Gå til innhold

Hva er det med de som bygger hus i dag egt? Ser ut som legoklosser alle husene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så enig!

Samme med mye av "kunsten" som settes opp, man knapt kan skille fra søppel. 

Skulle ønske det var mer fokus på å lage fine byer og nabolag, og mindre på "kunst" og at ting skal se "moderne" ut. 

Anonymkode: 698d1...87f

• Liker 32
Skrevet

Jeg er uenig. Elsker at det er stilrent, rene linjer, store glassflater. Har aldri hatt sansen for det trauste og gammeldagse norske. 

Anonymkode: 1bee4...892

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er uenig. Elsker at det er stilrent, rene linjer, store glassflater. Har aldri hatt sansen for det trauste og gammeldagse norske. 

Disse husene er da ikke trauste!

http://shop.noestler.net/m/-/galleries/buildings/home/-/medias/d353394b-540f-40ee-9ffa-4f517bf3c69b-classic-london-buildings

Synes du virkelig de husene i linken under er penere enn de over? Ok deg om det!

https://homedesignlover.com/architecture/black-modern-homes/

Anonymkode: 8a51b...612

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Disse husene er da ikke trauste!

http://shop.noestler.net/m/-/galleries/buildings/home/-/medias/d353394b-540f-40ee-9ffa-4f517bf3c69b-classic-london-buildings

Synes du virkelig de husene i linken under er penere enn de over? Ok deg om det!

https://homedesignlover.com/architecture/black-modern-homes/

Jeg synes de er koselige å se på utenfra når jeg er på en weekendtur i utlandet. Men der stopper det. 

Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i noe slikt. Gammelt, utfordrende vedlikehold, små vindusflater, ofte trekkfult.

Nei, gi meg store vindusflater, moderne, og nærmest vedlikeholdsfritt. Mange flotte hus i den siste linken din. 

• Liker 19
Skrevet

Jeg tenker at de er veldig glad i å stå på taket og måke snø.

Anonymkode: 930fc...262

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at de er veldig glad i å stå på taket og måke snø.

Anonymkode: 930fc...262

Trenger ikke måke. Moderne hus er bygd etter nye byggekrav, så du kan bruke taket som parkeringsplass uten at det raser. I tillegg legges det inn god drenering og snøsperrer, så man slipper den typen problematikk også. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger ikke måke. Moderne hus er bygd etter nye byggekrav, så du kan bruke taket som parkeringsplass uten at det raser. I tillegg legges det inn god drenering og snøsperrer, så man slipper den typen problematikk også. 

Likevel er det ofte problemer med flate tak eller tak uten takutstikk. Også nye hus. Personlig synes jeg det er knallfint med mange moderne hus, men når vi bygget droppet vi slikt og gikk hellere for noe som passet inn i området der vi bor. 

Anonymkode: 7bf7a...214

• Liker 11
Skrevet

Enig. Ser ut som fuglehus, jeg synes de er fæle.

Anonymkode: e0144...cc4

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt enig! Vi bor i et nybygg der hele ene langsiden bare er glass, det gir en helt annen livskvalitet å leve med så mye lys inn. Når man bor i et så mørkt land som Norge, så er det gull verd å ta vare på det dagslyset vi har. 

Anonymkode: 810b3...610

• Liker 4
Skrevet

Er mange som er enige med deg, ts, inkludert meg selv. Søk opp arkitektopprøret 😅

Anonymkode: 3df94...190

• Liker 20
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er jo ikke disse husene typisk norske da.

Jeg liker noen moderne hus, men er tildels enig med deg. Har du sett Instagramprofilen @aonorge? De tar opp problemet med at gamle arkitekttegnede bygg blir revet til fordel for moderne klosser.

Anonymkode: 60e7b...6b9

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De tåler endel snølast på taket, men et ensomt sluk på et relativt stort tak er ikke akkurat god drenering. 

Anonymkode: 66c65...557

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg hi! Ikke under noen omstendigheter hadde jeg bodd i en av de nymoderne fuglekassene som bygges, de er stygge, gir en trist og kald følelse og er rett og slett nitriste.

Anonymkode: 70e79...e61

• Liker 18
Skrevet

Jeg vil i alle fall aldri bo i et hus uten takutstikk igjen, og det handler ikke om estetikk, men heller akustikk. Når det regnet ble vi holdt våkne av dryppelyd som traff metallbrettet under vinduet. Utrolig irriterende at vi heller ikke kunne gå tørrskodd ut med søpla. 

Anonymkode: 9f59d...624

• Liker 8
Skrevet

Flott å se at mange er enige! Trodde jeg var alene om det. Til info er jeg bare 20 år, men det får da være måte på 🙄🙄🙄🙄

TS

• Liker 22
Skrevet

Ikke bare legoklosser, men også med utrolig lite avstand mellom blokkene. 
Sett de nye blokkene ved Triaden Lørenskog? Forferdelig. 

Anonymkode: f0847...df7

• Liker 12
Skrevet

Dette har jeg tenkt lenge. I tillegg er de omtrent gjennomsiktige, med digre vinduflater i alle rom, fra gulv til tak...og gjerdene på verandaene er også av glass. Ikke et eneste sted å få være i fred uten innsyn, eller utsyn. De plasseres ofte i fine eldre områder hvor de har hus med litt mere identitet og skjemmer dermed ut alt. Kjempetrist trend er det. Ville aldri ha bodd i slike. De er stygge...og favorittfargen er fremdeles grå i interiøret. Huff.  :( 

• Liker 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...