AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #1 Skrevet 16. oktober 2021 Har alltid jobbet turnus, men nå jobber jeg vanlig dagjobb og jobber fra 8-15.30. Det blir 37,5 timer i uka, og jeg trodde det var en halvtime mindre enn det "normale". Men leser at det er den normale arbeidstiden i løpet av uka? jeg trodde det "normale" var å jobbe fra 8-16...? Hva er det jeg ikke forstår? Anonymkode: 91b87...f4a
Knirke Skrevet 16. oktober 2021 #2 Skrevet 16. oktober 2021 Det kommer jo an på hvor lang lunsjpause man har, og om man har betalt eller ubetalt lunsj.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #3 Skrevet 16. oktober 2021 Standard er jo å være på arbeidsplassen fra 08-16. Men en halvtimes lunsj er jo ink i denne tiden ( de fleste tar lunsjen på arbeidsplassen, eller i nærheten), så da arbeider man 37,5 timer i uka totalt. og ofte får man ikke betalt for lunsj. Anonymkode: f9958...408
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #4 Skrevet 16. oktober 2021 Knirke skrev (13 minutter siden): Det kommer jo an på hvor lang lunsjpause man har, og om man har betalt eller ubetalt lunsj. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Standard er jo å være på arbeidsplassen fra 08-16. Men en halvtimes lunsj er jo ink i denne tiden ( de fleste tar lunsjen på arbeidsplassen, eller i nærheten), så da arbeider man 37,5 timer i uka totalt. og ofte får man ikke betalt for lunsj. Anonymkode: f9958...408 Da forstår jeg! Vi har en time lunsjpause hver dag, betalt. Anonymkode: 91b87...f4a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #5 Skrevet 16. oktober 2021 Har man betalt lunsj er man på jobb 08-1530 Anonymkode: da893...778
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2021 #6 Skrevet 16. oktober 2021 Det varierer litt... Jeg har jobbet i bhg med betalt lunch der arbeidsuken inkludert lunch var 37,5 timer, altså 7,5 timer hver dag. Nå jobber jeg i en privat bedrift der arbeidsuken er 40 timer, altså 8 timer hver dag. Egentlig tenker jeg at det tilsier 37,5 timer + ubetalt lunch men det forventes at vi fører 40 timer i timelistene i uken da og de mener visst vi har betalt lunch. Virker som dette er vanlig i IT-bransjen. Jeg får jo fastlønn så det har jo egentlig ikke så mye å si det med "betalt" lunch annet enn når man skal trekkes i lønn for timer man er borte i ulønnet perm/ferie osv.. Men 40 timer i uken er egentlig standard (og lunch skal da være inni de timene) men mange har 37,5 selv inkludert lunch i kommune/stat, og noen har også vintertid og sommertid så de har halvtime kortere dager på sommer men halvtime lenger på vinter.. Anonymkode: fe02d...e5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå