Gå til innhold

Noen som fikk tilrettelegging på sykehjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og jobber på sykehjemmet. Jeg er gravid i uke 5 og ingen på arbeidsplassen ved om graviditeten. Har tenkt å fortelle det i uke 12. Der mye stell og flere andre oppgaver. Det er ofte 3 ansatte på jobb og 10 pasienter å stelle. Dere som jobber på sykehjemmet, fikk dere noe tilrettelegging? Hvis ja, hva slags tilrettelegging fikk dere?

Anonymkode: a62b6...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke tilrettelegging nei. Fikk heller ikke lov å gå nattevakt, selv om legen min sa det går helt fint. Endte med jeg var sykmeldt hele svangerskapet. 

Anonymkode: 2114d...4df

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem, er 12 uker på vei og får til en viss grad tilrettelegging. Jeg tar ikke de tyngste pasientene (men kan være med på stell der vi er 2stk). Jeg hjelper ikke til å løfte Lengre opp i stolene etc, jeg trenger ikke være den som går helt på den andre siden av bygget og henter middagen. Jeg går stortsett bare senvakter så jeg slipper å komme hjem og måtte ta meg av barn rett etter jobb. Jeg er likevel bestemt på at så fort det blir en veldig stor belastning på de andre jeg jobber med, så sykemelder jeg meg. Man får ikke noe igjen for å slite seg ut.

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk ikke tilrettelegging nei. Fikk heller ikke lov å gå nattevakt, selv om legen min sa det går helt fint. Endte med jeg var sykmeldt hele svangerskapet. 

Anonymkode: 2114d...4df

Hæ? Hvorfor fikk du ikke tilrettelegging? Hva ville du ha tilrettelagt? 

Hvem nektet deg å gå nattevakt? Leder? 

Hvorfor ble du sykemeldt hvis du var frisk? Kunne du ikke å svangerskapspenger når de ikke kunne tilrettelegge? 

Anonymkode: 81c34...963

• Liker 1
Skrevet

I uke 5!?!?! Hva pokker skal du har tilrettelagt så tidlig? Du kan får tilrettelegging etterhver, men kanskje greit å vite at du faktisk beholder først. 

Anonymkode: e89e1...55a

• Liker 3
Skrevet

Jeg spurte arbeidsgiver om det nå, og det virket ikke som det var så lett, jeg har per nå ikke større plager enn at jeg kan jobbe, men begynner å kjenne bekkenet. Sa at jeg virkelig ikke ønsket sykemelding og gjerne vil jobbe så lenge som mulig, men at dette vil kreve noe tilrettelegging i avd. For vi har flere tunge, og kollegane mine kan ikke bare ta de tyngste, vi er dog 2 på 8 pas. Så det blir fort en stor belastning på den andre om jeg skal slippe unna det tunge. Skal snakke med jordmor om det også, for det er litt greit å vite hva en kan forvente og hvor langt en bør strekke seg før en ber om noe.

Anonymkode: 9baf6...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...