Gå til innhold

Tips til veggfarge- moderne, skandinavisk stil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp boligen, den er ganske ny. Vi har en stue som jeg er usikker på hva jeg skal gjøre med. Har lyst på duse farger, men sliter med å finne en palett. Liker blått, grønt, greige. Men ikke for «søte» farger, og det må ikke være for mørkt. Liker det lyst og i skandinavisk stil, og heller detaljer i eik osv enn dempet sort..

Vi har en relativt stor stue på ca 50 kvm, og det er høyt under taket, ca 4,5 meter. Har en moderne flytende trapp. Mannen har veldig lyst til å ha alt hvitt, men jeg er litt lei.. Synes det blir kaldt, og ikke lunt. Tips til fargevalg? Enten en lys og fin farge, eller en lun hvitfarge? Tar imot alt av tips, kan kjøpe noen prøvebokser 😊

Anonymkode: 26fcc...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan og se på washed linen, en gråbeige som er veldig in for tiden. Kanskje enda enklere å få igjennom når du har en mann som vil ha alt i hvitt https://www.jotun.com/no/no/decorative/interior/colours/10679-washed-linen-interior

Anonymkode: cd5e8...f06

Den så også kjempefin ut! Har hatt Hvit lin før som jeg likte godt, men den er kanskje litt mørkere? Ønsket i alle fall noe litt lysere nå 😊

Anonymkode: 26fcc...538

Skrevet

Hvis du tenker blå, er jeg selv veldig fornøyd med skyggeblå fra Jotun. 
Men det er veldig viktig(!) at du tenker på fargene på lister, dører, gulv, lysforhold etc. Ellers kan du gå på en kjempesmell. Hvitt er IKKE bare hvitt! 
Jotuns fargeblogg er veldig behjelpelige, anbefaler å spørre dem om forslag. 

Anonymkode: dd3b0...33b

• Liker 1
Skrevet

Kombinasjonen Soft og Impression er fint! Funker fint i palett med litt Pale Linden og f.eks Grounded Red på noen detaljer. 

Anonymkode: 94ecc...e26

Skrevet

Jeg falt også veldig for den nye impression. Men den er ganske mørk, så kan nok ikke ha den over hele dersom du ønsker det lyst.  Men kombinere den med en lysere

Skrevet

Nå søkte jeg opp soft som hun over nevner! Kjempefin til impression. Nå angrer jeg litt på at jeg nettopp har malt stuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...