Gå til innhold

Pizzasnurrer - fryse de med det samme, eller ha i kjøleskap over natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnebursdag i morgen, og jeg har nettopp bakt pizzasnurrer.

Bør jeg fryse de ned med det samme og tine og varme dem i morgen, eller er de like gode ved å legge de i kjøleskapet natta over, for så å varme opp før servering? 

Hva blir de mest saftige av? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pleier vel å fryses for så å tines til bruk. :) 

Har du en god oppskrift? Har mistet min under flytting. :( 

Anonymkode: 70020...eb7

Skrevet

Hvis de skal spises allerede i morgen hadde jeg hatt de i en luftett boks i kjøleskapet istedenfor å fryse ned. Lettere å varme opp, og da vil du unngå fuktighetstap (som gjør de tørre/mindre saftige)

Anonymkode: 4b868...a77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de skal spises allerede i morgen hadde jeg hatt de i en luftett boks i kjøleskapet istedenfor å fryse ned. Lettere å varme opp, og da vil du unngå fuktighetstap (som gjør de tørre/mindre saftige)

Må de kjøles helt ned før de pakkes i lufttett boks?

Anonymkode: 6b356...3f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De pleier vel å fryses for så å tines til bruk. :) 

Har du en god oppskrift? Har mistet min under flytting. :( 

Anonymkode: 70020...eb7

Jeg lager bare en helt ordinær pizzadeig, og fyller den med en miks av tomatpuré, ketchup og litt Heinz Chilisaus + wienerpølser i små biter + ost + en dæsj basilikumkrydder eller oregano 😂 toppes med ekstra ost!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må de kjøles helt ned før de pakkes i lufttett boks?

For å svare på noe litt annet: grunnen til at mat skal romtempereres før man setter det i kjøleskapet er fordi varmen ikke skal forringe annen mat i kjøleskapet ved at temperaturen stiger. 

Hvis du har dårlig tid og snurrene er lunkne (altså ikke rett fra ovnen på 200 grader, men ikke så lavt som 20 grader) kan de fint sette de i kjøleskapet i lufttett boks uten at de blir ødelagt.

Du ødelegger med andre ord ikke pizzasnurrene ved å sette de varme i kjøleskapet, men det -kan- heve temperaturen i kjøleskapet hvis du setter de inn når de er rett fra ovnen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...