Anonymbruker09 Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg har datet en fyr i 6 mnd nå. Han sier at han synes jeg er tiltrekkende men at han foretrekker jenter som kler seg edgy/tomboys/har en mer gangster look. Jeg foretrekker å kle meg feminint og er veldig jentete av meg. Liker å gå i skjørt, bruke smykker, sminke og er opptatt med å ha lange fargerike negler. Jeg liker å pynte meg og liker godt å pynte meg for han. Men etter at han sa det der til meg, så mistet jeg litt lysten til å se bra ut for han. Jeg liker kun feminine ting og kommer ikke til å endre stilen min. Samtidig som jeg ikke ser grunn til å pynte meg for han lenger og kommer bare til å gjøre det hvis jeg skal ut eller ha besøk av andre. Overdriver jeg nå eller har jeg rett til å føle meg fornærmet? 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Da hadde jeg spurt han rett ut, hvorfor dater du meg da om du ikke liker hvordan jeg kler meg. Anonymkode: c79ef...27b 11
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Var litt sånn med eksen og, jeg er som deg og han savnet mer jeans, joggesko og hvit t-skjorte. Jeg bevarte stilen min, men merket de fleste andre menn enn han var begeistret for den, så fikk dessverre mer oppmerksomhet av andre enn han. Men det var litt andre veien også, jeg liker en viss stil på menn med skjorte osv og han gikk mye i hettegenser. Sa ikke noe om det. Anonymkode: d9cee...040 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Hvis han legger ut om hva han foretrekker ofte kan jeg godt skjønne det blir slitsomt. Syns det er stygt gjort når han vet hva du drives best med. Han er sammen med DEG så da får han leve med klesstilen. Typen min brukte å legge ut om at han likte en spesifik hårstil som jeg absolutt ikke kunne ha gått med. Typ sidecut... Altså snøvva på en side av hodet... Føler også det er mer røft og trenger en klesstil som passer. Har alltid vært guttejente og har ønsket å føle meg mer feminin de siste årene... Så han kan bare glemme at jeg shaver hodet 😂 Har ikke personlighet til noe tøft heller. Heldigvis sa han at det har lite å si men at han bare tror jeg kunne ha passet det. Jeg mener motsatt. Anonymkode: e125c...ed1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 6 minutter siden, Anonymbruker09 said: verdriver jeg nå eller har jeg rett til å føle meg fornærmet? Du bør ikke tillate deg selv å føle deg fornærmet- du gir han makt til å tvile på egen klesstil. Hvorfor gir du han den retten? Hold fast i din klesstil og ikke endre deg for å please han. Pleasere er enda værre enn feil klesstil. Anonymkode: a6ee7...c41 4
C8H10N4O2 Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Det er en forskjell på "Jeg foretrekker" og "Jeg skulle ønske at du". Det er mye mulig at han liker stilen din godt, selv om han typisk tidligere har snudd seg etter damer med en annen type stil. Man er jo ikke sammen med et utseende. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #7 Skrevet 18. oktober 2021 Jeg har blitt fornærmet de to gangene kjæresten min har påpekt at han egentlig foretrekker en annen stil enn min, og spesifikt kommentert enkeltplagg når vi for eksempel er på vei bort til en sosial sammenkomst. Men jeg har sagt at jeg hører hva han sier, at jeg ikke liker å høre det, at jeg slettes ikke trenger se bilder av instagram-damer med stilen han liker og at jeg ikke har tenkt å bli en sånn instagram-babe kun fordi han synes sånn stil er digg. Vi har kjent hverandre i mange år, så han visste hva han gikk til:) Og det har ikke skapt noen problem for oss i vår relasjon, så selv om jeg synes det er unødvendig å kommentere utseendet, føler jeg meg trygg på at han liker meg for den jeg er siden jeg tross alt er mer enn en klesstil:) Anonymkode: ad953...ad2 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #8 Skrevet 18. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.10.2021 den 13.51): Du bør ikke tillate deg selv å føle deg fornærmet- du gir han makt til å tvile på egen klesstil. Hvorfor gir du han den retten? Hold fast i din klesstil og ikke endre deg for å please han. Pleasere er enda værre enn feil klesstil. Anonymkode: a6ee7...c41 Enig i denne. Anonymkode: 9ae09...219
Gjest Tohjørning Skrevet 18. oktober 2021 #9 Skrevet 18. oktober 2021 Sier han sånt bare helt ut av det blå, at han foretrekker sånn og sånn stil? Eller er det fordi du spør, og så gir han deg bare et ærlig svar?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2021 #10 Skrevet 18. oktober 2021 Er det så forferdelig å kle seg litt etter det partneren foretrekker innimellom? Jeg går ofte i det jeg vet han liker veldig godt når vi er sammen. Anonymkode: 96bca...fbf
Gjest Trøst Skrevet 18. oktober 2021 #11 Skrevet 18. oktober 2021 Anonymbruker09 skrev (På 16.10.2021 den 13.41): Jeg har datet en fyr i 6 mnd nå. Han sier at han synes jeg er tiltrekkende men at han foretrekker jenter som kler seg edgy/tomboys/har en mer gangster look. Jeg foretrekker å kle meg feminint og er veldig jentete av meg. Liker å gå i skjørt, bruke smykker, sminke og er opptatt med å ha lange fargerike negler. Jeg liker å pynte meg og liker godt å pynte meg for han. Men etter at han sa det der til meg, så mistet jeg litt lysten til å se bra ut for han. Jeg liker kun feminine ting og kommer ikke til å endre stilen min. Samtidig som jeg ikke ser grunn til å pynte meg for han lenger og kommer bare til å gjøre det hvis jeg skal ut eller ha besøk av andre. Overdriver jeg nå eller har jeg rett til å føle meg fornærmet? Hvorfor dater han deg om han foretrekker andre kvinner enn deg? Har du stilt han det spørsmålet, og hva svarer han? Handler det om dårlig tilgjengelighet og for få muligheter hos han, eller har du kvaliteter som er viktig for han, men skranter på klesstil, som tydeligvis også er viktig for han? Dette sier jeg ikke for å gjøre det usikker, for det er ikke noe galt med deg overhodet. Basert denne problemstillingen alene, så er dere jo åpenbart ikke en match. Det er fint at du står fast på å ikke endre stilen din. Det er mange menn som liker den stilen du har. Jeg foreslår at du går for en mann som liker deg slik du er, og som liker stilen du har. Det er ingenting å være fornærmet for, men det er forståelig at du reagerer på dette. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det så forferdelig å kle seg litt etter det partneren foretrekker innimellom? Jeg går ofte i det jeg vet han liker veldig godt når vi er sammen. Anonymkode: 96bca...fbf Det er ikke det dette handler om. Mannen trådstarter dater liker en helt annen klesstil enn stilen som trådstarter har. Du ber ikke en gjennomgående feminin kvinne som går i skjørt og høye hæler om å kle seg i saggebukser og for store t-skjorter, for eksempel. Dette er mye å kreve av noen og man skal ikke bli sammen med, eller date noen, som man i utgangspunktet ønsker å endre. Det er ikke noe galt i å gå for et antrekk som din partner liker ekstra godt, men det er noe galt i å endre stilen sin for noen. De fleste vil nok kle seg i et antrekk som de vet partneren liker ekstra godt, når de skal finne på noe sammen. Men det er noe annet enn denne problemstillingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå