AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg vet de hadde kjøkkenbutikken Åhlèns i Norge før, men i Sverige er det jo et stort varehus typ Sten & Strøm som har masse fine klær og sko syns jeg hvertfall. Burde jo være marked for dette i Norge, hvertfall i de største byene? Heldigvis skal jeg til Sverige snart og shoppe Anonymkode: 39c5b...066 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Det fantes vel Åhlens klesbutikker i Norge før i tiden. Om jeg ikke husker helt feil, var det Åhlens som kjøpte opp Adelsten klesbutikkene i Norge for en del år tilbake. Men Åhlens gikk konk i Norge, det gikk visst ikke så bra her, så de forsvant. Anonymkode: f19ed...12c 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Korrigering; Det var ikke Åhlens som kjøpte Adelsten, det var KappAhl. Sorry! Anonymkode: f19ed...12c 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det fantes vel Åhlens klesbutikker i Norge før i tiden. Om jeg ikke husker helt feil, var det Åhlens som kjøpte opp Adelsten klesbutikkene i Norge for en del år tilbake. Men Åhlens gikk konk i Norge, det gikk visst ikke så bra her, så de forsvant. Anonymkode: f19ed...12c Kappahl ja Jeg likte kjøkkenbutikkene til Åhlèns i Oslo, handlet mye der og syns de hadde mye fint. Har fortsatt noen kjeler derfra som har holdt seg i mange år. Åhlèns i Drottninggatan i Stockholm er helt amazing, de har så mye fint! Lenge siden jeg har vært der, men finner alltid mye der. Kjoler, sko, undertøy. Trodde før at de bare hadde "tantkläder" men de har jo masse forskjellige merker og ulike stiler. Minner meg litt om Galerie Lafayette i Frankrike. Anonymkode: 39c5b...066
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Fantes før, men la ned for 10 år siden ellerno! Anonymkode: 5d846...ab5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg er også veldig glad i Åhlens, og er innom hver gang jeg er i Stockholm eller Gøteborg. Enig i at det ligner de klassiske varehusene i Europa (eller Nord-Amerika for den saks skyld). Jeg får mange av mine favorittmerker samlet på ett sted, og jeg liker at man kan gå fra Filippa K via Dagmar til Stylein uten å gå inn i en ny butikk. Jeg vet det er tullete, men sliter litt med å gå inn i små butikker hvis det ikke er andre kunder der og jeg bare skal titte litt. Jeg er også veldig glad i førsteetasjen i varemagasiner, og Åhlens har et fantastisk utvalg parfymer, kosmetikk og hårpleie i alle prisklasser. Jeg husker godt Åhlens i Norge, men de hadde vel aldri et varemagasin her? Så vidt jeg husker hadde de bare varer til kjøkken og garderobe + småmøbler. Jeg husker godt den japanske oppbevaringsserien (Muji?). Fine ting! Anonymkode: d554f...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå