Gå til innhold

Bronkyl brusetabletter tørrhoste / falsk krupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har noen av dere prøvd å gi større barn (7 år) bronkyl brusetabletter for tørrhoste? I natt hadde barnet vårt falsk krupp igjen, trodde vi var ferdige med det der men nei..

Hostet HELE natta, bjeffing og tung pust. Så jeg ga hostesaft, pastiller, paracet (pga vond hals og hode av all hostingen)

Vi dro på legevakta imorges da den tunge pusten enda ikke hadde gitt seg, og barnet hadde vært våken hele natta. Vi fikk sånne små tabletter vi skal løse opp i vann dersom barnet får falsk krupp i natt også.. Barnet drakk det på legevakta også. Så gikk krupphosten over til tørrhoste.. konstant.  Jeg forsøkte jo å spørre om man kunne gi noe annet enn vanlig hostesaft da jeg føler ikke dette funker noe som helst! Men fikk avslag på det, var nok med de tablettene som er én dose. Og drikke vann/hostesaft.. 

Så hørte jeg noen som nevnte bronkyl hadde hjulpet veldig med tørrhoste  men dette er en voksen person da.. Har noen av dere gitt dette til barn? 

Anonymkode: dfcf5...b4e

Skrevet

Bronkyl er for å få opp slimet, så ikke mye hjelp i mot tørrhoste nei

• Liker 1
Skrevet

Et kjerringtips: Del opp en løk og ha på nattbordet, det hjelper mot hoste. Sverger selv til det når cosylan og solvipect ikke gir ønsket resultat 😊

Skrevet

Be heller om ventolin og se om det hjelper. bronkyl løser opp tykt slim. 

Ellers er kald luft det beste. Sitte i vinduskarmen, vinduet på vidt gap osv. husk godt med klær! 

Anonymkode: 019c0...4a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...