Gå til innhold

Gjør jeg noe feil nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 100 omsorg for min datter som bor fast hos meg. Far møter barnet av og til med sjelden. 

Det har gått en mnd nå uten at far tok innsativet for å møte barnet. Besteforeldrene vil se barnbarnet og har bedt barnefaren om å ha barnet.  

Sa det er greit om barnet blir hos far i to timer. Far nekter og vil ha barnet i hele dagen noe jeg ikke tillater og vil anmelde meg til barnevernet.  

Anonymkode: ec302...d2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken samværsavtale har dere da?

Anonymkode: 414e8...da7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken samværsavtale har dere da?

Anonymkode: 414e8...da7

Avtalen var at far kan se barnet av og til når det passer meg. 

Skrevet

Kommer an på flere ting. Hvor gammelt er barnet? Er barnet trygg på far? Er far en god omsorgsperson?

Anonymkode: 1a4d0...d77

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på flere ting. Hvor gammelt er barnet? Er barnet trygg på far? Er far en god omsorgsperson?

Anonymkode: 1a4d0...d77

Barnet er et år. Hun er utrygg med far pga han sjeldent har samvær. Nesten kun når besteforeldrene vil se barnet. Han sliter psykisk helt ok omsorgsperson. 

Det jeg ikke synes er greit er at han kun vil ha barnet hos seg når familien hans vil se barne. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg ikke synes er greit er at han kun vil ha barnet hos seg når familien hans vil se barne. 

Enig. Det er noe alvorlig galt der. Og nei, du lar ikke barnet være vekke fra deg hele dagen fordi hans familie presser på han. Feil motivasjon fra faren, og ikke det beste for barnet. Et par timer, som du foreslo, er det riktige.

Anonymkode: f2e03...22e

• Liker 1
Skrevet

Han kommer da ingen vei med barnevernet, de er der for å beskytte barnet, ikke han som far.

Er det et alternativ at besteforeldrene kommer på besøk til deg?

Anonymkode: 0a586...58e

Skrevet

Kan ikke du dra til besteforeldrene med barnet, eller at besteforeldrene kommer til deg? Barnet bør vel ha kontakt med farmor og farfar selv om pappaen ikke er i bildet? 

Anonymkode: 4ed19...be0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...