Gå til innhold

Voldsom diarè av fajita-krydder, hva inneholder det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IBS og kan reagere på den del matvarer (gluten og melk). Taco pleier å gå fint, spiser mye av det og bruker laktosefri rømme etc. I går lagde jeg fajitas og fikk en voldsom diarè med en gang omtrent. Bobler fortsatt i magen. I dag skal jeg lage fajitas uten og se om det blir noen forskjell.

Er det så stor forskjell på vanlig tacokrydder og fajitakrydder? Jeg syns fajitakrydder var ekstremt sterkt, kan jo hende at jeg reagerte pga det. 

Anonymkode: 84daf...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare å sammenligne innholdet i den krydderposen du brukte og sammenligne med tacokrydderet du vanligvis bruker, så ser du jo hva forskjellen er. 

Anonymkode: 5e7eb...3f2

Skrevet

Sterk mat kan gi urolig mage. Fajitas krydder er sterkere enn taco krydder. Tror det ikke er noe mer komplisert svar på hva som har skjedd 😅

Anonymkode: 0afd9...ac6

Skrevet

Regner med at du kjøpte kryddermiks og ikke lagde selv. Hvorfor ikke lage selv neste gang, så har du full kontroll over ingrediensene? Det er veldig enkelt... Før da jeg spiste slikt, så kjøpte jeg inn poser med krydder på meny og blandet sammen en stor boks med tacokrydder.
(forresten også gaveidé. Jeg har gitt krukker med tacokrydder som gave også og det har blitt godt mottatt)

Man kan reagere på så mangt når man har IBS. Jeg reagerer på nesten alle planter, og chili og sånt er ille. Soya-produkter er også ille, jeg ser at den kryddermiksen fra old el paso har soya i seg. "Naturlig aroma" kan være så mangt, så det kan jo være det du har reagert på også...

Eller så er det jo selvfølgelig også mulig at det har vært noen andre ingredienser i fajitaen du ikke tålte. Jeg kan tåle en spiseskje med løk i et måltid, og jeg kan tåle litt chili, men jeg tåler ikke løk og chili sammen. Bare et eksempel på at det er ikke alltid ingrediensen i seg selv, men totalen som blir for mye.

Anonymkode: e8e73...689

• Liker 2
Skrevet

Hvilket merke var det på krydderet? Jeg reagerer på krydderet fra Santa Maria, mens Old El Paso og First Price går helt fint.

Anonymkode: b968c...aa3

Skrevet

Sikker på at kyllingen var gjennomstekt? 

• Liker 1
Skrevet

"Voldsom diarè av fajita-krydder, hva inneholder det?"

Posene har en sånn kjekk liste over ingredienser. Som regel finner du den under "Innhold" eller "ingredienser".

Anonymkode: 5ed77...f32

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Voldsom diarè av fajita-krydder, hva inneholder det?"

Posene har en sånn kjekk liste over ingredienser. Som regel finner du den under "Innhold" eller "ingredienser".

Anonymkode: 5ed77...f32

Eh, hva er greia med å svare så bitchy? PMS? Du kan heller pelle deg ut av tråden om du ikke kan oppføre deg. Jeg kastet den posen i søpla så den har jeg ikke. Derfor spurte jeg her. 

Forøvrig er dette et diskusjonsforum og du er ikke KG-politiet så du bestemmer ikke hva folk kan skrive. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh, hva er greia med å svare så bitchy? PMS? Du kan heller pelle deg ut av tråden om du ikke kan oppføre deg. Jeg kastet den posen i søpla så den har jeg ikke. Derfor spurte jeg her. 

Forøvrig er dette et diskusjonsforum og du er ikke KG-politiet så du bestemmer ikke hva folk kan skrive. 

Du finner innholdet på nett.

Skal jeg hjelpe deg? Hvilket merke var det?

Anonymkode: c170f...91d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med at du kjøpte kryddermiks og ikke lagde selv. Hvorfor ikke lage selv neste gang, så har du full kontroll over ingrediensene? Det er veldig enkelt... Før da jeg spiste slikt, så kjøpte jeg inn poser med krydder på meny og blandet sammen en stor boks med tacokrydder.
(forresten også gaveidé. Jeg har gitt krukker med tacokrydder som gave også og det har blitt godt mottatt)

Man kan reagere på så mangt når man har IBS. Jeg reagerer på nesten alle planter, og chili og sånt er ille. Soya-produkter er også ille, jeg ser at den kryddermiksen fra old el paso har soya i seg. "Naturlig aroma" kan være så mangt, så det kan jo være det du har reagert på også...

Eller så er det jo selvfølgelig også mulig at det har vært noen andre ingredienser i fajitaen du ikke tålte. Jeg kan tåle en spiseskje med løk i et måltid, og jeg kan tåle litt chili, men jeg tåler ikke løk og chili sammen. Bare et eksempel på at det er ikke alltid ingrediensen i seg selv, men totalen som blir for mye.

Anonymkode: e8e73...689

Takk for tips, hvordan lager du eget tacokrydder? Jeg tåler de vanlige fra Old el Paso og Santa Maria uten problem, men akkurat den fajittamixen funket ikke. Hadde gjennomstekt kylling og, så var ikke pga den. Spiser generelt mye løk så tviler på at det var det jeg reagerte på. Har hatt kjempevondt men går bedre nå! 

Skrevet
CorvusCorax skrev (2 timer siden):

Sikker på at kyllingen var gjennomstekt? 

Dette jeg tenkte også.

BTW sterkt å spise samme maten man fikk diarè av dagen etter... 😂

Anonymkode: 5bdd9...aa2

• Liker 2
Skrevet

Det er fullt mulig å finne innholdslisten hvis du bruker Google.

Anonymkode: fd7fb...6dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for tips, hvordan lager du eget tacokrydder?

Man finner en oppskrift.

Du virker jo helt fullstendig hjelpeløs. Hvordan klarer du å navigere livet og hverdagen?

Anonymkode: c170f...91d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hjelpes. Jeg hadde tenkt å google ferdige fajitaskrydder for å se om jeg kunne være til hjelp, men når du svarer andre på den måten mistet jeg lysten, gitt.

Anonymkode: 31719...d45

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...