er det jeg har måttet gjort siden jeg ikke har hatt noen som kunne hjelpe meg å bære inn møbler. Her jeg bor var det heldigvis med klesskap. 

Når du flytter så kan du legge ut på Finn og skrive at det må hentes. Man trenger ikke å kaste fullt brukbare møbler sånn som noen andre skrev at de gjorde. 

Anonymkode: cca3f...20c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Selvom jeg har leid umøblert har det stort sett vært skap i husene/leilighetene. Ellers får du bruke mest mulig kommoder, og heller kjøpe en sånn som dette til klær som må henge. Da kan du enten lage til en dør eller henge en gardin foran om du synes det ser rotete ut... 

https://www.ikea.com/no/no/p/nordmela-kommode-med-garderobestang-blasvart-00421656/

Anonymkode: 4881c...d9b

Den var jo helt genial! 

Anonymkode: 38e47...0af

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan kreve at huseier stiller med skap. Det er faktisk en av kravene for å ha en utleieenhet. 

Anonymkode: a204e...4af

Har du en kilde på det?

Skrevet

Sist jeg bodde et sted med lite skapplass kjøpte jeg et lite på Jysk (med levering siden jeg ikke kunne få det med meg selv), med planer om  ta det med meg når jeg flyttet. Det var ikke av den beste kvaliteten, og demontering ville blitt noe herk, så når jeg skulle videre til en leilighet med mer skapplass bestemte jeg meg for å bare la det stå med utleiers velsignelse. Hadde det vært nyere og av bedre kvalitet hadde jeg tatt meg bryet med å ta det fra hverandre og ta med meg eller selge.

Det kan jo hende utleier vil være villig å kjøpe det av deg når du flytter, dersom det er solid og i god stand.

Anonymkode: 5c12b...8ef

Skrevet

Jeg leier umøblert, men det er skap på soverommet. Til gangen kjøpte jeg disse: MACKAPÄR, fant de brukt på Finn for nesten ingenting. Det er jo litt rotete men synes det er greit, og er litt som deg; syntes det virket som veldig mye pes å skulle sette opp garderobeskap der.

Anonymkode: 0d438...ff1

Skrevet

Jeg kjøpte et billig skap - jeg skulle jo bo der en stund og trengte klesskap - og lot det stå igjen da jeg flyttet.

• Liker 1
Skrevet

Ville ha kjøpt en kommode fra ikea og en sånn du kan henge på (som andre har linket til. Ikea kan levere, og når du skal flytte og selge det skriver du bare at det må hentes. Ganske greit :)

Anonymkode: 51923...36f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...