AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Beklager ufullstendig vag tittel, men ville ikke skrive dette rett ut i tilfelle han skulle komme over det og se denne tråden. Har møtt og dater en mann som egentlig er fra en helt annen plass av landet. Han flyttet til min region for mange år siden. Grunnen til at jeg nevner dette er at på 3 date så sier han at han har barn som han har svært lite kontakt med. De er voksne nå, men det som ga meg en ekkel følelse i magen er at.. først var det moren sin feil så han flyttet hit når barna var små og møtte de omtrent aldri. Nå er det barna som har tatt avstand pga studier eller jobb eller de er vanskelige å få tak i eller alle mulige grunner. Jeg har en ekkel følelse i magen. Jeg har ikke barn, men tenker at det er litt tafatte grunner til at det er lite kontakt. De snakker på telefon 2-3 ganger i året og han setter over penger som bursdag og julegaver. Virker ellers som en grei og snill fyr, men dette gnager meg skikkelig. Anonymkode: be82d...3d1
KjøttOPP Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Kan ligge mange familiekonflikter som skjær i sjøen her, og som du ikke vet om. Ville ikke ha dømt ham på uvissheten om alt som kan foreligge og som du ikke vet om
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Å ikke ha kontakt med barna, og skylde på barna og eks er et big big red flag Anonymkode: bc78b...7ee 13
trainer4life Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Hvis et barn ikke vil ha kontakt med sine foreldre så må foreldrene ha gjort noe forferdelig. Faren høres ut som en drittsekk og da vil han behandle deg som en drittsekk.
Hippogriff Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Skjønner godt at dette gnager deg. Ville vært veldig skeptisk. Tenker at forklaringen på at man ikke holder kontakten med egne barn må være ekstremt god for at jeg kunne akseptert det hos en date.
Gjest Skogsalv Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) 3.date er jo litt tidlig å dele hele livshistorien og viktige valg på ? Sikkert derfor han er diffus. Det ligger nok en hel roman bak ... Men lytt til magefølelsen og se hvor konkret han blir de neste månedene for din del. Du bør få oversikt ( over historien) og en plan fra han hva dere gjelder innen våren. Noen har tyngre bagasje enn andre. Han kan være en slik. Før du vet mer, så hold det casual 🙂 Om det er rus eller vold så avslutt. Men det kan være hundre andre grunner... Ikke særlig kontakt med egne barn er et rødt flagg. Endret 16. oktober 2021 av Skogsalv
Frk Midnattsol Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Hvor gamle er disse barna? Når jeg fikk mitt barn for snart 30 år siden, så var det helt andre tider. Det er egentlig kun de siste årene at fedre er kommet mer på banen når det gjelder samvær med barn. Når jeg fikk mitt barn, så var liksom ikke "normen" snakk om annet samvær enn max annen hver helg, og en ettermiddag i uken, og det tilhørte sjeldenheten at foreldrene hadde delt 50/50 som i dag. Pappapermisjonen var også MYE mindre, og mange andre slike elementer. Mor hadde også mye mer hun skulle sagt den tiden, og kunne virkelig gjøre ting vanskelig for far. Poenget mitt er at man ikke med "dagens øyne" kan dømme noe som denne personen gjorde for mange år siden i en tid der ting var helt annerledes. Vet at mange menn på den tiden rett og slett ikke orket å kjempe mot en mor, et samfunn og et system som ikke på langt nær ga fedre så mye tilstedeværelse og rettigheter som i dag, og at de valg som ble tatt da, kanskje ikke virker rasjonell overhode i dag. Tenker at du bør ta en god snakk med han om omstendighetene som gjorde at han tok de valg han da tok, så kan du heller kjenne litt på magefølelsen etter det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #8 Skrevet 16. oktober 2021 Er bare å se gjennom noen sesonger Tore på sporet, så ser man mange menn som egentlig ga litt f i ungene sine. Og noen kvinner, men det er mye sjeldnere. Anonymkode: 7340a...31f 1
Gjest Skogsalv Skrevet 16. oktober 2021 #9 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Frk Midnattsol skrev (12 minutter siden): Hvor gamle er disse barna? Når jeg fikk mitt barn for snart 30 år siden, så var det helt andre tider. Det er egentlig kun de siste årene at fedre er kommet mer på banen når det gjelder samvær med barn. Når jeg fikk mitt barn, så var liksom ikke "normen" snakk om annet samvær enn max annen hver helg, og en ettermiddag i uken, og det tilhørte sjeldenheten at foreldrene hadde delt 50/50 som i dag. Pappapermisjonen var også MYE mindre, og mange andre slike elementer. Mor hadde også mye mer hun skulle sagt den tiden, og kunne virkelig gjøre ting vanskelig for far. Poenget mitt er at man ikke med "dagens øyne" kan dømme noe som denne personen gjorde for mange år siden i en tid der ting var helt annerledes. Vet at mange menn på den tiden rett og slett ikke orket å kjempe mot en mor, et samfunn og et system som ikke på langt nær ga fedre så mye tilstedeværelse og rettigheter som i dag, og at de valg som ble tatt da, kanskje ikke virker rasjonell overhode i dag. Tenker at du bør ta en god snakk med han om omstendighetene som gjorde at han tok de valg han da tok, så kan du heller kjenne litt på magefølelsen etter det. Ja helt andre tider nå ifht samvær/ og små barn nå enn på 80/90 tallet. Så sammenligning blir urettferdig for mannens del. De voksne ungene i dette tilfellet kan være født i skjæringspunktet ....derav skjevbalansen. Trenger ikke være mere alvorlig enn det... tipper sent 90 tall/ begynnelsen av år 2000,,,fortsatt " etterheng" ...ifht fedres rettigheter.. Her er også flytting involvert. Men som sagt ,likevel et notabene dersom han blir diffus fremover i forholdet. ... Historien må opp i lyset,tenker jeg 🙂 om TS skal satse. Et minstekrav. Endret 16. oktober 2021 av Skogsalv
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #10 Skrevet 16. oktober 2021 Skjønner det gir en dårlig følelse. Eneste grunnen til at jeg ikke går videre med en jeg liker som som liker meg er at han syns det er ok å ha sønnen annenhver helg og ikke i ukedagene. Har selv barn og syns 50% er ille nok hvor jeg føler på sterkt savn. Stoler ikke på å få barn med en ny mann som syns det er ok å se barnet sitt 4 dager i måneden. Anonymkode: ed016...662
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #11 Skrevet 16. oktober 2021 Når voksne barn ikke ønsker kontakt med egne foreldre, ligger det alltid noe bak, og det er IKKE barnas skyld at relasjonen ikke fungerer. Han kan sikkert være en ok kjæreste selv om han er en dårlig far, men jeg ville ikke vært sammen med en sånn mann, da det kræsjer fullstendig med mine verdier. Jeg gjorde det faktisk slutt med en mann som valgte å la barnet sitt gå i fosterhjem framfor å kjempe for full foreldrerett. Mistet totalt respekten for han. Mine voksne barn har pliktskyldig kontakt med sin far. Ikke fordi han er noe umenneske, men han har aldri klart å ha fokus på noen andre enn seg selv, og ungene har følt seg sviktet og lite betydningsfulle. Han selv forstår ikke problemet, men når man er så navlebeskuende, er jo ikke det rart. Anonymkode: b4588...1ab
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #12 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg var borti en sånn kar. Han hadde to barn som tydelig hadde litt problemer pga alle andre i omgivelsene ikke hadde gjort jobben sin. Etter en liten stund så dukket det opp et par barn til som han ikke hadde kontakt med. De var fra et forhold fra tidligere av. Der var det mora som var klin gærn .. visstnok. Han var sykt opptatt av å vite alt mulig om meg. Barn, søsken og det som var. Mine skilte foreldre , alt mulig. Så begynte kritikken mot meg , hvorfor jeg ikke hadde gjort sånn og sånn. Det viste seg at mannen var helt ustabil og hissig . Da skjønte jeg hvorfor exen og barna ikke ville ha noe med han å gjøre. Så glad jeg bor langt unna han Anonymkode: cd056...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #13 Skrevet 16. oktober 2021 Ts her, ja alle svarene er over er grunnen til den gnagende følelsen jeg har om at her er mye mer enn bare barn sin feil at det ikke er kontakt. Det jeg reagerte på er at ingen plass var det noe ansvar hos ham selv eller noe han hadde gjort eller ville gjort annerledes. Jeg føler det ikke er et helt bra tegn at alt er alle andres feil. Vi skal ta en kaffe til uka, får gjøre det og så sette en strek tenker jeg. Om ikke han kommer med noe som viser hans rolle og ansvar i ting plutselig. Litt selvinnsikt. Anonymkode: be82d...3d1
Gjest ABM Skrevet 16. oktober 2021 #14 Skrevet 16. oktober 2021 At han skylder på barna for manglende kontakt betyr bare at han var det minste barnet i den familien..
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #16 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi skal ta en kaffe til uka, får gjøre det og så sette en strek tenker jeg. Om ikke han kommer med noe som viser hans rolle og ansvar i ting plutselig. Litt selvinnsikt. Anonymkode: be82d...3d1 Du kan jo fiske litt etter om han tar noe av ansvaret i det hele tatt for at hans forhold til sine voksne barn er som det er. Så langt høres han ut som en ansvarsløs 3-åring. Anonymkode: dc244...764
Olaug Olsen Skrevet 16. oktober 2021 #17 Skrevet 16. oktober 2021 Til TS. Har du vurdert muligheten for å date flere på en gang? Da kan du sammenligne dem, og droppe den som til enhver tid kommer dårligst ut.
Antiviruset Skrevet 16. oktober 2021 #18 Skrevet 16. oktober 2021 KjøttOPP skrev (1 time siden): Kan ligge mange familiekonflikter som skjær i sjøen her, og som du ikke vet om. Ville ikke ha dømt ham på uvissheten om alt som kan foreligge og som du ikke vet om Tja når han velger å fortelle om ex og barna at de har skylden, og ikke utreder det mer? Tidlig i en date er det neppe tiden for å ta den praten, og skylde på barna og exen er uansett et enormt rødt flagg. Når jeg dater så snakker jeg aldri om noen ex! Nevner det aldri, og senere i forholdet når vi snakker om dette så snakker jeg aldri dritt. Det er et lukket kapittel. Begynne å prate om dette med en date tidlig og i negative ordelag ? Rødt stort flagg. Her ligger det mye grums bak helt garantert. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #19 Skrevet 16. oktober 2021 trainer4life skrev (1 time siden): Hvis et barn ikke vil ha kontakt med sine foreldre så må foreldrene ha gjort noe forferdelig. Faren høres ut som en drittsekk og da vil han behandle deg som en drittsekk. Undom/unge voksne kan også være skikkelige rasshøl motsigelser foreldre! Anonymkode: 81c81...26f
Pingvinen Skrevet 16. oktober 2021 #20 Skrevet 16. oktober 2021 Å ikke ha kontakt med egne barn, eller ha dårlig forhold til de er ett stort rødt flagg. Og en dealbreaker for meg. Helt uaktuelt å date en sånn person. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå