AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg jobber i et helsehus og har i flere år jobbet i en 65 prosent stilling, jeg har for ikke lenge siden søkt om fast 100 prosent stilling hos Enhetsleder og fått skriftlig lovnad på at på nyåret, skal jeg få utfylt ønsket mitt. Nå har det seg slik at jeg er blitt gravid, og er 6 uker på vei. Når jeg da kommer til å skrive ny kontrakt på nyåret synes jeg det er flaut å si at jeg er gravid. Da jeg mest sannsynlig skal gå ut i permisjon etter noen måneder. Kan de ombestemme seg eller trekke seg og ikke gi meg 100 prosent jobb fordi jeg er gravid. Og jeg lurer på om jeg skal nevne at jeg er gravid under kontraktskriving, hva ville dere gjort? Anonymkode: 83b2f...78d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 De har ikke lov til å diskriminere deg pga du er gravid. Men ikke si noe om graviditeten når du skriver under på kontrakten. Gratulerer med graviditet og 100% stilling! Anonymkode: 935ac...baf 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 ta stillingen. du har ikke krav på å fortelle noe da. I tillegg vil jo dette gi deg endel mer inntekt i permisjonstiden. du må tenke på deg selv her og ikke ha dårlig samvittighet. nå regner de de tre siste månedene, og dette vil lønne seg for deg. i arbeidslivet skal den mest kvalifiserte bli ansatt, og det er ikke lov å diskriminere. hvis de trekker tilbudet fordi du er gravid så bryter de loven. de aller fleste er godt klar over at damer blir gravide, og det er sånn som skjer. 7mnd permisjon er ingenting hvis de ønsker den personen. nå er du heller ikke så langt på vei, så du får jo jobbet endel måneder (hvis du ikke blir sykemeldt). skriv under meed god samvittighet. Anonymkode: 3d857...0bb 1
Safiye Skrevet 17. oktober 2021 #4 Skrevet 17. oktober 2021 Tråden er ryddet for krenkende utsagn -Safiye, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå