AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Hvorfor er det så mange biler på veiene på mandager? Også dabber det av ut over uka.. Er det så mange som kan ha fri så mye i løpet av uka? Tenker det er en del som har hjemmekontor, men hvorfor velge og dra på jobben akkurat mandager og ikke heller en annen dag i uka for å slippe all køen? Jeg jobber hver dag på dagen, og har ikke noe fleksibilitet rundt arbeidstidene, men syns det er rart at alle som har det velger og dra samme tid på mandager.. Anonymkode: f828c...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor er det så mange biler på veiene på mandager? Også dabber det av ut over uka.. Er det så mange som kan ha fri så mye i løpet av uka? Tenker det er en del som har hjemmekontor, men hvorfor velge og dra på jobben akkurat mandager og ikke heller en annen dag i uka for å slippe all køen? Jeg jobber hver dag på dagen, og har ikke noe fleksibilitet rundt arbeidstidene, men syns det er rart at alle som har det velger og dra samme tid på mandager.. Anonymkode: f828c...f1e Hvis jeg hadde jobbet deltid og kunne velge hvilke dager jeg skulle vært tilstede, ville jeg gjort meg ferdig med det i begynnelsen av uka. Det samme gjelder ved delvis hjemmekontor. Det blir nok enda mer av dette fremover. Anonymkode: b6efa...c95 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis jeg hadde jobbet deltid og kunne velge hvilke dager jeg skulle vært tilstede, ville jeg gjort meg ferdig med det i begynnelsen av uka. Det samme gjelder ved delvis hjemmekontor. Det blir nok enda mer av dette fremover. Anonymkode: b6efa...c95 For de med hjemmekontor må ofte møte på jobb en dag eller to i uka og velger derfor å bli ferdig med det tidlig i uka? Jeg kan forstå det. Eneste jeg ikke skjønner er at de da må bruke mye mye lenger tid på reiseveien så man er lengre borte og kunne hatt mer fritid om man valgte en annen dag. Anonymkode: f828c...f1e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 De som ukespendler for eksempel drar på mandagene. Folk som jobber rotasjon vekk fra hjemmet reiser ofte på mandag. Som oftest skal alle på jobb etter helgen men er mange som jobber ekstra timer i ukedagene og tar fri eller tidligere fri på fredagene osv Anonymkode: 2cd7b...402
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: For de med hjemmekontor må ofte møte på jobb en dag eller to i uka og velger derfor å bli ferdig med det tidlig i uka? Jeg kan forstå det. Eneste jeg ikke skjønner er at de da må bruke mye mye lenger tid på reiseveien så man er lengre borte og kunne hatt mer fritid om man valgte en annen dag. Anonymkode: f828c...f1e Er jo ikke sikkert alle har så lang reisevei at de taper noe særlig på det. Selv reiser jeg kollektivt, og det er jo litt trangere om plassen i begynnelsen av uka. Men bare hvis det ble sånn at mandag=ståplass og fredag=sitteplass ville jeg vurdert å bytte dag. Anonymkode: b6efa...c95
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 mange har mandagsmøter/start av uken. fredager er ofte litt "hellig" - man skal ikke legge for mye obligatoriske møter her, slik at folk som skal ha avspasering har mulighet til det. Anonymkode: 8d2dc...1b6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #7 Skrevet 16. oktober 2021 Ville ikke lagt fast fridag til mandag, for da går man glipp av minst to røde dager i året (påske og pinse) Ellers tar jeg gjerne fri mandag. Kollegaene mine som jobber deltid vil helst ha fri onsdag, mange små barn har fri/kortere skoledag da, eller det er en pause midt i uka. Eller de vil ha fri fredag for å få langhelg eller torsdag for å gjøre alt klart til helga. De vil ikke ha fri mandag/tirsdag, for da har de nettopp hatt fri. Vi har også mer trøkk på jobb på mandager, det er mange flere som ringer eller kommer på døra. De har enten fått problemer med noe ila helga eller de har kommet på noe de må huske å fikse på mandag. Jeg jobber i helsevesenet, men vil tro det er sånn mange andre plasser også. Så da er det jo bra at mange gjerne vil jobbe. Anonymkode: 122be...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå