Gå til innhold

Baby 7 mnd som slår seg seg i magen konstant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt urolig. Hun gjør det dagen lang, slår seg med knyttneven mot magen mens hun pludrer og koser seg. Det er ganske hardt også.. Er det normal oppførsel hos baby? Jeg blir jo redd for autisme jeg da, pga den gjentagende bevegelsen konstant…

Anonymkode: 86c02...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaha. Du får bare vente og se da. Evt vise henne at hun kan kose magen sin isteden.

Anonymkode: 84d16...436

• Liker 1
Skrevet

Min gutt gjør det samme. Ble bekymret for det samme som deg, men jo mer jeg leste jo mer beroligende var det. Helsestasjonen var heller ikke bekymret, de sa det var rett og slett helt vanlig utvikling. De mangler litt kontroll, rett og slett :)

Anonymkode: 8384b...190

• Liker 2
Skrevet

Dette høres for det første ikke ut som klassisk stimming som jeg antar du tenker på ifm. autisme, for det andre er stimming i alle varianter HELT VANLIG hos babyer og småbarn. Det er problematisk hvis en fireåring vifter med hendene hele dagen og ikke kan distraheres fra det, det er ikke problematisk med en baby som stimmer. Det er en del av utviklingen. 

Anonymkode: 61bbf...473

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Min gutt gjør det samme. Ble bekymret for det samme som deg, men jo mer jeg leste jo mer beroligende var det. Helsestasjonen var heller ikke bekymret, de sa det var rett og slett helt vanlig utvikling. De mangler litt kontroll, rett og slett :)

Anonymkode: 8384b...190

Tusen takk for veldig betryggende svar, det var akkurat det jeg trengte å lese 😃

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette høres for det første ikke ut som klassisk stimming som jeg antar du tenker på ifm. autisme, for det andre er stimming i alle varianter HELT VANLIG hos babyer og småbarn. Det er problematisk hvis en fireåring vifter med hendene hele dagen og ikke kan distraheres fra det, det er ikke problematisk med en baby som stimmer. Det er en del av utviklingen. 

Anonymkode: 61bbf...473

Tusen takk for betryggende svar ☺️

Skrevet

Vår yngste gjorde i hvert fall dette. Jeg husker ikke med eldste, og tror kanskje ikke hun gjorde det. Men det er mulig det bare var mindre synlig og intenst enn hos lillesøsteren, slik at vi ikke la så godt merke til det. Uansett så er det er en del av den normale utviklingen :)  Noe de har oppdaget at de kan, og prøver ut. På samme måte hadde begge en periode hvor de dunket og dunket i gulvet med den ene foten mens de lå på magen. Sistnevnte har jeg lest en eller annen forklaring på, det er noe de øver på og prøver ut, og de aller fleste babyer er innom det, men jeg husker ikke hva mer.  

Anonymkode: 0af1b...eec

• Liker 1
Skrevet

Og så hadde begge en periode de ristet noe veldig på hodet, kommer jeg på nå. Med eldste trodde jeg det måtte være noe galt, det så nesten ufrivillig og plagsomt ut. Med yngste husket jeg det fra eldste, og ble ikke bekymret. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Og så hadde begge en periode de ristet noe veldig på hodet, kommer jeg på nå. Med eldste trodde jeg det måtte være noe galt, det så nesten ufrivillig og plagsomt ut. Med yngste husket jeg det fra eldste, og ble ikke bekymret. 

Tusen takk for beroligende ord 😃 veldig fint å lese at dere har lignende erfaringer! Jenta vår sparker også beina hardt ned i gulvet når hun ligger på magen 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...