Gå til innhold

Best måte å farge hår selv hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å farge håret og har dessverre ikke råd til frisør for slikt. 

Har farget hår hjemme før men syns det er så vanskelig selv. Er helt ok med det foran men er det noe spesiell måte man kan gjøre det for å få et bra resultat generelt. Bak på hodet er jo værst 😅

Anonymkode: 06b6b...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du langt eller kort hår? Jeg setter håret i en topp på hodet, så farger jeg først foran og etterpå samme vis bak i nakken. Løsner hårstrikken og tar hårfarge der den er før jeg tar hårstrikken ut av håret og har farge i lengdene om jeg skal farge hele håret.

Anonymkode: 635d9...404

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er utgangspunktet ditt mtp fargen du har nå? 

Jeg har kikket litt på YouTube, og følger denne metoden:

Ta allergitest 48 timer før. 

Dagen før tar du en fuktighetskur for å unngå unødig mørk farge (tørr hår suger til seg mer). 

Så:

Del håret i 4. Sett i klyper. 

Begynn på toppen, og ta ned til omtrent litt før ørene (fordi tupper ofte suger til seg mer farge da de er tørrere). 

Gjør dette i litt mindre seksjoner hår av gangen så alt er dekket sånn halvveis ned, så påfører du i tuppene.

Etterpå går du rundt panne/bak ører og nederst bak hodet. 

Jeg har sett på videoer på YouTube, og de ByBente legger ut.

Man får veldig gode tips og triks for å unngå ujevn fordeling :) 

Blir det for mørkt får du ut endel overskudd med å vaske med Head and Shoulders. 

Anbefaler å bruke en tone lysere enn den du ønsker i resultat. 

Og, butikkfarger er ofte mye rødt pigmentert, så om du vil ha nøytral blander du feks en 6.0 og 8.1 for å lande på nøytral 6-7. 

Ofte blir det finere å blande to toner enn å ha en «hjelmfarge». Om du feks vil være varm 7 skala kan du blande 7.0 og 7.3 - og 50/50 om du vil ha lik mengde. Om du bare vil ha litt ekstra varme kan du ta 30% 7.3. Og så videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...