Gå til innhold

Dere som tok covid vaksine under graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det? Vurderer å gjøre det. Er 24 uker på vei. Er bare så redd! 

Anonymkode: df846...ac7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk kjempefint! Litt vondt i armen dagen etter og det var det. (Fikk første dose før jeg ble gravid og andre dose når jeg kom i andre trimester. Ingen bivirkninger utover øm arm noen av gangene.)

Med tanke på nyheter som at 25% av de som er innlagt med covid i England nå er uvaksinerte gravide, var jeg så letta over å få det gjort! ❤

Anonymkode: af8b7...d4c

• Liker 9
Skrevet

Gikk kjempebra. Fikk i uke 31 (phizer) og 35 (moderna), ble bittelitt kvalm på kvelden av siste dosen, men ingenting å klage over. Godt å vite at både babyen og jeg er beskyttet mot corona ❤️

Anonymkode: dee29...d0d

• Liker 2
Skrevet

Tok dose en før jeg ble gravid og dose to i uke 20. Eneste bivirkningen var at jeg hadde veldig vondt i armen en dag eller to :) 

Anonymkode: 29503...730

Skrevet

Jeg har bare tatt dose 1 men skal ta dose 2 snart. Gruer meg litt for er redd for å bli skikkelig "influensadårlig" men skal ta den. 

Anonymkode: c5e50...7be

Skrevet

Ble influensa dårlig i 1 natt. Tok den klokken 10 på morgenen, først i 18-19tiden begynte jeg å bli sliten i kroppen og innen 21 hadde jeg feber og frøys. Varte til ca 03, da var feberen over og jeg hadde bare vondt i armen. 

Fikk samme reaksjon på svineinfluensavaksinen i 2010?, og forventer samme av influensavaksinen jeg skal ta i neste uke. 

Anonymkode: 561f8...b26

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan gikk det? Vurderer å gjøre det. Er 24 uker på vei. Er bare så redd! 

Det vet du jo ikke før ungen er 5. det eneste de vet noe om er hvordan du reagerer og fosteret.

Anonymkode: bd4aa...a7c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet du jo ikke før ungen er 5. det eneste de vet noe om er hvordan du reagerer og fosteret.

Heeeerregud. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Heeeerregud. 

Å? Har du forskning som tilsier noe annet, mener du?  Nei, nettopp.

• Liker 12
Skrevet

Gikk helt fint for min del. Blitt kjempedårlig av influensavaksine så fryktet det verste. Litt sliten dagen etter, og vondt i arm. Så pass på at du får det i den armen ikke ligger på!

Anbefaler denne facebook-gruppen https://www.facebook.com/groups/433459851127376/about hvis du er interessert i forskning på området.

Anonymkode: 53574...070

Skrevet

Jeg tok første dose da jeg var i uke 18. Fikk litt vondt i armen, men det var forventet. 
Mistet baby i uke 21, men legen har forsikret meg om at det ikke var pga. vaksinen. 

Anonymkode: 2b6ed...5f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tok første dose da jeg var i uke 18. Fikk litt vondt i armen, men det var forventet. 
Mistet baby i uke 21, men legen har forsikret meg om at det ikke var pga. vaksinen. 

Det var leit å høre. Jeg håper det går bra med deg 🥺

Det er slikt som dette jeg er redd for, selvom 1 av 1000 skriver det-så er det den ene jeg tenker på. Selvom det ikke er pga vaksinen.. 

Skrevet

Hvis du har halsbrann: husk å få sprøyta på høyre side så det går an å sove. Armen min ble skikkelig vond, så jeg sov knapt på to netter etter første sprøyte. Etter nr to hadde jeg litt feber og mye muskelsmerter i ca et døgn, men kunne i det minste sove fordi jeg hadde fått den i andre armen😂 

Anonymkode: 73eb6...8d1

Skrevet

Fikk begge dosene i 3. trimester.

gikk kjempe fint! Hadde ingen bivirkninger i det hele tatt. Krysset dose 1(Moderna) og dose 2(pfizer) fordi det skulle være best kombinasjon mot delta varianten:)

lykke til med vaksineringen. Jeg klarte ikke slappe av ute blant folk før det, i tillegg vil jeg være mer avslappet når folk besøker oss etter fødsel 

Anonymkode: bcfb3...58b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan kunne legen forsikre dette?

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvordan kunne legen forsikre dette?

Det var ikke meg du siterte, men jeg svarer likevel siden jeg har noen tanker rundt dette, og fordi jeg vil tro det er vondt og vanskelig for noen som nylig har mistet et ufødt barn å svare på slike spørsmål på et debattforum. Jeg tror nok ikke legen ville forsikret henne om det hvis han ikke med sikkerhet visste at det var en annen årsak. Jeg regner med at dette har blitt grundig undersøkt. Hvis legen hadde mistenkt at det skjedde på grunn av vaksinen hadde han meldt det inn til Statens legemiddelverk som en mistenkt bivirkning, og kvinnen  hadde selvsagt blitt informert. I den ukentlige bivirkningsrapporten som omhandler mistenkte bivirkninger av koronavsksiner registreres spontanabort under kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser». Se side 11-14. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211014 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: a1f32...0fe

• Liker 5
Skrevet

Jeg tok første vaksine like etter at jeg ble gravid, ca. 10 dager etter. Så da visste jeg ikke at jeg var det. Andre dosen tok jeg i andre trimester. Har vært litt engstelig siden det ble sagt at det var trygt å ta vaksine fra andre trimester. Får bare håpe på at det går bra..

Anonymkode: 3e6c0...a2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tok første vaksine like etter at jeg ble gravid, ca. 10 dager etter. Så da visste jeg ikke at jeg var det. Andre dosen tok jeg i andre trimester. Har vært litt engstelig siden det ble sagt at det var trygt å ta vaksine fra andre trimester. Får bare håpe på at det går bra..

10 dager dpo regner jeg med du mener, da regnes du såvidt som gravid. I beste fall har emryoet akkurat festet seg til livmoren, men den får ingenting gjennom morkaken før om flere uker enda. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde hovedgrunnen er at mange får feber av dose 2 og at man skal unngå feber (i den grad man kan det) i 1. trimester? Men jeg kan ha misforstått da. Det går nok uannsett fint når du tok dose 1 så tidlig og nå er i 2. trimester :)

Anonymkode: c5e50...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke meg du siterte, men jeg svarer likevel siden jeg har noen tanker rundt dette, og fordi jeg vil tro det er vondt og vanskelig for noen som nylig har mistet et ufødt barn å svare på slike spørsmål på et debattforum. Jeg tror nok ikke legen ville forsikret henne om det hvis han ikke med sikkerhet visste at det var en annen årsak. Jeg regner med at dette har blitt grundig undersøkt. Hvis legen hadde mistenkt at det skjedde på grunn av vaksinen hadde han meldt det inn til Statens legemiddelverk som en mistenkt bivirkning, og kvinnen  hadde selvsagt blitt informert. I den ukentlige bivirkningsrapporten som omhandler mistenkte bivirkninger av koronavsksiner registreres spontanabort under kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser». Se side 11-14. https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20211014 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: a1f32...0fe

Ja, det var ikke deg jeg spurte. Så du ga meg ingen svar her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...